مدیر شرکت ایدهسازان مبتکر گفت: تحریمهای به وجود آمده باعث شده تا استقبال از محصولات داخلی زیاد شود و این موضوع به نفع تولیدکنندگان داخلی است و بیست و ششمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی فرصتی دوباره برای حضوری پر رنگ تر است.
هادی فلاح، مدیر شرکت ایدهسازان مبتکر در بیست و ششمین نمایشگاه چاپ، بستهبندی و ماشینآلات وابسته مختصری درباره نوآوریهای مجموعه خود توضیح داد و افزود: شرکت ایدهسازان مبتکر، تولیدکننده قوطیهای استوانهای با بدنه مقوایی، در سایز و مدلهای مختلف است که بهنوبه خود کار نو و جدیدی در صنعت بستهبندی بهحساب میآید.
وی ادامه داد: این نوع بستهبندی برای انواع مختلفی از مواد مانند صنایع دارویی، آرایشی، غذایی، کشاورزی، خشکبار، قطعات صنعتی و سوپاپ ماشین، تنباکو، محصولات موسوم به شانسی و مانند اینها استفاده میشود. سایز این قوطیها از قطر ۳ تا ۱۱ سانتیمتر و ارتفاع آنها متغیر بوده و بسته به نیاز مشتری تولید میشوند.
فلاح با مطرح کردن اینکه کار ما در نمایشگاه به سوپرمارکت مشهور است و همه به آن نیاز دارند، گفت: با اینکه ما در نمایشگاه غرفه بزرگی نداریم ولی اکثر اوقات سرمان شلوغ است. بازدیدکنندگان بسته به نیاز خودشان به ما مراجعه میکنند، یعنی حتی وقت نمیکنیم که به غرفه دوستان هم سری بزنیم.
وی با اشاره به سابقه چهارساله مجموعهاش درنمایشگاه چاپ و بسته بندی اشاره کرد: نمایشگاه سال گذشته برای مجموعهی ما خوب بوده و امسال باز هم قدرتمندتر از قبل و برای بار پنجم در نمایشگاه چاپ و بستهبندی شرکت کرده و به ارائه محصولات خود خواهیم پرداخت. ما هرساله سعی کردهایم با تغییر بستهبندی، طراحی قالبی جدید یا حتی تعبیه در محصولات، به عرضه تولیدات نو و خاص بپردازیم.
وی بیان کرد: خارج از بحث قوطیهای استوانهای، دو سالی میشود که ما یک کارخانه تولید دمنوش نیز تأسیس کردهایم که به پشتوانه همین قوطیهای مقوایی و آشنایی با صنعت چاپ؛ در آن به طراحی گیفتهای کادویی میپردازیم. این محصولات بسیار جذاب ظاهر شدهاند و در نمایشگاه دوره پیش مورد استقبال همگان قرار گرفت. میتوان گفت این گیفتها جایگزین مناسبی برای سررسید و هدایای تبلیغاتی دیگر است.
فلاح اظهار داشت: سال گذشته به علت تحریمهای به وجود آمده، استقبال از محصولات داخلی زیاد شده بود و این موضوع به نفع تولیدکنندگان داخلی بود. البته طی سالهای اخیر صنعت بستهبندی جایگاه خود را در ایران پیدا کرده و هرچه که جلوتر میرویم نمایشگاه شلوغتر و تولیدکنندگان و همکاران هزینههای بیشتری برای دیده شدن کرده و بحث بستهبندی را جدیتر از قبل دنبال میکنند.
وی در ادامه گفت: بحث بعدی که اهمیت بستهبندی را حادتر میکند و همگان به آن نیمنگاهی دارند، فاز صادرات است. شما وقتی تصمیم به صادرات تولیدات خود دارید نیاز به بستهبندی شکیلتری پیدا میکنید و یکی از بهترین مکانها برای جستجو و مقایسه آوردگاهی چون نمایشگاه چاپ و بستهبندی است. تمام این موارد و موضوعات بیان شده سبب میشود نمایشگاه هر دوره رونق بیشتری پیدا کند.