نمایشگاه چاپ و بسته‌ بندی نیازمند به روز رسانی

    گفت و گو با مرتضی حاکی ، مدیرمسئول مجتمع چاپ و بسته‌بندی

    0
    80
    نمایشگاه چاپ و بسته‌ بندی

    مدیرمسئول مجتمع چاپ و بسته‌بندی آراد گفت‌: باید از برندهای مهم دنیا دعوت کنیم تا در نمایشگاه‌ چاپ و بسته بندی ما حضور داشته باشند و به معرفی آخرین دستاوردهایشان بپردازند. این‌ گونه می‌توانیم به سمت تکنولوژی روز دنیا پیش برویم.

    به گزارش چاپ و نشر؛ مرتضی حاکی، مدیرمسئول مجتمع چاپ و بسته‌بندی آراد در گفت‌ و گو با روابط عمومی بیست و ششمین نمایشگاه چاپ و بسته‌ بندی و ماشین‌آلات وابسته با معرفی به‌اختصار مجموعه خود گفت: ما در مجتمع چاپ و بسته‌بندی آراد با کارآفرینی برای هفتاد نیروی جوان و پویا به خدمات‌رسانی در زمینه چاپ افست و بسته‌بندی، از صفر تا صد می‌پردازیم.

    وی با بیان اینکه شش دوره در نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته حضور داشته است اظهار کرد: در چند سالی که در نمایشگاه بین‌المللی حضور داشتیم، شاهد مشکلاتی بودیم که متأسفانه کما فی السابق هم پابرجا هستند. از مشکلات محیطی آن می‌توان به یک نمونه بارز یعنی ترافیک اشاره کرد که صبح‌ها حجم عظیمی از خودروها برای ورود از یک مسیر تک لاین استفاده می‌کنند که این امر سبب ترافیک و اتلاف زمان می‌شود که به نظر من این از مشکلات زیرساختی و بنیادی مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران است.

    حاکی اظهار داشت: اگر بخواهیم به بحث نرم‌افزاری بپردازیم، باید گفت که نمایشگاه از گذشته تا به امروز، نه رشد آن‌چنانی داشته و نه با ضعف قابل‌توجهی روبرو بوده است. به این زعم می‌توان گفت که روند نمایشگاه بین‌المللی چاپ و بسته‌بندی از ۱۰ سال قبل تاکنون تغییر مشهودی نداشته است.

    مدیرمسئول مجتمع چاپ آراد ادامه داد: به اعتقاد بنده روش‌های اطلاع‌رسانی و تبلیغات ۱۰ سال پیش امروز دیگر جوابگوی این رویدادها نیست و دراین‌باره باید از روش‌های به‌روزتری بهره برد. همچنین برای جواب گیری بهتر باید برای بازدیدکنندگان خلق جذابیت کرد. البته ناگفته نماند که بخشی از این رسالت به عهده غرفه‌داران است اما کماکان بخش بیشتر این مسئولیت بر عهده مجری و برگزارکننده نمایشگاه است. به‌طور مثال مراجعه‌کنندگان به نمایشگاه هنوز برای یافتن غرفه‌ی مدنظرشان باید از نقشه‌های چاپ شده استفاده کنند که مشکلات خاص خودش را دارد و به راحتی می‌توان راهکارهای به‌روزتری را برای این مهم اتخاذ کرد. وی پیشنهاد داد: برای کمک‌رسانی در نمایشگاه چاپ و بسته‌ بندی می‌توان از اپلیکیشن‌ها و پایگاه‌های اطلاع‌رسانی ثابت در محیط نمایشگاه استفاده جست.

    حاکی تأکید کرد: امروزه صنعت چاپ کشور ما نیاز رقابتی دارد و به اعتقاد من باید با ارائه پیشنهاد‌های ویژه و دریافت هزینه‌های کمتر از شرکت‌کنندگان خارجی بیشتری دعوت به عمل بیاید. البته یقیناً باید در این موضوع هدفمند و هوشمندانه عمل شود. باید دید این شرکت‌ها و یا برندهای خارجی با چه هدفی در نمایشگاه‌های ما شرکت می‌کند؛ آیا به دنبال انتقال تکنولوژی جدید هستند و یا صرفاً تصرف بازار کشورمان را مدنظر دارند.

    وی افزود: این همان تیغ دو لبه‌ای است که باید برگزارکنندگان نمایشگاه نسبت به آن هوشمندانه عمل کنند. ما باید از برندهای معتبر دنیا مانند شرکت هایدلبرگ، میتسوبیشی، رولند، رایوبی و… دعوت کنیم و حتی برایشان تخفیفاتی نیز قائل شویم، نه آن‌هایی که محصولات نهایی را وارد کشور می‌کنند. در ایران خودمان به‌اندازه کافی تولیدکننده‌ی خوب داریم پس ‌نیازی به محصول خارجی نیست. وی خاطرنشان کرد: در چنین صورتی است که نمایشگاه ما سنگ محکی برای درک جایگاه صنعت چاپ در دنیا و مقایسه و جانمایی آن در کشور می‌شود.

    وی تأکید کرد: هر چهار سال یک‌بار رویداد دروپا برگزار می‌شود ولی به خاطر شرایط اقتصادی و سختی گرفتن ویزا، چاپخانه‌داران کشور ما نمی‌توانند در آن حضور داشته باشند، به همین خاطر ما باید از برندهای مهم دنیا دعوت کنیم تا در نمایشگاه چاپ و بسته‌ بندی ما حضور داشته باشند و به معرفی آخرین دستاوردهایشان بپردازند. این‌گونه می‌توانیم به سمت تکنولوژی روز دنیا پیش برویم.

    حاکی با اشاره به بهینه‌سازی محصولات مجتمع آراد گفت: آراد امسال متدها و طرح‌های جدیدی که هنوز در ایران اجرا نشده و تماماً توسط خلاقیت طراحان این شرکت خلق شده‌اند را در نمایشگاه بیست و ششم ارائه می‌دهیم.

    وی خاطرنشان کرد: هر آنچه در کشور تولید می‌شود باید از فیلتر بسته‌بندی عبور کند. برای عرضه کالا، بسته‌بندی و چاپ خیلی مهم و به‌گونه‌ای تعیین کننده ارزش کالا است. چاپ و بسته‌بندی، پوشش و لباس با ارزشی برای هر محصول تولیدی در کشور است؛ اما متأسفانه این صنعت مهجور مانده و نیاز به دیده شدن و شناخت بیشتر دارد.

    حاکی در پایان گفت: ما ممکن است بتوانیم بدون صنعت خودرو سر کرده و مثلاً با دوچرخه تردد کنیم ولی اگر صنعت چاپ نداشته باشیم، در اصل می‌توان گفت که هیچ تولیدی نداریم. وقتی از مبارزه با خام فروشی صحبت می‌شود، یکی از مهم‌ترین فاکتورهای آن توجه به صنعت چاپ است و این یک وحدت و همیت ملی می‌طلبد، زیرا ما در این صنعت باید بتوانیم با محصولات بین‌المللی رقابت کنیم.

    مقاله قبلیتوسعه روز افزون نمایشگاه با وحدت رویه
    مقاله بعدیبازار نشر و کتاب مورد کم لطفی

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.