نشر کتاب‌ های کودک و نوجوان دفاع مقدس، نیازمند به حضور کارشناسان

    0
    70
    کتاب‌ های کودک و نوجوان دفاع مقدس

     کتاب‌ های کودک و نوجوان دفاع مقدس و فقدان نگاه حرفه ای به آن 

    هادی خورشاهیان، سرداور بخش کودک و نوجوان نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس تاکید دارد که برای بهبود وضعیت نشر کتاب‌ های کودک و نوجوان دفاع مقدس باید ناشران به صورت حرفه‌ای در این حوزه فعالیت کنند و به مسایل فنی و مدیریت هنری نگاه کارشناسانه داشته باشند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا هادی خورشاهیان سرداور سرداوری کتاب‌ های کودک و نوجوان دفاع مقدس در نوزدهمین دوره انتخاب بهترین کتاب دفاع مقدس در باره آثار رسیده به این جشنواره اظهار داشت: در بخش‌های شعر و خاطره اثر قابل قبولی نداشتیم و آثار دچار ضعف‌های محتوایی یا کتاب‌آرایی بودند.

    این نویسنده، شاعر و پژوهشگر ادبی تاکید کرد: در حوزه کتاب ‌های داستان هشت اثر به مرحله نهایی داوری رسیدند که دو کتاب در حوزه کودک و شش اثر نیز در حوزه نوجوان بود که دارای شایستگی متن و محتوا و کتاب‌ آرایی مناسبی بودند.

    بیشتر بخوانید: حمایت از ناشران فعال در حوزه حکیم نظامی

    وی ادامه داد: در عین حال با وجود قابل قبول بودن تعداد، مجموع آثار این بخش از نظر محتوا و کیفیت رضایت‌ بخش نیستند و به صورت غیر حرفه‌ای نوشته شده‌اند. این امر هم نگران‌کننده است زیرا نشان می‌دهد ناشران بدون توجه به محتوا و کیفیت یک اثر، کتاب‌ های کودک و نوجوان دفاع مقدس را روانه بازار کرده‌اند و از طرف دیگر جای امید دارد چون نشان‌ دهنده دلبستگی عمومی به داستان‌نویسی در حوزه دفاع مقدس است.

    خورشاهیان در پایان گفت: برای بهبود وضعیت نشر کتاب ‌های حوزه کودک و نوجوان دفاع مقدس باید ناشران از کارشناسان حرفه ‌ای در امور مختلف مرتبط با چاپ و نشر استفاده کنند؛ چراکه مدیریت هنری و کتاب ‌آرایی نیز در ارزش ‌بخشی به آثار حوزه کودک و نوجوان موثر است و بازار را تحت تاثیر قرار می ‌دهد.

    مقاله قبلیمعاون فرهنگی وزارت ارشاد از تلاش برای کاهش قیمت تمام شده کاغذ خبر داد 
    مقاله بعدیاشتباهات رهبران تجاری و راهکارهایی برای حل آن

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.