ضرباهنگ چاپ؛ ارائه دهنده تصویر مطلوبی از صنعت چاپ

    گفت و گو با مجیدرضا اسماعیل زاده؛ عضو شورای سیاست گذاری و مدیر اجرایی ضرباهنگ چاپ

    0
    82
    ضرباهنگ چاپ

    عضو شورای سیاست گذاری و مدیر اجرایی ضرباهنگ چاپ معتقد است که این جشنواره ارائه تصویر مطلوبی از صنعت معظم چاپ به بیرون این تشکل صنفی است.

    مجیدرضا اسماعیل زاده؛ عضو شورای سیاست گذاری و مدیر اجرایی ضرباهنگ چاپ در گفت و گو با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین بیان کرد: هدف اصلی رویدادها و جشنواره ها فارغ از جشن و سرور؛ تصویری است که از عظمت و شکوه آن صنعت ارائه می دهد. هدف ما نیز از برگزاری جشن «روز ملی صنعت چاپ» که امسال به «جشنواره به نام ضرباهنگ چاپ» مزین شده نیز جدا از ارتباطات و معاشرت اعضای صنف، فعالان، چاپخانه داران و تمام ذی نفعان این صنعت؛ ارائه تصویر مطلوبی از صنعت معظم چاپ به بیرون این تشکل صنفی هستیم.

    وی ادامه داد: شورای سیاست گذاری جشنوراه ضرباهنگ چاپ با هدف گذاری نمایش عظمت و شکوه صنعت چاپ اقدام به برگزاری این جشنواره کرده است که عزت و اعتلای صنفی را پی دارد.

    عضو شورای سیاست گذاری و مدیر اجرایی ضرباهنگ چاپ درباره این مراسم توضیح داد: امسال ضرباهنگ چاپ را متفاوت برگزار خواهیم کرد و بخشی از برنامه ها مانند برنامه های گذشته هستند و بخشی که از حوصله جمع خارج بوده با تصمیم گیری اعضای شورای سیاست گذاری از لیست برنامه امسال حذف شد.

    وی افزود: همانطور که مستحضرید یکی از دلایل برگزار نشدن جشنواره ضرباهنگ چاپ در تاریخ ۱۱ شهریور به دلیل مقارن شدن روز صنعت چاپ با ایام پایانی ماه صفر بود؛ با توجه به اینکه قرار است برنامه ای شاد با دلنوازی موسیقی با حضور گروه موسیقی محبوب پالت را داشته باشیم تا برای مدعوین لحظاتی را به یادگار بگذارد؛ تصمیم بر این شد جشنواره ضرباهنگ چاپ در تاریخ ۱۸ شهریورماه برگزار شود.

    اسماعیل زاده ادامه داد: ما برای بخش موسیقی سه گزینه داشتیم که امید نعمتی و گروه پالت را با توجه به اینکه ترند و محبوب فضای موسیقی روز ایران و جامعه ایرانی خارج از کشور هستند و همچنین با توجه به سبک ترکیبی پاپ و سنتی این گروه که سلیقه بخش قابل توجهی از مدعوین است انتخاب کردیم علاوه بر آن جناب امید نعمتی فارغ التحصیل رشته گرافیک هستند و حلقه ای از زنجیره صنعت چاپ محسوب می شوند.

    وی درباره نحوه ورود به جشنواره ضرباهنگ چاپ گفت: برای شیوه های حضور در این جشنواره ایده های متنوعی داشته ایم ولی به دلیل ظرفیت محدود؛ در نهایت تصمیم بر آن شد که دو سری افراد را دعوت کنیم، افرادی که مستقیما با این صنعت درگیرند، مانند چاپخانه داران، لیتوگرافان و صحافان و افرادی که به شکل غیرمستقیم با این صنعت مرتبط هستند، همچون طراحان گرافیک، سازمان های مرتبط و غیره. امسال برای حضور مدعوین دعوتنامه ارسال کردیم و طرح ریجستری حاضران را جدی تر گرفتیم.

    بیشتر بخوانید: جشنواره ضرباهنگ چاپ؛ ارتقادهنده جایگاه صنعت

    هویت بصری جشنواره ضرباهنگ چاپ

    وی درباره هویت بصری جشنواره ضرباهنگ چاپ توضیح داد: یکی از فعالیت هایی که امسال در جشنواره صنعت چاپ انجام دادیم ایجاد یک ساختار گرافیکی و هویت بصری با رویکرد برندینگ برای این جشنواره بود. بر همین اساس مانند بسیاری از رویدادها و جشنواره های با اصالت به بخش گرافیکی و تصویری هویت بصری پرداختیم تا در سال های آینده به دنبال طراحی و عناصر گرافیکی نباشیم و همسان سازی کرده تا مخاطبان بتوانند ارتباط خوبی با آن بگیرند و در صورت مواجهه با نمادها و نشانه ها؛ در کسری از ثانیه جشنواره ضرباهنگ چاپ به ذهنشان متبادر شود.

    اسماعیل زاده خاطرنشان کرد: برای طراحی پوستر جشنواره نیز از هنر محمدرضا اسلام پرست از طراحان خوب کشور که عضو رسمی انجمن طراحان گرافیک ایران هستند استفاده کردیم که در حوزه بسته بندی که جزئی از خانواده صنعت چاپ است فعالیت دارد.

    مقاله قبلینشست هم‌ اندیشی دانش‌ آموختگان صنعت چاپ برگزار شد
    مقاله بعدینباید مشکلات نشر را تنها اقتصادی دید

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.