کاغذ باعث گرانی کتاب نیست

    گفت و گو با مهدی فخری‌زاده؛ عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان

    0
    81
    بازار نشر بازار کتاب صنعت نشر

    عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان معتقد است که کاغذ سهم پایینی از هزینه و گرانی کتاب را دربردارد و سایر هزینه‌های تولید کتاب همچنان به قوت خود باقی است.

    مهدی فخری‌زاده؛ عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان درباره وضعیت کاغذ و شرایط نشر کشور گفت: شاید کاغذ فقط قسمتی از هزینه کتاب باشد و کتاب همچنان گران است و تنها بخشی از آن را دولت تأمین می‌ کند و حق ویراستار، چاپ و صحافی به قوت خود باقی است و معتقدم کاغذ باعث گرانی کتاب نیست.

    وی درباره وضعیت کاغذ و شرایط نشر کشور گفت: قیمت کاغذ در بازار جهانی بسیار گران شده است و مقدار زیادی هم وابسته به لجستیک و چرخه تأمین است.

    گرانی کتابفخری‌زاده افزود: چنانچه اگر شرایطی برای تولید کاغذ فراهم باشد، هزینه و خرج زیادی دارد و به جز این افراد قابل اعتمادی که بودجه را دریافت کنند و فقط روی کاغذ کار کنند، کم است و باید محتاط باشیم.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان با ارائه پیشنهادی گفت: بهتر است زایش فکری و تولید ایده در حوزه کتاب از سوی ما باشد و کاغذ را از بخش‌هایی که در این زمینه قوی ترند، دریافت کنیم. البته این به معنای بده بستان نداشتن با دنیا نیست و می‌توانیم از آن‌ها امتیاز بگیریم و بی جهت جنگل‌های کشور را برای این منظور از بین نبریم.

    گرانی کتاببیشتر بخوانید: درخواست رفع موانع صنعت نشر در صحن علنی مجلس

    وی در ادامه گفت: معتقدم تا زمانی که به رشد واقعی نرسیدیم، بهتر است با کاغذ کاری نداشته باشیم و از خارج وارد شود، اما از طرفی هم مشکلات ارزی برای ما بسیار آزاردهنده است. درحال حاضر مقداری کاغذ را به تعدادی از ناشران ناراضی می‌دهند که ناشر بزرگ نیستند و عشقشان فقط نشر است؛ یعنی سالی دو کتاب درمیاورند و اگر مثلا خواستار شش بند کاغذ بودند، بهشان نرسیده است.

    عضو هیئت مدیره اتحادیه ناشران و کتابفروشان یادآوری کرد: کاغذ فقط قسمتی از هزینه کتاب و شاید یک ششم یا یک هشتم آن باشد. کتاب همچنان گران است و تنها بخشی هزینه آن را دولت تأمین می‌کند و حق ویراستار، چاپ و صحافی به قوت خود باقی است و معتقدم کاغذ باعث گرانی کتاب نیست.

    گرانی کتاب

    مقاله قبلیشرکت نوین تاک؛ خدمات حرفه‌ای؛ مشتری خوشحال
    مقاله بعدیمدیر فنی قالب سازی ابتکار: قوت و ضعف کار در نمایشگاه ها مشخص می شود

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.