داوودی: به گفته مقام معظم رهبری امسال سال تولید ملی است، بنابراین باید حمایت از مصرفکنندگان داخلی انجام بپذیرد که یکی از مهمترین ابزار این کار برگزاری نمایشگاه چاپ و بستهبندی پربار است.
رضا داوودی، مدیر فروش ماشینسازی حرفهوفن در گفتوگو با روابط عمومی بیست و ششمین نمایشگاه چاپ، بستهبندی و ماشینآلات وابسته با توضیح کوتاهی درباره مجموعهی خود گفت: مجموعه ماشینسازی حرفهوفن با سابقهای بیش از ۵۰ سال درزمینهی تولید ماشینهای چاپ و بستهبندی فعالیت دارد. همچنین این مجموعه تولیدکننده چسب گرم برای صحافی کتاب و تنها تولیدکننده دستگاه دایکات فکی، لمینت فول اتومات، دستگاه سلفونکشی فول اتومات و یووی فولاتومات در ایران است. مجموعه ماشینسازی حرفه و فن با بالا بردن کیفیت محصولاتش توانسته دست به صادرات بزند و تولیداتش را به کشورهای ترکیه، اربیل عراق، سوریه (قبل از شروع جنگ) اردن و امارات عرضه کند.
وی افزود: در چند سال اخیر مقام معظم رهبری توجه خاصی به تولید داخلی و حمایت از تولیدکننده داخلی داشته است؛ خواهش من این است که این مسائل فقط شعاری نباشند و برای حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی حمایتی صورت بگیرد و یارانههایی در نظر گرفته شود.
وی ادامه داد: خواهش ما تولیدکنندگان ایرانی این است که مسئولان برای تولید و تولیدکننده ارزش قائل شوند و در نمایشگاه سالنهای خوب و استاندارد را در اختیارشان قرار دهند. باید برای تولیدکنندگان داخلی تبلیغات انجام داد. در ایران همه مشکلات مالی داریم، باید از نظر قیمت تولیدکنندهها را حمایت کنیم و فقط شعار ندهیم.
داوودی نقطه قوت نمایشگاه را نحوه شکلگیری آن در سطح بینالمللی دانست و گفت: تا به حال بیستوچهار دوره در نمایشگاه حضور داشتهایم. همیشه نمایشگاه چاپ و بستهبندی به صورت بینالمللی برگزار میشد و تا سالهای پیش کشورهای خارجی در این نمایشگاه حضور داشتند و این موضوع بسیار عالی بود. این نمایشگاه با سابقهی بیش از ربع قرن در صنعت چاپ برند شده است و همگان آن را میشناسند و برای بازدید و بهره بردن از این نمایشگاه استقبال خوب صورت میگیرد.
وی با اشاره به زمان برپایی نمایشگاه تأکید کرد: تا سالهای قبل زمان برگزاری نمایشگاه اصلاً مناسب نبود چون با تعطیلات و سال نو میلادی تداخل داشت و برای بازدیدکنندگان خارجی مشکل به وجود میآورد؛ یکی دو دوره است که این مشکل مرتفع شده و تاریخ برگزاری آن تغییر پیدا کرده است.
وی در مورد مشکلات موجود در نمایشگاه توضیحاتی مطرح کرد و افزود: سالنهای نمایشگاه بینالمللی تهران از استانداردهای کافی برخوردار نیستند، مجموعه حرفه و فن، یک مجموعهی ماشینسازی است و برای حضور در نمایشگاه باید ماشینهای بزرگ صنعتی را جابهجا کند، این موضوع برای ما بسیار مشکلساز میشود.
ما در سالهای قبل مشکل جانمایی غرفهها را نیز داشتیم چون در انتهای سالن برای ما غرفه در نظر گرفته میشد و بردن دستگاه به انتهای سالن بسیار سخت و مشکل بود، ولی از سال گذشته با کمکهای مجریان برگزاری، این معضل برطرف شده و جانمایی غرفه شکل مطلوبی را به خود گرفته است.
داوودی اشاره کرد: تا سالهای قبل تبلیغات و بازاریابی نمایشگاه بسیار ضعیف بود و باید خود تولیدکنندگان بار تبلیغات را به دوش میکشیدند. به نظر بنده تبلیغات به ویژه در شکل تلویزیونی یا رادیویی بسیار عالی است، با اینکه خیلیها میدانند در آذرماه زمان برگزاری نمایشگاه چاپ و بستهبندی است ولی اکثراً از زمان دقیق آن اطلاعی ندارند.
مدیر فروش مجموعه حرفه و فن با بیان این نکته که امسال میخواهیم پرشورتر از سال گذشته و با تمام توانمان در نمایشگاه ظاهر شویم، نوید داد: ما امسال قصد داریم از مدل جدید دستگاه لمینت اتوماتی که سال گذشته ساختهایم، رونمایی کنیم.
روابط عمومی بیست و ششمین نمایشگاه بینالمللی چاپ، بستهبندی و ماشینآلات وابسته
بیشتر بدانید: