اجرای طرح های فصلی فروش کتاب و ایجاد نقدینگی در بازار نشر

    0
    60
    فروشگاه‌ های مجازی

    مدیر کتابفروشی «شهر کتاب ملایر» گفت: اجرای طرح های فصلی فروش کتاب با توزیع یارانه از طریق کتابفروشی‌ها نوعی نقدینگی در بازار نشر ایجاد می‌ کند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ محمد سیاوشی مدیر کتابفروشی «شهر کتاب ملایر» در گفت‌ و‌ گو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره در طرح های فصلی فروش کتاب و اثرگذاری آن در بازار نشر گفت: اجرای طرح های فصلی فروش کتاب از جمله طرح‌ هایی است که در کار کتابفروشی‌ ها و ناشران تاثیر گذاشته است؛ از این رو می‌ توان آن را طرحی مثبت قلمداد کرد. آن هم با توجه به تعطیلی‌ های مقطعی که به دلیل شیوع بیماری کرونا برای بسیاری از مشاغل از جمله کتابفروشی‌ها وجود داشت. اجرای این طرح‌ که به وسیله آن یارانه کتاب از طریق کتابفروشی‌ ها میان مخاطبان آن توزیع می‌شود، نوعی نقدینگی در بازار نشر ایجاد می‌ کند.

    وی افزود: اگر پس از هر مقطعی که بنابر ضرورت با تعطیلی کتابفروشی‌ ها روبه رو شدیم، طرح های فصلی فروش کتاب از جمله بهارانه کتاب اجرا شود، رکود اقتصادی حاصل از آن جبران می‌شود.

     

    طرح های فصلی فروش کتاب عاملی بر کتابخوانی

    مدیر کتابفروشی «شهرکتاب ملایر» با اشاره به مناسب بودن طرح‌ های فصلی فروش کتاب برای مخاطب اظهار کرد: طرح های فصلی فروش کتاب عاملی است که باعث می‌ شود مردم به سمت کتاب و کتابفروشی بیایند. به عبارت دیگر مخاطبان کتاب از اجرای چنین طرح‌ هایی زیاد استقبال می‌کنند. آن‌ ها از طریق تماس تلفنی، شبکه‌ های اجتماعی حتی با حضور در کتابفروشی‌ ها از زمان برگزاری طرح، میزان یارانه و تخفیفی که به آن‌ها داده می‌ شود، می‌ پرسند. این طرح جایگاه خود را میان مردم پیدا کرده است. مخاطبان کتاب منتظر اجرای آن هستند و کتاب‌ های مورد نیازشان را در زمان اجرای آن تهیه می‌کنند.

    بیشتر بخوانید: رونق کار کتابفروشان با طرح های فصلی کتاب

    مقاله قبلیچاپ لیبل موثر در بازاریابی و افزایش فروش
    مقاله بعدیبررسی مسائل و مشکلات حوزه نشریات و چاپخانه ها

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.