احمدی در حاشیه بیست و ششمین نمایشگاه چاپ گفت: اصل تشکیل نمایشگاههای چاپ بزرگ دنیا حضور شرکتهای عرضهکننده ماشینآلات چاپ است.
حسین احمدی، مدیرمسئول و مؤسس صنایع چاپ مادرول در گفتوگو با روابط عمومی بیست و ششمین نمایشگاه چاپ و بستهبندی و ماشینآلات وابسته گفت: اکثر غرفهداران به دو هدف، جذب بازارهای جدید و معرفی محصولات شرکت در نمایشگاه حضور مییابند.
وی ادامه داد: ما سالهای گذشته با تهیه غرفهای بزرگ در نمایشگاه شرکت میکردیم که بسیار هزینهبر بود و امسال به دلیل مشغله و این که نیاز ندیدیم به معرفی محصولاتمان در سطح بازار بپردازیم، تصمیم گرفتیم تا در این دوره از نمایشگاه حاضر نشویم.
مدیرمسئول و مؤسس صنایع چاپ مادرول افزود: درست است که شرکت در نمایشگاه و تبلیغات خود بهگونهای سرمایهگذاری است ولی امسال برای کاهش هزینههای شرکت با توجه به میزان تولید و امکان دسترسی به مواد اولیه، در نمایشگاه غرفه نخواهیم داشت.
وی با بیان این مطلب که نمایشگاه چاپ و بستهبندی در دورههای گذشته نمایشگاه خوبی بوده گفت: نمایشگاههای چاپ در جهان به ارائه ماشینآلات چاپ و لوازم مصرفی آن میپردازند و عمدتاً هم نمایشگاهها باید اینگونه باشند.
احمدی تأکید کرد: چاپخانهدارانی که از دروپا، لیبل اکسپو و نمایشگاههایی که درزمینهی بستهبندی برگزار میشود بازدید میکنند به دنبال خرید تجهیزات و یا ماشینآلات بهروز هستند ولی نمایشگاه چاپ و بستهبندی ایران محلی برای تجمع و حضور چاپخانهداران شده است، به نظر من حضور چاپخانهدار در نمایشگاه چاپ توجیه چندانی ندارد.
وی افزود: ما چاپخانهداران مشتریان خاص خودمان را در صنایع مختلفی چون صنایع دارویی، بهداشتی، غذایی و غیره داریم اما عمده بازدیدکنندگان نمایشگاه چاپ چاپخانهداران هستند و به اعتقاد بنده لزومی ندارد چاپخانهداری خودش را به یک چاپخانهدار داخلی دیگری معرفی کند.
احمدی اشاره کرد: بنده اگر بهعنوان یک بازدیدکننده در نمایشگاه چاپ شرکت میکنم به دنبال افرادی هستم که بتوانند مسائل و مشکلات من و مجموعهام را درزمینهی تأمین مواد مصرفی و ماشینآلات حل کنند.
وی در پی صحبتهای خود گفت: طی سالهای اخیر تقریباً در نمایشگاه تهران ماشینآلاتی عرضه نمیشود. درحالیکه در تمام نمایشگاههای چاپ بزرگ دنیا اصل تشکیل نمایشگاه، حضور شرکتهای عرضهکننده ماشینآلات چاپ است. حدود ۶۰ درصد غرفهگذاران نمایشگاههای خارجی به عرضه ماشینآلات چاپ و حدود ۴۰ درصد به ارائه مواد مصرفی میپردازند.
احمدی در انتها خاطرنشان کرد: چاپخانهداران باید در نمایشگاههایی شرکت کنند که مشتریانشان در آنجا حضور دارند. بهعنوانمثال باید در نمایشگاههای مرتبط با مواد غذایی، صنایع دارویی و مانند آنها حضور پیدا کند.
روابط عمومی بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی چاپ، بستهبندی و ماشینآلات وابسته
بیشتر بخوانید:
بیست و ششمین دوره نمایشگاه چاپ و بسته بندی، ایران نیازمند نمایشگاهی خاص است