مدیر خانه چاپ دیجیتال ملاگلی ضمن بیان اینکه نمایشگاه چاپ و بستهبندی قم (QPEX1) فرصتی ارزشمند برای صنعت چاپ به شمار میآید، اذعان داشت که این آوردگاه میتواند با برخورداری از مزیتهایی چون موقعیت جغرافیایی و مذهبی بودن این استان، بهعنوان پل ارتباطی میان بازارهای منطقهای و ملی در صنعت چاپ عمل کند.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین و به نقل از ستاد خبری نخستین نمایشگاه تخصصی جامع صنعت چاپ، بستهبندی و تبلیغات استان قم (QPEX1)، حمزه ملاگلی مدیر خانه چاپ دیجیتال ملاگلی در گفتوگو با ستاد خبری نخستین نمایشگاه تخصصی جامع صنعت چاپ، بستهبندی و تبلیغات استان قم (QPEX1)؛ اظهار داشت: این مجموعه در سال ۱۳۷۵ در زمینه چاپ دیجیتال فعالیتش را آغاز کرد. چاپ دیجیتال، چاپ روی کاغذهای خاص، چاپ رنگی و سیاهوسفید، چاپ کتاب، گزارش عملکرد مؤسسات و شرکتها، بولتن و کاتالوگ، چاپ بنر و استند، چاپ کارت ویزیت و بروشور، صحافی، چاپ روی پارچه، خدمات طراحی گرافیکی، چاپ سابلیمیشن، چاپ انواع لیبل، چاپ کارت پیویسی، شماره و پرفراژ، فاکتور و قولنامه، خدمات لیزر، چاپ فلتبد، چاپ پلات و لمینت ازجمله خدماتی هستند که در این مجموعه چاپی ارائه میشوند.
وی برگزاری نمایشگاه تخصصی در حوزه صنعت چاپ در شهر قم را فرصتی ارزشمند برشمرد و گفت: قم به دلیل وجود حوزههای علمیه، مراکز حوزوی، پژوهشی و فرهنگی و همچنین صنایع پرافتخار، تبدیل به یکی از قطبهای چاپ کشور شده است؛ بنابراین نمایشگاه چاپ که حالا پس از سالها فترت قرار است دوباره در شکلی جدید به برگزاری برسد، فرصتی ارزشمند برای بهرهبرداری حداکثری فعالان صنعت چاپ و بستهبندی در استان و کشور است.
ملاگلی در رابطه با رویکردها و اهدافی که شرکتکنندگان میتوانند با حضور در این آوردگاه از آن بهرهمند شوند، گفت: نمایش نوآوریها و تکنولوژیهای جدید یکی از این رویکردها است، به این معنا که شرکتها با ارائه محصولات یا خدماتی که تازه به بازار آمدهاند و یا با معرفی قابلیتهای جدیدی که دارند، میتوانند جذابیت زیادی برای بازدیدکنندگان ایجاد کنند.
مدیر خانه چاپ دیجیتال ملاگلی: نمایشگاه بستری مناسب برای تقویت و توسعه برند است
وی شبکهسازی و تعامل با مخاطبان را دیگر هدف مجموعهها از حضور در این رویداد برشمرد و گفت: نمایشگاه قم فرصت مناسبی است تا ما با دیگر فعالان صنعت چاپ، مشتریان بالقوه و حتی رقبا در ارتباط باشیم و از نظرات و نیازهای آنها آگاه شویم. همچنین آموزش و اطلاعرسانی میتواند دیگر رویکرد حضور شرکتها باشد که در این زمینه برگزاری کارگاهها یا جلسات کوتاه آموزشی و رونمایی از دستاوردهای جدید در غرفهها میتواند به جذب مخاطبان بیشتر کمک کند، به این شکل است که QPEX میتواند بهعنوان یک منبع معتبر در صنعت چاپ معرفی شود.
مدیر خانه چاپ دیجیتال ملاگلی درباره دیگر رویکردهای حضور در نمایشگاه QPEX گفت: برندینگ و تبلیغات فرصتی برای تقویت برند و شناساندن آن به مخاطبان جدید است که در این زمینه میتوان با ارائه نمونههای کار، کاتالوگها و بروشورها در غرف، توجه بیشتر مخاطبان را به خود جلب کرد. از سوی دیگر نمایشگاه میتواند فرصتی برای تحلیل رقبا به معنای بررسی فعالیتها و رویکردها و همچنین یادگیری از تجربیات آنها باشد. با چنین رویکردی میتوانیم حضوری قدرتمند و موفق در نمایشگاه داشته باشیم.
این فعال صنعت چاپ یکی از مهمترین انتظارات خود از حضور در نمایشگاه QPEX1 را جذب مشتریان بالقوه و افزایش فروش برشمرد و گفت: این نمایشگاه فرصتی است تا محصولات و خدمات به تعداد بیشتری از مخاطبان معرفی شود. همچنین این نمایشگاه میتواند به تقویت روابط با مشتریان فعلی و ارائه خدمات بهتر به آنها کمک کند. این فرصت مناسبی است تا بازخورد آنها را مستقیماً دریافت کرده و ارتباطاتمان را مستحکمتر کنیم.
به گفته وی شناخت رقبا و روندهای بازار یکی دیگر از کارکردهای نمایشگاه است که در این زمینه انتظار میرود با حضور در این رویداد، اطلاعات بیشتری درباره فعالیتهای رقبا و روندهای جدید بازار بهمنظور تعیین استراتژیهای آینده کسب شود.
ملاگلی ادامه داد: افزایش شناخت برند یکی دیگر از انتظارات ما برای حضور در نمایشگاه چاپ و بستهبندی قم است. درواقع نمایشگاه بستری مناسب برای تقویت و توسعه برند است. انتظار میرود که با حضور مؤثر، برندمان را در ذهن مخاطبان تثبیت کرده و آگاهی از برند را افزایش دهیم. همچنین این نمایشگاه فرصتی عالی برای شبکهسازی و برقراری ارتباطات تجاری و حرفهای جدید است که میتواند به همکاریهای آینده منجر شود.
برگزاری نمایشگاه در صنعت چاپ سبب افزایش ارتقا تکنولوژی میشود
وی جمعآوری بازخورد و بهبود محصولات را انتظار دیگر شرکتکنندگان از این رویداد برشمرد و گفت: از این رویداد میتوانید برای جمعآوری بازخوردهای مستقیم از بازدیدکنندگان استفاده کرد و درک بهتری از نیازهای بازار داشته باشیم. بهطورکلی، انتظار میرود که این نمایشگاه فرصتی برای رشد و توسعه کسبوکار، تقویت برند و یافتن فرصتهای جدید باش..
ملاگلی در ادامه ضمن بیان اینکه نمایشگاههای تخصصی صنعت چاپ نقش مهمی در توسعه و تقویت این صنعت در کشور دارند، گفت: کارکردهای اصلی این نمایشگاهها برای صنعت چاپ شامل ارتقاء تکنولوژی و نوآوری، شبکهسازی و ایجاد همکاریهای تجاری، آموزش و ارتقاء دانش فنی، تحریک رقابت و بهبود کیفیت، شناسایی و تحلیل نیازهای بازار و همینطور ترویج و تقویت برندها میشود. بهطورکلی، نمایشگاههای تخصصی صنعت چاپ، بهعنوان یک پلتفرم جامع، نقش کلیدی در توسعه تکنولوژی، ارتقاء کیفیت و رشد اقتصادی این صنعت در کشور دارند.
بیشتر بخوانید: کیوپکس؛ نمایانگر پیشرفت قم در صنعت چاپ
وی در ادامه با بیان اینکه یکی از مهمترین مزیتهای نمایشگاه قم این است که بهعنوان یک رویداد تخصصی در صنعت چاپ میتواند بهعنوان پلی ارتباطی میان بازارهای منطقهای و ملی عمل کند، گفت: قم به دلیل موقعیت جغرافیایی و مذهبی خود، علاوه بر اینکه یک مرکز فرهنگی و مذهبی مهم در ایران است، دارای پتانسیل بالایی برای جذب مخاطبان از سراسر کشور و حتی کشورهای همسایه است. این نمایشگاه میتواند به تولیدکنندگان و فعالان صنعت چاپ کمک کند تا نهتنها بازار داخلی بلکه بازارهای منطقهای را نیز هدف قرار دهند و از این طریق به توسعه و گسترش کسبوکار خود بپردازند.
ملاگلی بهعنوان نکته پایانی، بر اهمیت برنامهریزی و آمادهسازی دقیق برای حضور در این نمایشگاه تأکید کرد و اظهار داشت: بهرهبرداری کامل از فرصتهایی که نمایشگاه قم بهعنوان یک رویداد تخصصی در صنعت چاپ فراهم میکند، مستلزم داشتن استراتژیهای مشخص برای جذب مخاطب و نمایش توانمندیها و برقراری ارتباطات جدید است؛ همچنین پس از نمایشگاه، پیگیری و ارزیابی دستاوردها و تعاملات انجام شده میتواند به تقویت نتایج و تحقق اهداف تجاری کمک شایانی کند.
گفتنی است که نخستین دوره از نمایشگاه تخصصی جامع صنعت چاپ، بستهبندی، تبلیغات، ماشینآلات و صنایع وابسته قم (QPEX1) از ۱۷ تا ۲۰ مهرماه ۱۴۰۳ در محل برپایی نمایشگاههای بینالمللی قم، برگزار خواهد شد.