به منظور انجام تبلیغات داخلی نمایشگاه کتاب سی و سوم فراخوانی منتشر شده است که در ادامه می خوانید.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ستاد خبری سی و سومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، تمامی انجمن های فرهنگی، شرکت های تعاونی مرتبط با کتاب، کانون های فرهنگی و تبلیغاتی و شرکت هایی که اجازه تبلیغات دارند می توانند پیشنهادهای خود را درباره تبلیغات داخلی نمایشگاه کتاب در سالن های بخش های عمومی، آموزشی، دانشگاهی، کودک و نوجوان و بین الملل تا تاریخ ۱۲ اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه کمیسیون معاملات سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران ارسال کنند.
دبیرخانه کمیسیون معاملات سی و سومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران در خیابان انقلاب بین فلسطین و صبا پلاک ۱۰۸۰ موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران واقع است.
شرایط و نحوه تبلیغات داخلی نمایشگاه کتاب در سایت نمایشگاه کتاب تهران به آدرس Tibf.ir اعلام شده است.
الف) شرایط تبلیغات داخلی نمایشگاه کتاب (سالن های)
- متقاضیان می بایست ۲۰ درصد کل مبلغ پیشنهادی خود را به صورت ضمانت نامه بانکی و به همراه پیشنهاد قیمت ارائه نمایند.
- سپرده نفر اول، دوم و سوم تا پایان مشخص شدن نتیجه مزایده نزد کمیسیون بازرگانی و تبلیغات خواهد ماند.
- تبصره: در صورتی که مجری بخش دارای شرایط مساوی با متقاضیان دیگر همان بخش باشد، اولویت با مجری بخش است.
- تبلیغات نافی نشر مکتوب و کتابخوانی مجاز نیست.
- تبلیغات، صرفاً جهت کتاب، نشر مکتوب، کتابخوانی و نشر بوده و در هر بخش فقط موضوع همان بخش قابلیت تبلیغ دارد.
ب) ضوابط تبلیغات داخل سالن های نمایشگاه
- تبلیغات داخل سالن شامل تبلیغات داخل سالن های ناشران عمومی، آموزشی، دانشگاهی، کودک و نوجوان و بین الملل (محدود به کالای تولید داخل با اولویت معرفی و تبلیغ کتاب و کالای فرهنگی) بصورت موارد زیر است که در قالب تفاهمنامه به مجری واگذار میگردد:
- نصب تبلیغات در قالب بنر، پوستر، استند، و قاب برابر نقشه جانمایی نمایشگاه؛
- اجازه توزیع پکیج تبلیغاتی شامل تراکت، ساک دستی، کارت ویزیت، نمونه تبلیغاتی کالا، کیف و هدایای تبلیغاتی، لوح فشرده، کارت پستال، بروشور برابر نقشه جانمایی نمایشگاه؛
- فضای نمایشگر های الکترونیکی از طریق نصب ال.ای.دی برابر نقشه جانمایی نمایشگاه؛
تبصره۱: پیشنهادهای واصله در مورد کالاها با ذکر مصادیق در کمیسیون تبلیغات و بازرگانی قابل بررسی است.
تبصره۲: استفاده غرفه ها از ارتفاع بالای سه متر از فضای سردر و غرفهها مشمول پرداخت هزینه به مجری تبلیغات است(به استثنای غرفههای خودساز).
۱. هزینه اجرا و تامین امکانات خاص مورد نیاز موارد تبلیغاتی به عهده مجری تبلیغات است.
۲. مجری موظف است در تبلیغات شئون اسلامی را رعایت نماید.
۳. مجری تبلیغات موظف به رعایت پیوست تبلیغاتی محل برگزاری نمایشگاه مصلی امام خمینی (ره) قرارداد است.
۴. مجری ملزم به رعایت قوانین و مقررات مربوط به انتشار آگهیهای تبلیغاتی میباشد و مسؤولیت هرگونه انتشار آگهی بدون مجوز از مراجع ذیصلاح مربوطه، به عهده مجری است.
۵. لازم است حفظ انضباط محیط و زیبایی بصری نمایشگاه و یکپارچگی در فعالیتهای تبلیغاتی رعایت شود.
۶. نقشه جانمایی تبلیغات داخل سالن ها میبایست پیش از برگزاری نمایشگاه با هماهنگی معاون اجرایی به مجری تحویل شود.
۷. تبلیغات نمایشگاه اعم از متن و تصویر نباید مغایر با سیاستهای فرهنگی نمایشگاه باشد و هرگونه تبلیغاتی که نمایشگاه را نفی کند ممنوع است و جمعآوری خواهد شد؛
۸. به منظور رعایت عدالت تبلیغاتی برای ناشران، مجری تبلیغات میبایست نسبت به تخصیص عادلانه ظرفیتهای تبلیغاتی موجود برای ناشران و شرکت کنندگان اقدام نماید؛
به منظور استفاده بهینه ناشران از فضای تبلیغات داخلی نمایشگاه کتاب رعایت موارد ذیل الزامی است:
الف) سقف تبلیغات برای یک ناشر و شرکتهای وابسته آن و برندهای مختلف، حداکثر تا ۲۰ درصد موقعیتهای مختلف نمایشگاه است (بدون لحاظ تبلیغات ترویجی)
ب) اولویت واگذاری تبلیغات با موضوعات فرهنگی به ویژه ناشران همان بخش است.
در صورتی که تبلبغات مربوط به حوزه نشر باشد، تبلیغات صرفا در قالب معرفی کتاب و انتشارات (مرتبط با همان بخش) خواهد بود.
ج) رسیدگی به اختلافات احتمالی پیشآمده و حل آنها با کمیسیون بازرگانی و تبلیغات است.
د) نرخنامه تبلیغات قبل از اجرا میبایست توسط کمیسیون بازرگانی و تبلیغات تأیید شود.
۹. نصب استیکر یا آگهیهای تبلیغاتی بر ستونها، دربها، ورودیها سالنها و دیواره سالن ممنوع است؛
۱۰. مجری مجاز به تعیین و اعلام حامی مالی و معنوی برای نمایشگاه نیست.
۱۱. ایجاد سازه جدید و موقت پس از تنظیم و مبادله تفاهم با مجری و توافق درباره نحوه، چگونگی و جانمایی فضاها و سازههای تبلیغاتی، با هماهنگی کمیسیون بازرگانی و تبلیغات انجام میشود
۱۲. چنانچه به هر دلیلی در عملیات نصب و بهرهبرداری از فضاهای تبلیغاتی، اتفاق یا حادثهای برای پرسنل با پیمانکاران مجری و یا سایر افراد ثالث حادث شود تمامی مسئولیت و جبران خسارات بر عهده مجری میباشد.
۱۳. عملیات نصب تبلیغات محیطی میبایست حتیالامکان یک روز قبل از آغاز نمایشگاه به پایان رسیده و حداکثر دور روز پس از پایان نمایشگاه با هماهنگی کمیسیون تبلیغات و بازرگانی جمعآوری شود.
۱۴. مجری موظف است نسبت به نگهداری، تعمیر، تعویض و … اقلام و سازههای تبلیغاتی نظارت مستمر داشته باشد.
۱۵. مشارکتکنندگان صرفاً مجاز به ارائه و تبلیغ کالا، خدمات و فعالیت خود با نام ایرانی یا خارجی مجاز میباشند و در صورت عدم رعایت موضوع و پذیرش و تبلیغات کالاهای فاقد مجوزهای لازم تخلف محسوب شده و از ادامه فعالیت جلوگیری به عمل خواهد آمد.
۱۶. چسباندن عکسبرگردان یا اقلام تبلیغاتی مشابه، به هر قسمت از ساختمان ممنوع است. هزینه پاکسازی و ترمیم خسارتهای ناشی از آن بر عهده مجری تبلیغات نمایشگاه است.
۱۷. برگزاری هرگونه مسابقه، قرعهکشی و یا مراسم متفرقه با تأیید کمیسیون تبلیغات و بازرگانی بلامانع است.
۱۸. مجری موظف است پیش از انتشار تبلیغات مختلف نمایشگاه مانند تیزر، کلیپ و … موارد را به کمیسیون تبلیغات و بازرگانی اطلاع دهد.
۱۹. برنده مزایده می بایست کل مبلغ مزایده را حداکثر ظرف ۳ روز پس از اعلام نتیجه در وجه مؤسسه واریز نماید.
۲۰. کمیسیون معاملات در رد یا قبول پیشنهادات مختار است.
بیشتر بخوانید: اجرای سامانه فروش الکترونیکی کتاب در نمایشگاه کتاب سیوسوم
گفتنی است؛ سی و سومین نمایشگاه بینالمللی کتاب تهران با شعار «کتاب یعنی زندگی» از ۲۶ فروردین تا ۵ اردیبهشت سال ۹۹ در مصلی امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد.