عدم حضور ناشران بنام و تأثیر منفی بر فروش دیگر ناشران

    0
    62
    نمایشگاه کتاب 1403 عملیات اجرایی آماده‌ سازی سی‌ و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران

    مدیر نشر هرمس معتقد است عدم حضور ناشران بنام در نمایشگاه کتاب تأثیر منفی در فروش سایر ناشران نیز داشته است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از آنا؛ مرتضی کاردار، مدیر انتشارات هرمس در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تصریح کرد: وقتی ناشران بنام حضور ندارند تب و تاب خرید و حضور مخاطب در نمایشگاه کاهش می‌یابد و به طبع این موضوع روی فروش ما هم تأثیرگذار است.

    وی با تاکید به اینکه یکی از دلایل کاهش فروش ناشران نیز همین موضوع است، اضافه کرد: استقبال از نمایشگاه به نسبت سال‌های قبل کاهش دارد و نمی‌توان این موضوع را منکر شد. اگر تنوع حضور ناشران بیشتر بود، مخاطب بیشتر و جدی‌تر حضور می‌یافت.

    مدیر نشر هرمس بیان داشت: کاهش فروش نشر هرمس هم به لحاظ کمی و هم عددی است و این در حالی است که ما قفسه‌ای بیش از ۵۰ جلد کتاب از تازه‌های نشر داشتیم و هر روز نیز یک کتاب چاپ اول را در نمایشگاه معرفی کردیم.

    کاردار همچنین در خصوص تغییر سلیقه مخاطبان در انتخاب کتاب‌ها و اینکه آیا گرایش به کتاب‌های زرد بیشتر شده است، اضافه کرد: بنده به برچسب زنی مخاطب زرد اعتقادی ندارم.

    بیشتر بخوانید: اهمیت ناشران به کیفیت چاپ و نشر آثار

    وی معتقد است، تمام کتاب خوان‌ها در ابتدا ممکن است کتاب‌های زردی خوانده و در ادامه کتاب‌های جدی را مطالعه کنند و اینکه ما مخاطبان را به نخبگان و عمومی دسته‌بندی کنیم، چندان مورد تایید نیست.

    ناشران بنام

    مقاله قبلیتمدید بخشودگی جرائم مالیاتی سال ۱۴۰۰ تا نیمه اول امسال
    مقاله بعدیاتخاذ تصمیم نهایی برای تعیین کد تعرفه دستگاه‌ های چاپ دیجیتال

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.