برگزاری دوره های آموزشی چاپ با همکاری اتحادیه لیتوگرافان

    گفت و گو با جلال ذکایی، مشاور اتحادیه لیتوگرافان

    0
    196
    جلال ذکایی کارگاه‌ های آموزشی چاپ دیجیتال

    اتحادیه لیتوگرافان با مشارکت اداره کل چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل ارشاد استان‌ ها دوره های آموزشی چاپ و مباحث مرتبط با آن برگزار می‌ کند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ جلال ذکایی، مشاور اتحادیه لیتوگرافان با اشاره به برنامه‌ ریزی ‌های این اتحادیه در برگزاری کارگاه ‌ها و دوره های آموزشی چاپ، عنوان کرد: به دنبال اعلام آمادگی مدیرکل دفتر چاپ و نشر در نشست هم ‌اندیشی چاپ دیجیتال، اتحادیه لیتوگرافان دوره های آموزشی چاپ با سرفصل‌ های مرتبط با حوزه چاپ طراحی کرد تا به صورت مستمر در استان ‌ها و شهرهای مختلف کشور برگزار شود.

     وی ادامه داد: در این زمینه قرار است اداره کل ارشاد استان‌ ها با هماهنگی اداره کل چاپ و نشر درخواست خود را درباره موضوعات مورد نیاز خود در استان‌ ها ارائه دهند و اتحادیه بر مبنای این درخواست‌ ها دوره برگزار کند.

    برگزاری دوره های آموزشی چاپ در استان گلستان

    ذکایی با بیان اینکه این دوره‌ ها از امروز در استان گلستان آغاز خواهد شد، گفت: کارگاه ‌ها و دوره های آموزشی چاپ «سرویس و نگهداری ماشین‌ های لارج فرمت»، «مبانی مدیریت رنگ» و «راهکارهای بازاریابی در صنعت چاپ در سال ۱۴۰۱» برای این استان پیش‌ بینی شده است که طی دو روز برگزار می‌ شود.

     وی تاکید کرد: سایر استان‌ ها نیز بر اساس موضوعات مختلفی که برای این کارگاه‌ ها در نظر گرفته شده است می ‌توانند درخواست خود را به اداره کل چاپ و نشر ارائه کنند و با هماهنگی اتحادیه لیتوگرافان این دوره ‌ها برگزار شود.

    ذکایی در ادامه با طرح این موضوع که این سمینارها در مرکز استان ‌ها و برای مخاطبان متنوعی در نظر گرفته شده است، افزود: چاپخانه ‌داران، چاپخانه ‌های دیجیتال، ناشران، دفاتر فنی، طراحان گرافیک، کانون‌های تبلیغاتی، ناظران چاپ و سایر فعالان این صنعت می ‌توانند در این دوره ‌ها شرکت کنند.

     

    اهداف برگزاری این کارگاه ها

    وی همچنین درباره اهداف برگزاری این کارگاه ‌ها و دوره های آموزشی چاپ توضیح داد: اولویت دادن به نخبگان دانش آموخته و کارشناسان صنعت چاپ کشور، تقویت بنیه علمی و بروز کردن اطلاعات علمی و آموزشی فعالان صنعت چاپ کشور، اقدام همسان در دو محور علمی، فنی مرتبط با صنعت چاپ، ایجاد تعهد لازم برای بهره مندی عمومی از سرمایه‏گذاری علمی، حمایت از ورود و همکاری بخش خصوصی و توجه به توسعه دانش صنعت چاپ در سطح کشور و تأکید برتمرکززدایی از جمله اهداف پیش‌بینی شده برای این دوره به شمار می‌آید.

     ذکایی در پایان با اشاره به عناوین برخی از این دوره ‌ها، گفت: آماده‌سازی فایل ‌‌های چاپی و نظارت بر چاپ، مدیریت سرویس و نگهداری ماشین آلات چاپ افست، آماده سازی سند طراح گرافیک پیش از چاپ،آموزش پیش از چاپ ( لیتوگرافی – افست – فلکسو)، مدیریت بازاریابی و فروش در صنعت چاپ در پسا کرونا، اصول و فنون مذاکره و ارتباط موثر با مشتریان، آشنایی با قوانین صنعت چاپ و مدیریت کسب و کار دیجیتال صنعت چاپ در پسا کرونا عناوین برخی از این دوره‌ها هستند.

     به گفته وی، موضوعاتی چون مدیریت پروژه‌‌های تبلیغاتی، سرویس و نگهداری ماشین‌آلات چاپ لارج فرمت، دانش مدیریت رنگ و رنگ شناسی، استانداردسازی فایل برای چاپ، کاغذ شناسی و سطوح چاپ شونده، چاپ امنیتی و مسائل پیش رو، چاپ دیجیتال، مدیریت کنترل کیفیت چاپ، مرکب شناسی، صحافی و عملیات پس از چاپ نیز برای این کارگاه‌ها پیش‌بینی شده است.

    دوره های آموزشی چاپ

    مقاله قبلیامضای تفاهم نامه سه جانبه علمی، آموزشی و پژوهشی در صنعت چاپ
    مقاله بعدی نتایج پایش ملی محیط کسب و کار بخش تعاون اعلام شد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.