اتحادیه چاپخانه داران تهران نیازمند شفاف سازی است

    0
    128
    ادغام اتحادیه

    یادداشت روابط عمومی شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران در پاسخ به سخنان و مصاحبه نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران با روابط عمومی اتحادیه.

     

     

    اتحادیه چاپخانه داران به نام خدا

    (هم اکنون …. دو دقیقه…. در خدمت نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران)

    جناب آقای میریونس جعفری

    نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران

    با سلام و احترام،

    پیرامون مصاحبه اخیر جنابعالی با روابط عمومی اتحادیه چاپخانه داران تهران نکاتی را به عرض می رساند:

    اگرچه معمولا در مقاطع نزدیک به انتخابات صنفی، این گونه اظهار نظرات بیشتر به موج سواری و به منظور جلب و احیانا کسب آرای همکاران صورت می گیرد، مسبوق به سابقه است، اما توقع می رود که به هشدارهای امنیتی نسبت به سقوط از فراز امواج توجه بیشتری صورت بگیرد. اینکه انسان از لقمه جویده دیگران، عاریه بگیرد و سر سفره خود ببرد، ممکن است عواقب و نتایج ناخوشایندی هم، برایش به وجود آورد که صد البته خود کرده را تدبیر نیست.

    اینکه چگونه عملکرد چند دهه قبل تعاونی و استفاده از ارز دولتی در اختیار تعاونی قرار می گرفت را با امروز مقایسه می فرمایید، چه قیاس باطل و به دور از هر منطق و استدلالی است. والله اعلم! ولی ای کاش چند طرح و حرکت اقتصادی هم در بیانات خود ابراز می فرمودید.

    به فرض شما که تعاونی نیمه تعطیل است و در نتیجه قیمت ملزومات و مواد مصرفی گران به دست مشتری می رسد! پس دهها شرکت و موسسه خرید و فروش ملزومات، چگونه توانسته اند در بازار رقابت، قیمت اجناس را پایین بیاورند؟ و تعاونی که هدفش منافع اعضای خود بوده و صدها قلم جنس ایرانی و خارجی را تهیه و تامین کرده است و در بدترین شرایط اقتصادی کشور و سونامی ارزی و صدمات بین المللی ناشی از شیوع کرونا، میلیاردها تومان فروش داشته و سود معقول و مناسبی نیز برای اعضا تحصیل کرده است، چگونه از دیدگاه (فرمایشی به) جنابعالی، نیمه تعطیل است و همه افتخارات را به انتخابات و حضور افراد جدید (که قطعا خودتان نیز در صدر لیست وعده داده شده هستید.) موکول فرموده اید، ممکن است به همان صراحت و شفافیت که مدعی آن هستید اعلام بفرمایید:

    بعنوان نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران در خصوص اتفاقات مهم و چشم گیری که در اتحادیه چاپخانه داران افتخار کسب آن را کرده و به آن دست یافته اید چه بوده است؟

    1. در مورد تشکیل کمیته و کارگروه ملزومات در اتحادیه چاپخانه داران که با شعار واردات کلان اجناس و مواد مصرفی با قیمت نازل طی چندین ماه گذشته چند قرار داد خارجی و داخلی منعقد کرده اید و چند هزار کیلو متر و چند کانتینر جنس به دست چاپخانه ها داده اید ؟ اصلا گزارش این کارگروه و خروجی آن و اعتراض گسترده چاپخانه ها به چنین تصمیم غلط و غیر کارشناسانه و خلاف قانون(که هر گونه فعالیت اقتصادی برای تمامی اتحادیه ها را منع قانونی کرده است) از سوی شما چه بوده است؟ اینکه تلفن موبایل یک شرکت وارد کننده ملزومات را در اطلاعیه رسمی اتحادیه در کمیته ملزومات اعلام فرمودید و تشویق و هدایت شفاف و بی پرده برای تاسیس دکان تجاری وارداتی برای ایشان کرده اید، چه نظر و اعتقادی داشتید و چگونه به مقابله منافع اعضای چاپخانه دار در شرکت تعاونی با این دکان وارداتی در اتحادیه، پرداختید و چه منافعی بر این سکوت برای شما بایستی متصور بود؟ آیا به دنبال شفاف سازی نیستید؟
    2. همگان بر مالکیت ساختمان تعاونی که حاصل تلاش و زحمت پیشکسوتان و مدیران گذشته صنف و نیز همت همه چاپخانه داران در خرید و ساخت و ایجاد این بنا بوده اند، هستند و قطع به یقین هم بر اساس قانون و نیز شرع مقدس، هر گونه دخل و تصرف مستاجر در بنا و تغییرات آن می باید دارای مجوز کتبی از مالک، توسط مستاجر، بوده باشد. حال آنکه جنابعالی به نظر می رسد نسبت به این تخلفات صورت گرفته (طبق دستور) نیازی به شفاف سازی ندیده اید و در هیئت مدیره به عنوان نایب رئیس و از سوی دیگر به عنوان عضوی از تعاونی هیچ گونه حساسیت و عکس العملی نداشته اید و شیرینی انتخابات آن را با اینگونه تخلفات نخواسته اید، تلخ فرمایید.
    1. بیش از ۶۰ سال است که عنوان ثبتی و رسمی «اتحادیه چاپخانه داران» به همین عنوان در مهر و سربرگ و اسناد حقوقی و بانکی و امنیتی بوده است. چگونه همه یکباره بدون اخذ هیچ گونه مجوز قانونی و برگزاری مجمع و اقدامات قانونی مرتبط، نام اصیل «اتحادیه چاپخانه داران تهران» را برای مقاصد خاص و تبدیل به اتحادیه چاپ و بسته بندی تهران! کرده اید. این پسوند نا مانوس و جهت دار و بی ربط را به چه مجوزی به عنوان رسمی و واقعی اتحادیه اضافه فرمودید؟ نام جامع و کامل صنف ما را خرد و چند پاره کردن با کدام انگیزه و دلیل انجام داده اید؟ و اساسا محور نصب این تابلوی نامانوس را از چه کسی اخذ کرده اید؟
    2. دریافت و اخذ صدها میلیون تومان پول از دیگر چاپخانه داران گرفته تا … صرفا به منظور بازسازی و دکوراسیون اتحادیه ( که اصلا این اقدام نیز صراحتا خلاف قانون رابطه مستاجر و موجر بوده است) چگونه مورد تایید شما بوده است و بیان هزینه های صدها میلیون تومان پول را چگونه شفاف سازی و به اعضای صنف ارائه کرده اید؟
    3. گردآوری افراد خارج از صنف چاپخانه دار در اتحادیه به بهانه کارگروه های گوناگون و دلخوری بین وزارت ارشاد و  اتحادیه و… بوده است چگونه توجیه می فرمایید و چرا به فکر شفاف سازی عقیده و نظر خود برنیامده اید؟
    4. مشخص نفرموید که بالاخره تعدیل نیرو و کم کردن هزینه های سربار از جیب اعضا و سهامداران ممدوح و پسندیده است و یا منفور و ناپسند؟ آیا ارتقا سطح کیفی نیروهای تعاونی و به کارگیری حداکثری از پرسنل و پرهیزهای زاید، مورد ناراحتی جنابعالی است؟ وگرنه که روند کاری و بهره دهی در حد نیاز و ضرورت که محلی از نقد و اعتراض نمی بایستی باشد. اگرچه با ایجاد بیش از چهارده گروه ریز و درشت و برو بیای افراد حتی خارج از حوزه چاپخانه داری و افزایش چندین برابری پرسنل، و طبعا تحمیل هزینه های بالای حقوقق و دستمزد و بیمه… چرا و چگونه تا کنون هیچگونه شفاف سازی و بیلانی از جنابعالی در انواع و اقسام مصاحبه ها و گزارش های روابط عمومی اتحادیه جایی نداشته است؟

    بیشتر بخوانید: انتخابات شفاف راه حل شرکت تعاونی چاپخانه داران تهران

    اتحادیه چاپخانه داراناتحادیه چاپخانه داران تهران و خبر رسانی

    یکبار هم با عکس و فیلم و خبرنگار و نورپرداز و دکوپاژ، اعلام می فرمودید:

    –  هم اکنون ….؟ دو دقیقه گزارش مستند از عملکرد و بیلان مالی اتحادیه طی بیش از یک سال گذشته!

    –   هم اکنون…! دو دقیقه گزارش … در خصوص چگونگی عملکرد گروه های اتحادیه و خروج عملیاتی آنها.

    –  هم اکنون و…! دو دقیقه گزارش در خصوص بهبود پایه ای و اصولی اقدامات انجام شده در مورد نحوه بررسی و برخورد وزارت دارایی و ارزش افزوده و سازمان تامین اجتماعی توسط اتحادیه.

    – هم اکنون و …! دو دقیقه گزارش در خصوص بهبود فضای کسب و کار و افزایش سفارشات چاپی  چاپخانه ها به دلیل اقدامات انجام شده اتحادیه.

    – هم اکنون و … دو قیقه  گزارش … در خصوص تهیه آمار و اطلاعات دقیق از تعداد و محل چاپخانه های دولتی بدون پروانه کسبی و یا حتی بدون مجوز ارشاد و مکاتبات حقوقی و پیگیری جلوگیری از فعالیت آنها.

    – هم اکنون و… دو دقیقه گزارش واقعی …! از ایجاد تعامل و حفظ شان و موقعیت اجتماعی چاپخانه داران و صنف چاپ با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی. اعم از معاونت فرهنگی الی ادراه کل چاپ و نشر.

    – هم اکنون و…. دو دقیقه گزارش از جوسازی منفی در خصوص انتخابات و ریاست مسئولین متولی صنعت چاپ و بیان حقیقت در اینباره که چرا و به چه انگیزه ای اصرار در جدا سازی صنعت چاپ از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سوی جنابعالی به عنوان نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران آن هم به خاطر تعداد انگشت شمار چاپخانه های صنعتی  و پولدار در کل آن صنعت بوده اید؟

    –  هم اکنون و … دو دقیقه گزارش از علت نادیده گرفتن چاپخانه های خرد و کوچک و متوسط توسط اتحادیه که در طی یکسال شاهد آن بوده ایم.

    –   هم اکنون و … دو دقیقه گزارش از اینکه چرا و چگونه تمام ظرفیت خبری اتحادیه و روابط عمومی آن به طور دربست در خدمت تبلیغات فردی بوده و هزینه های اینگونه آلبوم های شخصی و فردی را بایستی مدیران چاپخانه از جیب خود بپردازند.

    –  هم اکنون و … دو دقیقه گزارش از چگونگی باخت چاپ دیجیتال به اتحادیه لیتوگراف بعد از آن همه ادعا و مانور نفوذ در مقامات و مسئولین اطاق و وزارت صمت. بفرمایید بعد ازسالیان سال. آیا بایستی چاپخانه ها بروند از اتحادیه لیتوگراف مجوز دستگاه ها دیجیتال خود را بگیرند؟

       – هم اکنون و… دو دقیقه گزارش از آنچه در مانور بی حیثیت کردن صنف چاپ در اذهان مردم و جامعه با بگیر و ببند و کارآگاه بازی در چاپخانه ها براه انداختید و با ترفندهای بازرسی رسما چاپخانه ها را در جامعه خلاف کار و قاچاقچی و … معرفی کردید. افتخار هم کردید.

     برادر عزیز جناب آقای میریونس جعفری، نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران، تمام این دو دقیقه ها جمعا یک ربع گزارش واقعی و حقیقی و بدور از شانتاژ و فضاسازی نیست. آیا این همه معضل و مشکل اساسی اهالی صنف چاپ توجه شما را به شفاف سازی جلب نکرده است؟

     آیا معضل تعطیلی چاپخانه ها از نظر حضرتعالی حل شده است؟ آیا غصب و ربایش کارهای چاپی توسط چاپخانه های دولتی و بی تفاوتی اتحادیه چاپخانه داران ذهن شما را درگیر نمی کند؟ راجع به از دست رفتن چاپ دیجیتال شفاف سازی کرده اید؟ مقوله های مهم و موثر در فعالیت چاپخانه های کوچک و متوسط مثل سختی کار، تامین اجتماعی، مالیات، مالیات بر ارزش افزوده و … در فعالیت های همایشی و نمایشی و دکوراتوری اتحادیه محلی از اعراب داشته است؟ چرا کوچکترین اظهار نظری در این موارد از شما دیده نشده؟ برایتان اهمیتی نداشته یا اجازه نداشته اید از کانال اتحادیه استفاده کنید؟

    امید است با رجوع منصفانه به عملکرد غلط و پرحاشیه و صدمه زننده به تمامی چاپخانه داران طی این مدت، عرضه نمایی و خود شیفتگی را فدای حقیقت نفرموده و در حد و اندازه ظرفیت صنفی به دنبال شفاف سازی باشید که این مختصر فقط سر فصل آنچه بدان ورود نکرده ایم بوده است و بس.

       روابط عمومی

       شرکت تعاونی چاپخانه داران

    مقاله قبلینمایشگاه تجهیزات بسته بندی و حضور پر رنگ ایران
    مقاله بعدیگسترش حوزه نشر در حوزه فضای مجازی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.