نخستین نشست خبری سومین دوره نمایشگاه ایفپکس برگزار شد

    0
    69
    سومین دوره نمایشگاه ایفپکس

    سومین دوره نمایشگاه ایفپکس؛ جریان ساز

    نخستین نشست خبری سومین دوره نمایشگاه ایفپکس با حضور بابک عابدین رئیس این رویداد و جمعی از اصحاب رسانه امروز سه شنبه (۱۰ بهمن ماه) در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران برگزار شد.

    سومین دوره نمایشگاه ایفپکسبه گزارش چاپ و نشر آنلاین بابک عابدین رئیس سومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران در ابتدای نخستین نشست خبری این رویداد به ارائه گزارشی از دوره های گذشته آن پرداخت. وی گفت: بسیار خوشحالیم که موفق شدیم دو دوره گذشته نمایشگاه ایفپکس را با تمامی مشکلات پشت سر بگذاریم. نخستین دوره این رویداد با حضور ۶۵ غرفه در فضایی با وسعت دو هزار و ۷۲۰ متر برپا شد. همچنین در دوره اول یک شرکت خارجی، پنچ کارگاه آموزشی و دو اکران ویدئوی آموزشی به ثمر رسید.

    وی با بیان اینکه پس از پایان تجربه اول در برگزاری این رویداد، مجریان به این نتیجه رسیدند که فضای نمایشگاه ایران مال برای انتخاب آن به منظور برگزاری دوره های آتی مناسب است، ادامه داد: دوره دوم نمایشگاه در سال ۱۴۰۲ و با فاصله زمانی هفت ماهه از نخستین دوره برگزار شد. دلیل این اتفاق نیز جلوگیری از نزدیک بودن با دیگر نمایشگاه هایی بود که در نیمه دوم سال برگزار می شوند. تصمیم ما بر این است که ایفپکس در دوره های آتی در چهار ماهه دوم سال برگزار شود.

    به گفته عابدین دوره دوم نمایشگاه ایفپکس با حضور ۹۳ غرفه در فضایی بالغ بر چهار هزار و ۷۵۳ متر با حضور پنج شرکت خارجی برگزار شد. همچنین در این دوره ۱۰ کارگاه آموزشی برگزار و هشت ویدئوی آموزشی نیز اکران شد.

    وی در توضیح بیشتر ادامه داد: دوره دوم در مقایسه با دوره اول از نظر متراژ ۷۵ درصد، از نظر برگزاری کارگاه ها صد درصد و از نظر پخش ویدئوهای آموزشی ۳۰۰ درصد رشد داشت. در این  نمایشگاه ۲۳ غرفه در زمینه ملزومات و زنجیره تامین، ۳۰ چاپخانه، سه انتشارات، هفت شرکت ماشین آلات، شش شرکت دانش بنیان، ۱۴ تشکل و سازمان های حامی، ۱۰ رسانه و در مجموع ۹۳ غرفه حضور داشتند.

    وی در ادامه نخستین نشست خبری سومین دوره نمایشگاه ایفپکس اذعان داشت: ۹۷ درصد از بازدیدکنندگان نمایشگاه آینده چاپ ایران تخصصی بودند و این هدفی بود که مجریان از ابتدا آن را دنبال می کردند یعنی ما درنظر داشتیم که این رویداد بستری برای به هم رساندن تولیدکنندگان به مصرف کنندگان واقعی صنعت چاپ و بسته بندی کشور باشد که این معنای واقعی B2B است.

    عابدین تصریح کرد: در مدت چهار روز از برگزاری دومین دوره نمایشگاه تعداد هفت هزار و ۱۲۴ نفر از این آوردگاه بازدید کردند که در این میان حضور مسئولان دولتی و سازمانی چشمگیر بود. از این میان بازدیدکنندگانی از ۲۶ استان کشور و ۱۴ کشور خارجی داشتیم.

    رئیس نمایشگاه آینده چاپ ایران یکی از مهمترین اهداف این رویداد را رساندن نام ایفپکس به گوش جهانیان برشمرد و بیان داشت: بسیاری از کشورها با نمایشگاه های آن شناخته می شود. برای مثال هنگامی که نام دروپا به میان می آید همه ما به یاد کشور آلمان می افتیم. بنابراین نمایشگاه ها می توانند از نظر اقتصادی و بعدهای فرهنگی و اجتماعی موثر واقع شوند. ما می خواهیم که ایفپکس تبدیل به یک برند در جهان شود که این موضوع برای آینده کشور نیز بسیار موثر خواهد بود.

    عابدین همچنین از تعامل این رویداد با رسانه ها سخن گفت و در ادامه از اعلام آمادگی خود برای همکاری هرچه بیشتر با رسانه های مرتبط و تخصصی صنعت چاپ و بسته بندی خبر داد.

    وی در بخش دیگری از سخنان خود در نخستین نشست خبری سومین دوره نمایشگاه ایفپکس در رابطه با سیاست ها و رویکردهای این رویداد خبر داد.

     عابدین اظهار داشت: فرآیند عملیاتی سومین دوره نمایشگاه ایفپکس به محض پایان رویداد دوم آغاز شد. ما امیدوار هستیم که این نمایشگاه پایگاهی برای ارائه تکنولوژی صنعت چاپ در سطح بین المللی باشد. به این منظور بازاریابی بین المللی را با حضور در نمایشگاه های مرتبط مانند نمایشگاه چاپ و بسته بندی ترکیه، نمایشگاه لیبل اکسپو چین و نمایشگاه چاپ و بسته بندی دبی انجام دادیم. تیم بازاریابی ما توانست گفت و گوهای موثری را با صاحبان صنایع داشته باشد و سعی کرد که روش اقتصادی ایران را به خوبی برایشان شرح دهند تا بتوانند با آسودگی بیشتری در نمایشگاه ایفپکس حضور یابند.

    رئیس نمایشگاه ایفپکس در ادامه بیان داشت که شرکت سایان ایمان با افتتاح شعبه در کشور چین قصد دارد که بازاریابی موثرتری را در این کشور برای نمایشگاه ایفپکس انجام بدهد. وی همچنین اظهار داشت که تیم بازاریابی این رویداد در ۱۶ نمایشگاه داخلی از تیرماه تا به امروز شرکت کرده است.

    وی در ادامه سخنانش در نخستین نشست خبری سومین دوره نمایشگاه ایفپکس در رابطه با حضور تولیدکنندگان و عرضه کنندگان ماشین آلات چاپ، اظهار داشت:  سومین دوره نمایشگاه ایفپکس امسال در دو سالن E0 و E1 برگزار می شود. سالن E0 به ماشین آلات سنگین و سالن E1 نیز به ماشین آلات سبک و بخش های دیگر اختصاص داده شده است.

    عابدین افزود: ما امسال می خواهیم یک تعامل و همکاری جدی و بهتری با این گروه از فعالان صنعت چاپ و بسته بندی داشته باشیم تا به این واسطه با دغدغه کمتری در ایفپکس شرکت کنند. به این منظور فضای ورودی سالن E0 در مرکز نمایشگاه بین المللی ایران مال به صورت کامل پاکسازی شده است تا تخلیه دستگاه ها به شکل آسانتری انجام شود.

    عابدین با بیان اینکه مجریان نمایشگاه ایفپکس به موضوع آموزش در سومین دوره این رویداد نگاه ویژه ای قائل هستند، بیان داشت: نوآوری در چاپ یکی از موضوعاتی است که کارگاه های آموزشی این دوره از ایفپکس به آن خواهند پرداخت. تکنولوژی و تغییرات صنعت چاپ در اتوماسیون و تداوم کیفیت در پروسه چاپ در این بخش مورد توجه قرار خواهند گرفت. همچنین یک بخش آموزشی دیگر این رویداد به بررسی نمایشگاه دروپا که پس از هشت سال برگزار می شود، اختصاص داده خواهد شد.

    بیشتر بخوانید: نمایشگاه ایفپکس؛ میزبان متخصصان

    رئیس نمایشگاه ایفپکس با بیان اینکه یکی از اهداف این رویداد جریان سازی است، ادامه داد: یکی از اقدامات ما در راستای جریان سازی و ارزش بخشی به صنعت چاپ برگزاری «نشان میرزا» است که درحال حاضر سیاست گذاری و اساسنامه این بخش ویژه درحال تدوین است و قرار است که به برترین های نمایشگاه از طریق داوری این نشان تقدیم شود. این جایزه با همکاری اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان صنعت چاپ ایران پایه گذاری شده است و بنا داریم که این نشان در سال های آینده دارای اعتبار بین المللی بشود. این نشان برگرفته از نام «میرزا زین العابدین تبریزی، بنیان گذار نخستین چاپخانه در ایران است. 

     

    سومین دوره نمایشگاه ایفپکس و تغییرات زمانی 

    در ادامه نخستین نشست خبری سومین دوره نمایشگاه ایفپکس، حسین نژاد مدیر روابط عمومی این رویداد اظهار داشت: سومین دوره نمایشگاه آینده چاپ ایران (ایفپکس) از دوم تا پنجم مردادماه سال آتی در مرکز نمایشگاه های بین المللی ایران مال برگزار خواهد شد. تغییر زمان برگزاری نمایشگاه به دلیل نزدیک بودن به زمان برگزاری نمایشگاه دروپا و همچنین دهه اول ماه محرم بود اما تلاش ما براین است که در سال های آینده این رویداد در چهارماه نخست سال برگزار شود.

    وی ادامه داد: ایفپکس برخلاف سایر رویدادهای نمایشگاهی تعطیلی بردار نیست به طوری که به محض پایان دوره دوم، فرآینده های برگزاری دوره سوم آغاز شد.

    حسین نژاد اذعان داشت: یکی دیگر از ویژگی های سومین دوره از نمایشگاه ایفپکس مستندنگاری از زوایا و بخش های قبل، بعد و حین برگزاری نمایشگاه است.

    گفتنی است در پایان نشست خبری سومین دوره نمایشگاه ایفپکس از پوستر این رویداد رونمایی شد. نماد اصلی این پوستر طراحی از ققنوس بود؛ پرنده ای اسطوره ای که نماد زایش دوباره، امید و جاودانگی در فرهنگ ایرانی است. 

    سومین دوره نمایشگاه ایفپکسسومین دوره نمایشگاه ایفپکسسومین دوره نمایشگاه ایفپکس

    مقاله قبلیکمیته ای ویژه برای نوسازی صنعت چاپ کشور تشکیل می شود
    مقاله بعدینسخه الکترونیک مجله چاپ و نشر شماره ۲۳۷

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.