مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی گفت: از جمله ویژگی های نمایشگاه مجازی ناشران آموزشی این بود که بسیاری از ناشران سنتی که حتی سایت نداشتند نسبت به طراحی سایت و فروشگاه اینترنتی اقدام کردند.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایبنا: امین آصفی مدیرمسئول انجمن فرهنگی ناشران آموزشی با اشاره به مشارکت ۷۰ ناشر در نمایشگاه مجازی ناشران آموزشی عنوان کرد: این ناشران هم از اعضای انجمن فرهنگی ناشران آموزشی و هم خارج از انجمن بودند اما تعدادی از ناشران که هنوز سیستم سنتی دارند و سایت هم ندشتند، در این نمایشگاه حضور داشتند.
وی درباره نمایشگاه مجازی ناشران آموزشی افزود: از محاسن نمایشگاه مجازی ناشران آموزشی داشت این بود که ناشرانی فاقد سایت، به واسطه این رویداد و با توجه به شیوع بیماری کرونا، فروشگاه مجازی سایت خود را راه اندازی کردند.
آصفی با بیان اینکه در کشور حدود ۱۰۰ ناشر آموزشی فعال هستند، گفت: ناشرانی که در نمایشگاه مجازی کتابهای آموزشی شرکت کردند، فقط از تهران نبودند؛ بلکه ناشرانی از استانهای خراسان رضوی، گیلان، مازندران و قزوین در این نمایشگاه کتابهای خود را ارائه کردند.
وی با بیان اینکه این رویداد اولین نمایشگاه مجازی ناشران آموزشی در کشور بهشمار میآید، گفت: ما برای جذب ناشران سنتی، ناشرانی که در نمایشگاه های مختلف در بخش آموزشی شرکت داشتند یا کار آموزشی کردند، شناسایی کردیم و برای آنها دعوتنامه عضویت در انجمن فرستادیم. همچنین طی اطلاع رسانی ها از آنها خواستهایم سایت و فروشگاه مجازی خود را فعال کنند.
آصفی یادآور شد: ما در این نمایشگاه بیشتر از اینکه به فکر تراکنش و چرخش مالی باشیم، بهدنبال این بودیم که نمایشگاه مجازی بتواند در وسعت کوچکتر بهعنوان جایگزینی برای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران باشد.
وی تبلیغ برای ناشران را از دیگر نتایج این نمایشگاه مجازی دانست و عنوان کرد: معرفی ناشران در سامانههای مختلف نشر و کتاب و کتابهای تازه منتشر شده آنها در رسانهها و فضاهای فرهنگی از جمله نتایج این رویداد به شمار میآید.
به گفته آصفی، نمایشگاه مجازی ناشران آموزشی؛ آزمایشی برای انجمن بود که فضای سنتی فروش را به سمت فضای مجازی ببریم؛ زیرا این رویداد را در دو فاز طراحی کردیم که در فاز دوم در حال طراحی سایت مشترک و متمرکزی هستیم که همه ناشران در آن کتابهای خود را بارگذاری کنند.
وی از فرهنگسازی فضای مجازی و آمادهسازی ناشران و مخاطبان برای خرید آنلاین را از دیگر اهداف نمایشگاه مجازی کتابهای آموزشی نام برد و گفت: اجرای این طرحها در چند فاز پیشبینی شده است تا تکرار شود و مردم علاوه بر فرهنگسازی با چنین اقداماتی، در حوزه کتاب آشنا شوند زیرا هر میزان خرید مجازی کتاب برای مردم تسهیل شود مردم خرید بیشتری انجام میدهند.
نمایشگاه آموزشی ناشران آموزشی از ۱۴ تا ۱۷ تیر توسط انجمن فرهنگی ناشران آموزشی برگزار شد.