موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران مجری برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب

    0
    152
    موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران

    معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ضمن بیان این مطلب که نمایشگاه مجازی کتاب، ایجاد فرصت برابر برای همه ناشران، اعم از بزرگ و کوچک را فراهم کرده‌است، گفت: ناشران باید با مراجعه به پنل کاربری، موجودی و قیمت کتاب‌هایشان را اعلام ‌کنند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا:آزاده نظر‌بلند، معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران ،درباره زیر‌ساخت‌های فنی نخستین نمایشگاه مجازی کتاب تهران بیان کرد: ناشران متقاضی حضور در نخستین نمایشگاه باید از ۱۰ دی‌ماه، برای ثبت‌نام اقدام کنند. تایید و یا رد تقاضای حضور ناشران در نمایشگاه مجازی کتاب پس از بررسی مدارک و اطلاعات ناشران و براساس آئین‌نامه، انجام می‌شود.

    وی افزود: با تایید ثبت‌نام، ناشران باید با مراجعه به پنل کاربری، موجودی و قیمت کتاب‌هایشان را اعلام ‌کنند؛ ناشران تنها یک‌بار مجاز به افزایش قیمت هرعنوان کتاب هستند؛ بنابراین براساس اطلاعات بانک خانه کتاب و ادبیات ایران، ناشران می‌توانند فهرست کتاب‌‌های منتشر شده را مشاهده کنند که این فهرست در قالب فایل اکسل، قابل دریافت است. ناشر براساس این فهرست، درباره عرضه و فروش به‌عبارت دیگر، فعال یا غیرفعال کردن هرعنوان کتاب‌ خود تصمیم‌گیری می‌کند.

     نظر‌بلند ادامه داد: با تعیین فهرست کتاب‌‌های به‌اصطلاح فعال برای فروش، مرحله بعدی، مشخص کردن تعداد موجودی قابل فروش برای هر عنوان کتاب است. امکان تغییر چند باره موجودی از سوی ناشر نیز پیش‌بینی شده‌است و کتاب‌هایی که موجودی آن‌ها در سامانه اعلام نشده باشد در سایت نمایشگاه مجازی نمایش داده نمی‌شود. 

    موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران    

    معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، با بیان اینکه با توجه به نوسانات قیمت نهاده‌های تولید، فرصت یکبار افزایش قیمت برای ناشران پیش‌بینی شده‌است، گفت:  برای پیشگیری از شکل‌گیری رقابت منفی، ناشران مجاز به کاهش قیمت کتاب‌‌ها نیستند.

    معاون کتاب و فرهنگ موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران بیان کرد: مخاطب با مراجعه به سایت نمایشگاه مجازی کتاب، می‌تواند موجودی کتاب ناشران را مشاهده کند و با هدف یک‌دستی، اطلاعات کتاب‌ها، صرفا از بانک اطلاعاتی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای نمایش در سایت نمایشگاه فراخوانی می‌شود؛ علاوه‌براین تصاویر جلد و چند صفحه نخست کتاب‌ها نیز در سایت فروش قابل مشاهده‌است. 

    نظر‌بلند ادامه داد: با توجه به اینکه ناشران برحسب توانمندی، تسلط و آگاهی از قابلیت‌های فضای مجازی و استفاده از روش‌های نوین فناوری اطلاعات با یکدیگر متفاوت و به‌تبع براساس سلیقه‌‌ عمل می‌کنند، تصمیم براین شد تا اطلاعات کتابشناختی براساس یک قاعده، بارگذاری شوند؛ بنابراین به‌غیر از تغییر قیمت، ناشران امکان دخل و تصرف در شکل نمایش کتاب‌ها و اطلاعات را ندارند،با‌توجه به اینکه نمایشگاه مجازی کتاب، ایجاد فرصت برابر برای همه ناشران، اعم از بزرگ و کوچک را فراهم کرده‌است، و قرار نیست سامانه فروش نمایشگاه مجازی کتاب در اختیار چند ناشر معدود باشد؛ بنابراین تلاش کردیم، برای همه ناشران حاضر، زمینه برابر ایجاد کنیم.

    بیشتر بخوانید:

    جواز کسب ناشران شرط حضور در نمایشگاه مجازی کتاب تهران

    صدا و سیما به کمک نمایشگاه مجازی کتاب بیاید

    اولین نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شد

    نمایشگاه مجازی کتاب دائمی در مازندران

    نمایشگاه مجازی کتاب تهران؛ سنجشی برای حضور صنعت نشر کشور در جوامع بین المللی

    نظر‌بلند با بیان اینکه برای کاهش کمترین خطا و اشتباه همه مراحل خرید تا ارسال بسته، ماشینی است، گفت: ناشر بعد از دریافت سفارش خریدار از طریق پنل، هر سفارش را همراه با مشخصات سفارش شامل بارکد پستی، اطلاعات خریدار و نشانی و اطلاعات خریدار، بسته‌بندی و برای ارسال به شرکت ملی پست تحویل می‌دهد؛ همچنین ارسال کد رهگیری برای مشتریان این امکان را فراهم می‌آورد که خریدار مرسوله را پس از ارسال، پیگیری کند.

     وی افزود: براساس درخواست ناشران، علاوه‌بر شرکت پست، ارسال مرسوله از سوی ناشر نیز در نظر گرفته شده‌است؛ با هدف ارائه خدمات دقیق‌تر موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران به‌عنوان مجری برگزاری نمایشگاه، ناشر را موظف کرده تا برای ارتباط مشتری با ارسال‌کنندگان اطلاعات آن‌ها در پنل ثبت کند تا مشتری بتواند جریان ارسال بسته را پیگیری کند.

    مقاله قبلینمایشگاه چاپ، بنیه اقتصادی واحدهای چاپی را تقویت می کند
    مقاله بعدیبررسی افزایش و تثبیت اجرت خدمات چاپ

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.