توجه ناشران بین الملل به واردات کتاب های علمی

    0
    47
    ناشران بین الملل

    چهارمین جلسه از سلسله نشست ‌های معاونت امور فرهنگی با تشکل‌ ها و انجمن ‌های حوزه نشر روز سه ‌شنبه بیست مهرماه با اعضای انجمن فرهنگی ناشران بین الملل در معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در این نشست احد رضایی، احمد فندی، ثریا ایمانی و مهدی عمرانلو حضور داشتند و با اشاره به پیشینه فعالیت انجمن از اقدامات انجمن ناشران بین الملل در تامین منابع علمی برای دانشگاه ‌ها و مراکز علمی کشور سخن گفتند. همچنین اعضای انجمن درباره مسائل و مشکلات خود در حوزه واردات کتاب و رکود موجود در این بخش در سال ‌های اخیر صحبت کردند.

     

    مشکلات ناشران بین الملل

    یاسر احمدوند با اشاره به اهمیت انتقال دانش به کشور گفت: معتقدم باید به هر چه بهتر شدن شرایط حضور کتاب ‌های علمی روز دنیا در کشور کمک کرد.

    وی ادامه داد: با توجه به محدودیت منابع ارزی کشور بهتر است اولویت‌ هایی برای واردات کتاب ‌های خارجی داشته باشیم. همچنین باید به محتوای کتاب‌ های وارداتی نیز توجه کنیم.

    معاون امور فرهنگی با اشاره به مشکلات برشمرده شده از سوی ناشران بین الملل درباره واردات کتاب گفت: برای بررسی این مشکلات باید جلسات دیگری برگزار شوند و راهکاری برای آن در نظر گرفت.

    احمدوند گفت: باید تلاش کنیم نهادهای علمی و دانشگاهی سهم خود را در تقویت منابع علمی پرداخت کنند.

    بیشتر بخوانید: زیرساخت‌ های عرضه و ترویج در حوزه نشر نیازمند تقویت

    معاون امور فرهنگی با تاکید بر انجام کارهای ترویجی انجمن فرهنگی ناشران بین الملل برای کتاب ‌ها گفت: اگر شما ساز و کاری را تعریف کنید تا تازه ‌های نشر معرفی شوند، معاونت امور فرهنگی نیز از شما حمایت خواهد کرد تا منجر به ترویج کتاب ‌های خوب و در نهایت منجر به خرید شود.

    مقاله قبلیپایان فصل سرد؛ گفتن از درد مشترک
    مقاله بعدیتجلیل از فعالان صنعت چاپ استان لرستان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.