تاکید مدیر فنی قالبسازی ابتکار بر ایجاد فضایی تخصصی برای ارائه توانمندیهای چاپ
قالبسازی ابتکار از سال ۱۳۷۴ با ارائه خدمات قالبهای دایکات با استفاده از سیستمهای مدرن و طراحیهای کامپیوتری فعالیتش را آغاز کرد. به گفته محسن کریمی از شرکا و مدیر فنی قالبسازی ابتکار، این مجموعه باهدف ارائه خدمات بستهبندی باکیفیت با استانداردهای اروپایی از سال ۱۳۸۰ مجهز به لیزر و تجهیزات مدرن جهان شد و همچنان در تلاش برای پیشرفت و بهروزرسانی روبهجلو حرکت میکند.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین محسن کریمی مدیر فنی قالبسازی ابتکار با بیان اینکه این مجموعه در چهار سال گذشته در زمینه ساخت کلیشه های طلاکوب و برجسته سه بعدی فعالیت دارد، گفت: ما موفق به تولید جعبه های دارویی با استفاده از کلیشه های بریل نر و ماده باکیفیت بالا و استانداردهای بین المللی شدیم که پیشاز این دسترسی به این نوع جعبه ها بهعنوان مشکل اکثر داروسازان شناخته می شد. همچنین قالبسازی ابتکار بهصورت تخصصی بر روی ابر چسبانی قالب ها تمرکز دارد.
مدیر فنی قالبسازی ابتکار در رابطه با آخرین دستاوردهای این مجموعه گفت: ساخت قالب های ساندویچی و کانترپلیت آخرین تحولی است که تا پایان سال از آن رونمایی خواهیم کرد. البته بازار این محصولات در ایران به دلیل رکود پررونق نیست اما تولید آن ها تحولی بزرگ در این صنعت است. ما نیز در برنامه ریزیها تصمیم داریم که در حوزه صنعت دخانیات، بسته بندی لوکس، بسته بندی آدامس و بسته بندی برخی از شرکت های دارویی که دارای حساسیت پکینجینگ اتوماتیک هستند، بازار سازی انجام داده و از یکنواختی خارج شویم.
کریمی با اشاره به شرایط تحریم های بین المللی در کشور اظهار داشت: تمام تلاش ما حرکت در مسیری است که بتوانیم قالب هایی با استانداردهای بینالمللی در صنعت بسته بندی تولید کرده و سرتیفیکت های بینالمللی را اخذ کنیم. کیفیت محصولات قالب سازی ابتکار در زمینه کلیشه نیز قابل مقایسه با اروپا بوده و فراتر از آن حتی قابلیت صادرات به این کشورها را دارد.
مدیر فنی قالبسازی ابتکار در رابطه باهدف حضور این مجموعه در نخستین دوره نمایشگاه (IFPEX) بیان داشت: حضور ما در این رویداد بیشتر با هدف حمایت از دستاندرکاران نمایشگاه و همچنین صنعت چاپ بوده است. ازاینرو نگاهمان برای شرکت در این نمایشگاه مارکتینگ نبوده است بلکه آن را محلی برای ارائه اطلاعات و توضیحات درباره خدمات و توانمندی های مجموعه قالبسازی ابتکار در یک فضای آرام و بدون حاشیه می شناسیم. این نمایشگاه در حالی برگزار شد که در مقام مقایسه با نمایشگاه های دیگر، بازدیدکنندگان کمتری داشت اما قطعاً حضور افراد بسیار هدفمند بود.
کریمی با بیان اینکه نمایشگاه «آینده چاپ ایران» فضایی تخصصی برای ارائه توانمندی های صنعت چاپ و بسته بندی ایران ایجاد کرده است، گفت: حضور در نمایشگاه چاپ و بسته بندی برای خیلی از چاپخانه داران بهمنزله بازاریابی محصولات و تولیداتشان است و در واقع مشغله کاری و دغدغه پاسخگویی به بازدیدکنندگان فرصتی برای بازدید و آگاهی از توان شرکتهای داخلی یا خارجی به آنها نمیدهد. دیدار تولیدکنندگان و تأمین کنندگان تجهیزات با یکدیگر و شناخت نقاط قوت و ضعف مجموعهها یکی از ویژگی های خوب در این رویداد به شمار میآید که درنهایت این اتفاق میتواند به همبستگی بیشتر صنفی منجر شود.
به گفته مدیر فنی قالبسازی ابتکار حضور و حمایت اتحادیه چاپخانهداران در (IFPEX) میتوانست در ایجاد همبستگی بیشتر اعضا و فعالان صنفی تأثیر مطلوب تری برجای بگذارد. وی تصریح کرد: حمایت و حرکت در کنار یکدیگر است که رشد را به همراه خواهد داشت. اختلاف آرا همیشه وجود دارد اما باید بدانیم آنچه اهمیت دارد رشد و پیشرفت صنعت چاپ و بستهبندی است. برگزارکنندگان باید در آینده بیش ازآنچه در این دوره شاهد بودیم با شناخت هرچه بیشتر نیازهای صنعت بستهبندی از افراد متخصصی دعوت کنند که در جهت رفع این نیازها تلاش می کنند. این یعنی شرکت کنندگان باید بهصورت هوشمندانه انتخاب شوند.
بیشتر بخوانید: قوت و ضعف کار در نمایشگاه ها مشخص می شود
مدیر فنی قالبسازی ابتکار خاطرنشان کرد: نامی که برای این نمایشگاه انتخاب شده بسیار دقیق و دارای اهمیت است. صحبت از آینده چاپ ایران برابر با برخورداری از استراتژی مشخص و برنامهریزی است ازاینرو ایجاد یک مسیر درست برای رشد صنعت چاپ میتواند از هدفهای مهم نمایشگاه (IFPEX) باشد.