نشست اطلاع رسانی دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران برگزار شد

    0
    83
    دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران

    نشست اطلاع رسانی و تبیین سیاست های رسانه ای دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران چهارشنبه ۲۴ اسفندماه با حضور بابک عابدین رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و واردکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران، مسعود عرفانی مدیر امور تشکل‌های اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران، هادی حسینی نژاد مدیر روابط عمومی آوردگاه آینده چاپ ایران (IFPEX)  و جمعی از اصحاب رسانه در محل اتاق بازرگانی صنایع و معادن و کشاورزی ایران برپا شد.

    دومین نمایشگاه آینده چاپ ایرانبه گزارش چاپ و نشر آنلاین، بابک عابدین رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران و رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و واردکنندگان صنعت چاپ و بسته بندی ایران درباره چگونگی برپایی این نمایشگاه بیان داشت: اولین هدف در نمایشگاه آینده چاپ ایران ایجاد آوردگاهی اختصاصی در مدل BTB  است، در این نوع از نمایشگاه ها مشتریان نیز تخصصی هستند. هدف ما با استفاده از این مدل این است که بتوانیم تولیدکننده اصلی را به مصرف کننده صنعت چاپ وصل کنیم. برای مثال اگر تولیدکننده فیلم های پلیمری در نمایشگاه حضور پیدا کنند کارخانه داری که می تواند به این کالا ارزش افزوده بدهد نیز در این رویداد حضور یابد و به این ترتیب افق دید نمایشگاهی گسترده تر می‌شود. 

    وی در ادامه افزود: یکی دیگر از اهداف ما گسترش فضای نمایشگاه است؛ در همین راستا نیز در نظر داریم تا سالنی مجزا به تولیدات ماشین آلات و تجهیزات تولیدی صنعت چاپ در سالن E0 مجتمع نمایشگاهی ایران مال اختصاص دهیم. وسعت نمایشگاه با افزایش سالن E0 به حدود ۱۱ هزار متر مربع خواهد رسید. 

    عابدین همچنین بیان داشت: در بخش فرآیند بین المللی نمایشگاه نیز تمهیداتی را در نظر گرفته ایم که در دست اجرا است. یکی از این تمهیدات برقراری ارتباط با بخش اقتصادی سفارتخانه ها است. ما از طریق ایمیل مارکیتیگ با آن ها ارتباط برقرار کرده و درصدد هستیم به صورت فیزیکی نیز هماهنگی های لازم را برای اطلاع رسانی و ترغیب آن ها جهت حضور در نمایشگاه را فراهم کنیم. 

    دومین نمایشگاه آینده چاپ ایرانوی در حضور اصحاب رسانه اظهار داشت: کشور ما از نظر مرزهای آبی و خاکی بسیار گسترده است و این موضوع امکان حضور قوی کشورهای همسایه را سهل می کند؛ مهم ترین هدف ما آن است که این آوردگاه به پلتفرمی برای نمایش قدرت و پتانسیل های صنعت چاپ ایران در منطقه تبدیل شود و در گام های بعدی نیز بتواند قابلیت های بین المللی صنعت چاپ را به کل دنیا معرفی کند.

    رئیس دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران ضمن اشاره به  نقش پر رنگ رسانه ها در اطلاع رسانی گفت که تلاش می شود تا در این فرآیند منافعی نیز برای رسانه ها در نظر گرفته شود و بیان داشت: از دیگر اهداف دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران در ابعاد اطلاع رسانی، گسترش و اجرایی کردن مدل شراکت رسانه ای (مدیا پارتنر) است؛ به این معنا که شریک رسانه ای نمایشگاه داشته باشیم. این یک فرآیند برد-برد برای مسئولان برپایی نمایشگاه و رسانه های فعال در این حوزه است.

    وی در ادامه با اشاره به حواشی که در خصوص اخذ مجوز برپایی نمایشگاه مطرح شده بود، عنوان کرد: در نخستین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران، تمام فرآیندهای قانونی دریافت مجوز انجام شده بود اما در مسیر اجرا، مسائلی پیش آمد که بیشتر با نگاهی تخریبی و برای مسائل رقابتی بود، در این میان امیدواریم سال‌های آینده این اتفاقات رخ ندهد.

    عابدین تصریح کرد: یکسری ارگان ها، سازمان ها و مراکز مسئول واگذاری مجوزهای قانونی برای برپایی چنین آوردگاه هایی هستند و این مسئله که حتماً باید از جای خاصی مجوز اخذ شود و تنها از یک سازمان مجبور به اخذ مجوز باشید، وجود ندارد؛ اگر هم به این ترتیب اطلاع رسانی شده است، اطلاع رسانی غلطی است.

    رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران افزود: ما از برپایی تمامی نمایشگاه های صنعت چاپ حمایت می کنیم تا همگی بتوانند در این زمینه دگرگونی های مثبتی به جود بیاورند. نکته مهم ایجاد یک رقابت سالم است، رقابتی که باعث ایجاد پیشرفت و دگرگونی شود؛ نگاه ما به آینده است. یکی از مهترین مقاصد ما در دوره اول برگزاری نمایشگاه آینده چاپ ایران آن بود که این آوردگاه مکانی برای ایجاد یک حس خوب مادی، معنوی، اجتماعی و فرهنگی باشد. هدف ما ایجاد یک پلتفرم اقتصادی و اجتماعی مفید برای صنایع چاپ و بسته بندی کشور است.

    عابدین همچنین نمایشگاه را یک ابزار بازاریابی دانست و اظهار داشت: آوردگاه ها مانند یک اکوسیستم اقتصادی عمل می کنند و منافعشان نیز به تمامی شرکت کنندگان حاضر در نمایشگاه می رسد، علاوه بر آن که اقتصاد کل کشور نیز از آن منتفع می شود. از نظر قانون تجارت هیچ گونه منعی برای برپایی نمایشگاه ها وجود ندارد و اگر عده ای سعی کنند از طرق مختلف در این مسیر مانع تراشی کنند، کار شایسته ای نیست.

    وی هچنین از همکاری اتاق بازرگانی ایران در زمینه اطلاع رسانی تشکر کرد و بیان داشت: در دوره نخست برپایی نمایشگاه آینده چاپ ایران، اتاق بازرگانی اطلاع رسانی خوبی داشت و با کمک  آن ها اتاق های بازرگانی کل کشور از این رویداد مهم صنعت چاپ آگاه شدند. امیدواریم در دوره دوم برپایی این آوردگاه نیز از همکاری این عزیزان برخوردار شویم. اتاق ایران همواره یکی از حامیان خوب صنعت چاپ کشور بوده است و اقدامات موثری در جهت اعتلای این حوزه به انجام رسانده اند که ما از این بابت از آنها کمال تشکر را داریم.

    اتاق ایران موظف به حمایت است

    مسعود عرفانی مدیر امور تشکل‌های اتاق ایران نیز که در این جلسه حضور داشت بیان کرد: اتاق ایران با وجود ۵۶۰ تشکل ملی و استانی وظیفه خود می داند که در حوزه اقتصاد و بالندگی تشکل ها تمام تلاشش را به عمل آورد. اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ  و بسته بندی ایران به عنوان تنها تشکل تخصصی در این حوزه در فهرست تشکل های مورد حمایت ما است و در این بخش ما موظف هستیم نظرات این عزیزان را مطابق قانون شنیده و تا آن جا که می توانیم از هیچ کمکی فرو گذار نکنیم. حمایت از برپایی نمایشگاه ها نیز جزو وظایف اتاق است. 

    دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران

    همکاری گسترده با رسانه ها در دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران

    هادی حسینی نژاد مدیر روابط عمومی آوردگاه آینده چاپ ایران (IFPEX) نیز در ادامه اظهار داشت: یکی از نکات مثبت نمایشگاه آینده چاپ ایران در دوره نخست حضور پرشور تشکل‌ها، انجمن‌ها، تعاونی‌ها و اتحادیه‌های صنعت چاپ و صنایع مرتبط بود. از اقشار مختلف در این رویداد شرکت کرده بودند. 

    وی افزود: بیش از شش هزار نفر، از شهر ها و استان های مختلف کشور از نخستین نمایشگاه آینده صنعت چاپ ایران بازدید داشتند. دو هیئت تجاری از افغانستان و عراق نیز در این رویداد شرکت کرده بودند. بازدید کنندگانی نیز از کشورهای ارمنستان، گرجستان، سوریه، امارات، ازبکستان و روسیه، داشتیم.

    حسینی نژاد بیان داشت: برای اطلاع‌رسانی درباره ابعاد تخصصی نمایشگاه با رسانه‌ها همکاری می‌کنیم؛ در نتیجه  تصویربرداری غیرحرفه‌ای بدون هماهنگی در نمایشگاه انجام نخواهد شد، این اتفاق در همکاری با غرفه‌داران و رسانه‌ها انجام خواهد شد. برنامه های گسترده ای در خصوص همکاری های هر چه بیشتر و مستمر با رسانه ها در دستور کار نمایشگاه گنجانده شده است که مقدمات آن در دست اجرا است. دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران

    بیشتر بخوانید: معافیت لیتوگرافان از مالیات بر ارزش افزوده

    وی همچنین به برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و یادآور شد: حضور شرکت‌های خلاق و نوآور صنعت چاپ و استارت‌آپ‌های فعال در این بخش طی سال جاری پیگیری خواهد شد.

    دومین نمایشگاه آینده چاپ ایراندر ادامه این نشست جمعی از فعالان رسانه به طرح دیدگاه‌ها و نظرات خود پرداختند و در پایان نیز از پوستر دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران رونمایی شد. 

    دومین نمایشگاه آینده چاپ ایران

    مقاله قبلیعباس پات نشین؛ صحافی از ایران
    مقاله بعدیمصلی میزبان سی‌و‌چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.