نشست خبری بیست و نهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته

    0
    90
    مجری برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته

    نشست خبری اتحادیه چاپخانه داران تهران امروز ۲۵ مهرماه با حضور جمعی از خبرنگاران در محل اتحادیه چاپخانه داران تهران برگزار شد؛ در این نشست احمد ابوالحسنی رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران و مدیرعامل شرکت آروین مهر فجر (مجری برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته) و میریونس جعفری نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران به سوالات خبرنگاران پیرامون برگزاری این نمایشگاه پاسخ دادند.

    مجری برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابستهبه گزارش چاپ و نشر آنلاین، احمد ابوالحسنی مدیرعامل شرکت آروین مهر فجر بیان داشت: بیست و نهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته با همت شرکت آروین مهر فجر از تاریخ ۲۰ مهر الی ۲ آبان ۱۴۰۱ در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار خواهد شد. فضای سرپوشیده این نمایشگاه ۳۰ هزار و ۱۰۰ مترمربع، متراژ مفید سرپوشیده داخلی ۱۹ هزار و ۶۴۴ متر ربع، متراژ مفید سرپوشیده خارجی ۵۰۰ مترمربع و فضای باز به متراژ ۲۱۳۷ متر است. تعداد مشارکت کنندگان داخلی ۳۰۸ نفر و تعداد مشارکت کنندگان خارجی ۱۸ نفر هستند. شرکت کنندگان خارجی این آوردگاه از کشورهای چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا خواهند بود.

    وی در ادامه با اشاره به اشتیاق فراوان افراد فعال در این حوزه برای حضور در بیست و نهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته اظهار داشت: تعداد زیادی متقاضی داشتیم که متأسفانه نتوانسیم همه آن ها را پوشش دهیم، از همین جا از این عزیزان عذر خواهی می کنیم؛ با توجه به حجم گسترده شرکت کنندگان مجبور شدیم از فضای باز نیز استفاده کنیم. سالن های تحت پوشش ما در این آوردگاه 31a- 38-38b-44a-44b-35-31b  هستند.

    ابوالحسنی همچنین افزود: ابتدای سال اعلام کردند که کرونا ادامه خواهد داشت؛ از سویی شرکت های نمایشگاهی نیز اعلام کردند امسال هر کس فضا می خواهد باید نام نویسی کرده و هزینه ها را نیز پرداخت کند، با توجه به این مسئله ما پیش بینی این میزان از استقبال شرکت کنندگان را نداشتیم و غرفه های ۴۰ و ۴۱ را که هر سال می گرفتیم را حذف کردیم اما برای سال آینده از هم اکنون کارها انجام شده و قول خواهم داد که فضا بیشتر باشد تا جوابگوی مشتاقان برای شرکت در نمایشگاه باشد.بیست و نهمین نمایشگاه چاپ

    مجری برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته در ادامه اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه ها عرصه مناسبی است برای نشان دادن قابلیت های هر حوزه، ما می توانیم با شرکت در این آوردگاه ها  و پوشش های خبری مناسب صدایمان را به مسئولان دولتی برسانیم.

     

    فرصت ها و تهدید ها و برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته

    مجری برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابستهمیریونس جعفری نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در خصوص اهمیت برگزاری نمایشگاه افزود: ما باید بتوانیم بازارهای منطقه را به دست بیاوریم؛ برای این منظور نیز باید بتوانیم قابلیت هایمان را معرفی کنیم. نمایشگاه عرصه مناسبی برای ارائه کالاها و خدمات برای جلب مشتریان داخلی و خارجی است.

    وی در ادامه بیان داشت: نمایشگاه هایی مانند دروپا هر چهار سال یکبار برگزار می شوند و این مطلب نیز به این دلیل است که شرکت کنندگان فرصت به روز رسانی خود را داشته باشند و بتوانند دست پر در این آوردگاه حضور پیدا کنند، این مطلبی است که مسئولان نمایشگاه های بین المللی باید به آن توجه کنند و به دلیل فروش بیشتر این رویداد ها را پشت سر هم برگزار نکنند و امکان تنفس را به شرکت کنندگان بدهند تا بتوانیم شاهد حضور با کیفیت تری باشیم.بیست و نهمین نمایشگاه چاپ

    رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران درباره جایگاه ویژه صنعت چاپ در امر صادرات کشور بیان داشت: حوزه چاپ یک صنعت مادر و پیشرو است. بسته بندی یک کالا نمایانگر هویت آن است؛ برای مثال اگر یک بسته قرص اینجا باشد که شما از نوع بسته بندی و تاریخش مطمئن نباشید به آن لب نخواهید زد. این امر نشانه اهمیت این حوزه در همه بخش ها است. با این وجود دولت آنچنان که شایسته و بایسته این صنعت است به آن توجه نشان نمی دهد. همانطور که می دانید کشور ما در تحریم به سر می برد به همین دلیل فعالان این بخش با مشکلات فراوانی مواجه هستند. بخش قابل توجهی از نیازهای این حوزه از مواد اولیه تا ماشین آلات چاپ به واردات وابسته هستند.

    مجری برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته افزود: وارد کردن یک ماشین چاپ معمولی یک میلیون یورو هزینه بر می دارد. یک چاپخانه دار باید سرمایه در گردش فراوانی برای وارد کردن چنین ماشینی داشته باشد؛ علاوه بر آن در صورت تهیه سرمایه مورد نیاز به دلیل تحریم ها خیلی از مواد مورد نیاز این صنعت را نمی توانیم به صورت مستقیم به کشور وارد کنیم و مجبوریم ابتدا به کشورهای منطقه بفرستیم و بعد از آنجا به کشور خودمان منتقل شان کنیم. تمامی مواردی که عرض کردم هزینه های سربار ایجاد می کنند و درنهایت باعث می شوند ما امکان رقابت با کشورهای دیگر را از دست بدهیم. صنعت چاپ در ترکیه در حال حاضر دارد بازارهای منطقه را ازآن خود می کند و این مهم نیز به حمایت دولت کشور ترکیه از صنعت چاپ آنجا برایشان امکان پذیر شده است.

    مجری برگزاری بیست و نهمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابستهرئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران اظهار داشت: ما حتی در انتقال ارز مشکل داریم، مستقیم نمی توانیم واردات انجام دهیم. وارد کردن یک دستگاه چاپ برای چاپخانه دار ایرانی ۲۰ درصد گران تر از سایر کشورها تمام می شود. تمامی این موارد از جمله مشکلاتی هستند که برای حل آن نیاز به دخالت  و حمایت دولت مردان داریم.

    وی با اشاره قابلیت ها و توانایی های فعالان صنعت چاپ با وجود تمامی مشکلات موجود بیان داشت: ما چاپخانه ها و مدیران خوبی داریم که با وجود تمام معضلات موجود به فعالیت خود ادامه می دهند؛ در بخش تولید بسته بندی های دارویی ما شرکت هایی داریم که توانایی صادرات به کشورهای منطقه و حتی اروپا را نیز دارند. چاپخانه های ما در رسته تولید لیبل بسیار قوی عمل کرده اند به طوری که کشور را از واردات این بخش بی نیاز کردند. همانطور که می بینید فعالان این صنعت هر آنچه در چنته داشته اند را انجام دادند؛ در صورت حمایت های لازم ما امکان رقابت با کشورهای منطقه را خواهیم داشت.

    بیشتر بخوانید: جلسه تعیین تعرفه انجمن صحافان ایران برگزار شد

    ابوالحسنی افزود: یکی از راه های حل مشکلات صنعت چاپ مشخص کردن متولی این حوزه است. زمانی که تولیت حوزه چاپ کشور به وزارت ارشاد سپرده شد، این حوزه ۹۵ درصد از فعالیتش به بخش نشر مربوط می شد؛ در حال حاضر اما ۵ درصد از نشر به این حوزه تعلق می گیرد. چاپ با توجه به گستره فعالیت هایش نیازمند به یک متولی برای پوشش نیازهایش است. بیشترین  وامی که وزرات ارشاد می تواند به زیرمجموعه هایش بدهد ۵الی ۱۰ میلیارد تومان است. این در حالی است که وزارت صمت تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان نیز به زیر مجموعه های خود وام ارائه می دهد.

    وی بیان داشت: هیئت‌مدیره صنعت چاپ برنامه ریزی هایی برای ارتقا صنعت چاپ در منطقه انجام داده است اما اجرایی شدن آن ها منوط به حمایت های دولت و واگذاری یکسری اختیارت به بخش خصوصی است.بیست و نهمین نمایشگاه چاپ

    مقاله قبلیتوسعه بسته‌ بندی های قابل بازیافت مواد غذایی
    مقاله بعدینگاهی به وضعیت بازار کاغذ و مواد اولیه حوزه چاپ و نشر

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.