صنعت نشر کشور جدی‌ ترین حوزه‌ «اقتصاد فرهنگ»

    0
    46
    تولید کاغذ نقدینگی چوب و کاغذ مازندران اسماعیلی

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صنعت نشر کشور ازجمله جدی‌ترین حوزه‌ها در بحث اقتصاد فرهنگ است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا؛ محمدمهدی اسماعیلی درباره ظرفیت حوزه فرهنگ و هنر و رسانه در تحقق رشد هشت درصدی اقتصاد در پایان برنامه هفتم توسعه بیان کرد: یکی از رویکردهای جدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مقوله «اقتصاد فرهنگ» است؛ چراکه تقویت آن برای کارآفرینی در حوزه فرهنگ، یک ضرورت محسوب می‌شود که در وزارت فرهنگ در حال پیگیری است.

    وی ادامه داد: با ورود جدی‌تر محصولات فرهنگی به بازار، تلقی این است که حوزه کارآفرینی و درآمدهای فرهنگی باید جایگاه مهمی در درآمد ملی ایفا کند. همین رویکرد در مبادلات بین‌المللی حوزه فرهنگ نیز وجود دارد؛ به‌عنوان مثال در حوزه نمایش فیلم‌های سینمایی ایرانی که در دیگر کشورهای اکران می‌شود؛ به‌عبارت دیگر تکمیل چرخه «از ایده تا دیده» و تکمیل زنجیره محصولات فرهنگی با هدف در اختیار گرفتن بازار را پیگیری می‌کنیم.

    وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر ظرفیت درخور توجه صنعت نشر کشور در بحث اقتصاد فرهنگ و تاثیرگذاری درآمد ملی گفت: نشر کتاب ازجمله جدی‌ترین حوزه‌ها در بحث اقتصاد فرهنگ است. تلاش داریم با توجه به پیش‌بینی‌های حمایتی در لایحه برنامه هفتم توسعه، همچنین در حوزه کاغذ، این حوزه را تقویت کنیم.

    بیشتر بخوانید: حمایت ویژه وزارت فرهنگ و ارشاد از ناشران

    اسماعیلی درباره برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای خرید کتاب از ناشران در سال جاری با بیان اینکه حمایت از نشر جدی است، بیان کرد: مقداری در تخصیص‌های ماهانه خرید کتاب از ناشران کمبود وجود داشت که شاید به تعویق افتاده اما برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمایت جدی است؛ بنابراین حداقل نسبت به سال گذشته حمایت از ناشران را ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش خواهیم داد.

    صنعت نشر کشور

    مقاله قبلیرکورد تولید پلیمر در ایران شکست
    مقاله بعدیمدیرعامل مجتمع چاپ صنوبر: واردات مواد اولیه، صرفه اقتصادی بیشتری دارد

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.