مدیر چاپخانه نور حکمت گفت: معرفی توانمندی های صنعت چاپ کشور به صنایع مختلف باید از جمله کارکردهای جشنواره چاپ باشد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ستاد خبری بیستمین جشنواره ملی چاپ، حمید غفاری مدیر چاپخانه نور حکمت با اشاره به اهمیت جشنواره چاپ گفت: این جشنواره در طول سالها برگزاری به عنوان یک امر پسندیده و قابل توسعه است که باید از سوی بخش دولتی و خصوصی حمایت شود و هم بخش دولتی قوی عمل کند و بخش خصوصی نیز مشارکت فعالتری داشته باشد.
وی درباره میزان موفقیت جشنواره چاپ در طول این سالها افزود: برای اثرگذاری بهتر و موثر آن باید ابتدا یک تعریف جامع و کامل از جشنواره چاپ داشته باشیم و معتقدم این جشنواره باید حوزه چاپ را به همه شرکتها و کارخانههای تولیدی داخلی معرفی کند.
بیشتر بخوانید: جذب مشتری از طریق سیمرغ چاپ
جشنواره چاپ راهی برای معرفی حوزه چاپ به دیگر صنایع
مدیر چاپخانه نور حکمت با بیان اینکه معرفی توانمندیهای حوزه چاپ کشور به صنایع مختلف از جمله کارکردهای مهم جشنواره است، گفت: باید تبلیغ، توسعه، آموزش به همه اقشار جامعه انجام شود تا علاوه بر آشنایی با توانمندیهای حوزه چاپ، زمینههای توسعه بازار کار نیز فراهم شود.
غفاری یادآور شد: به نظرم جشنواره چاپ در این سالها فقط در میان دستاندرکاران و فعالان این حوزه بروز داشته و راهی برای عرضه به خارج از حلقه فعالان حوزه چاپ و نشر نداشته است در حالی که اگر وسعت پیدا کند میتواند تاثیرات بیشتری برای صنف به همراه داشته باشد.
وی درباره لزوم معرفی برگزیدگان و فعالان این حوزه به صنایع مختلف اهمیت زیادی دارد، عنوان کرد: این موضوع موجب تشویق و ترغیب دستاندرکاران بخشهای مختلف حوزه چاپ برای ادامه فعالیت در این حوزه میشود و علاوه بر آن زمینهای برای زنده ماندن و فعال بودن حوزه چاپ است.
به گفته وی، امیدوارم دستاندرکاران برگزاری جشنواره چاپ برای این دوره برنامه جامع و کاملی پیشبینی کنند تا علاوه بر تاثیرات داخلی و درون صنفی بازتاب و گستره آن به خارج از صنف چاپ و سایر صنایع هم برسد.
بیستمین جشنواره ملی چاپ در زمستان ۱۳۹۹ برگزار میشود و متقاضیان حضور در بخش مسابقات چاپی میتوانند برای شرایط حضور در رقابت و ثبتنام در بخش مسابقات به پایگاه جشنواره ملی چاپ به آدرس https://nppf.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.