نمایشگاه در فرهنگ عمید به معنی جای نمایش دادن؛ مکانی که در آن کالاهای بازرگانی، اشیای صنعتی، محصولات کشاورزی و یا آثار هنری به نمایش گذارده می شود، آورده شده است. با این احتساب می توان اذعان کرد که برای پربار بودن و نتیجه گرفتن از نمایشگاه ها باید حتماً چیزی غیر از کاتالوگ و حرف، برای عرضه کردن داشت.
نمایشگاه ها با تبلیغ می توانند عده ای را برای تماشا راغب کنند اما در نهایت این غرفه گذاران و فعالان آن هستند که عیار هر آوردگاه این چنینی را مشخص می کنند. این شما هستید که با ارائه ی ویترینی جذاب و یا عرضه ی خدماتی کمیاب و نوین می توانید در جلب نظرها موفق ظاهر شوید. بی انصافی است اگر با دست خالی، بدون برنامه و یا با مقولاتی کاملاً تکراری و دمده در نمایشگاهی شرکت کرد و بعد عدم استقبال ها را به گردن برگزارکنندگان یا بازار کساد انداخت.
یک مدیر هوشمند همیشه باید چیزی در چنته و حرف تازه ای برای گفتن داشته باشد، حالا گاهی در این بازار راکد مدیران و مجموعه هایی هم پیدا می شوند که به جای یک حرف، حرف هایی برای گفتن دارند؛ آن ها تضمینی برای موفقیت شما و تهیه کننده ی اقتدار یک صنف هستند.
مجموعه چاپ طراحان
مجموعه چاپ طراحان کار خود را از سال ۱۳۸۶ و با کار در بخش پیش از چاپ آغاز کرد. کسب وکار کوچکی که امید تنها نیروی پیش برنده ی آن بود پنج سال بعد به تکامل رسید. ارتقا از پیش از چاپ به گستره ی یک مجتمع کامل اتفاقی بود که در برنامه پنج ساله ی دوم طراحان مطرح شد و ما موفق شدیم آن را به منصه ی ظهور بگذاریم.
سال ۱۳۹۵ مجموعه چاپ طراحان تبدیل به یک مجموعه ی مجهز برای انجام صفر تا صد خدمات چاپی در بخش فرم عمومی شده بود. ما حتی با لحاظ کردن بخش طراحی در کنار خود یک گام دیگر هم در راستای ایجاد تفاوت بهینه با دیگر مجموعه های موجود بازار، برداشتیم.
یک دستگاه پلیت ستر دو ورقی (برند تاپ استار) از ساخته های شرکت معتبر آلمانی هایدلبرگ، دو دستگاه چاپ افست دو ورقی چهار رنگ هم زمان هایدلبرگ، یک دستگاه چاپ افست یک ورقی چهار رنگ هم زمان هایدلبرگ، یک دستگاه چاپ افست دو ورقی دورنگ هایدلبرگ، یک دستگاه چاپ افست دو ورقی تک رنگ هایدلبرگ، دستگاه لترپرس طلاکوب دو ورقی هایدلبرگ، دستگاه لترپرس دو ورقی هایدلبرگ، یک دستگاه
سلفون کشی حرارتی، دستگاه یو وی سیلندری تمام اتوماتیک، یک دستگاه یو وی موضعی ساکورایی، دستگاه لمینیتور چسب سرد و گرم، دستگاه صحافی مفتول و چسب گرم مولر مارتینی آلمانی در کنار سه دستگاه دایکات ۵۰ ×۷۰ با برندهای پک و دو دستگاه برش دیجیتال با برند پلار آلمان، تجهیزات بخش های لیتوگرافی، چاپ و پس از چاپ طراحان را تشکیل می دهند، مجموعه ای که هیچ پایانی را برای ارتقاء خود مدنظر ندارد.
برای اولین بار
مجموعه چاپ طراحان اکنون ششمین سال تأسیس رسمی خود را می گذراند اما برای نخستین بار است که در نمایشگاه بین المللی چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته شرکت کرده است. اعتقاد شخصی من این است که باید حرف تازه ای برای زدن و کار جدیدی برای عرضه وجود داشته باشد تا در نمایشگاه ها ارائه بشود.
وقتی خود من به عنوان یک فعال صنف چاپ در دوره های پیشین این نمایشگاه و دیگر نمایشگاه های وطنی شرکت کرده و آن ها را با نمونه های خارجی مقایسه می کردم، می دیدم که اختلاف ما بیش از آنکه به کیفیت برگزاری برگردد، به غرفه گذاران و نبود خلاقیت و نوآوری آن ها مربوط است.
متأسفانه بیشتر دوستان و همکاران ما به همین دید و بازدیدها و مراودات معمول دلخوش کرده اند و فقط در نمایشگاه شرکت می کنند که بگویند ما هستیم و در این بین فقط به تکرار خود دامن می زنند. باید دانست این محصولات، خدمات و دستگاه های جدید است که می تواند به عنوان بهترین تبلیغ برای شما کار کند و درمجموع پتانسیل نمایشگاهی با این ابعاد و این سطح از بازدید را آزاد کند و ارتقا دهد.
مجموعه چاپ طراحان به راحتی توان شرکت در چند دوره ی اخیر نمایشگاه را داشت اما همین بحث خلاقیت و نوآوری مانعی برای حضورش در نمایشگاه بین المللی تهران بود. این دوره اما خدمات و محصولات جدیدی از طرف ما ارائه می شد که مناسب دیدیم برای معرفی هرچه بهتر آن در نمایشگاه حضور پیدا کنیم.
نکته مهم دیگری که در این میان مطرح است بحث اورجینال بودن تفکر و ایده است. نوآوری به معنای تقلید نیست، گاهی شما از ایده ای دیگر الهام می گیرید که بحثی کاملاً جداگانه است؛ گاهی یک مدل خارجی را الگوی خود قرار می دهید که آن هم قابل تحمل است اما متأسفانه باید بگویم که در بازار امروز بیشتر همکاران ما دنباله روی یک ایده موفق و پیاده شده هستند و فقط با بازارشکنی (دامپینگ) سعی در رقابت دارند.
باید توجه داشت که با این کار نه تنها کمکی به صنعت ما نمی شود بلکه ایده های اصلی هم از رونق افتاده و درواقع همه متضرر می شوند و سودی از این وضعیت عاید هیچ کس نمی شود.
کافی است یک نفر در این بازار دست به کاری بزند که با موفقیت نسبی همراه باشد، دیگر تمامی صنف، اعم از تازه کار و حرفه ای به دنبال آن دست به تغییر و تحول کار و رسته خود می زنند که این وضعیت درنهایت چیزی جز تضعیف صنعت چاپ را در پی ندارد. امثال این رویکردها است که صنفی با این پیشینه غنی را هنوز در پله های ابتدایی صعود نگه داشته است.
ایده های ناب
مجموعه چاپ طراحان در بیست و پنجمین دوره نمایشگاه با تمام قدرت حاضر شد واقعاً حرف های زیادی برای گفتن و ایده های جدیدی برای عرضه داشت. ما در چند مورد دست به ابداعی شخصی زدیم که اتفاقاً از استقبال بسیار خوبی هم برخوردار شد و نشان داد بازاری که امروز آن را در بدترین وضعیت رکود ارزیابی می کنند، هنوز هم تشنه ی کار جدید و نوآوری است.
من متعجب شدم که برخی از بازدیدکنندگانمان با حالتی از شگفتی می گفتند که چه عجب بالأخره چیز جدیدی یافتیم! باید توجه داشت که نمایشگاه چاپ یک جایگاه تخصصی است و غالب بازدیدکنندگان آن را هم کسانی تشکیل می دهند که این صنعت را می شناسند و با چاپ، محصولات و خدمات آن آشنایی دارند.
بازدیدکنندگان مخصوصاً آن هایی که از شهرستان برای بازدید از نمایشگاه تشریف می آورند، هزینه و وقت خود را به این امید می گذارند که با تکنولوژی نوین و کارهای جدید این حوزه آشنا شوند و عدم توجه ما غرفه داران به این خواسته ها باعث دلسرد شدن آن ها می شود و در طول زمان بر میزان بازدیدکنندگان تأثیر مستقیم گذاشته و درواقع نمایشگاه را از اعتبار ساقط کند.
مجموعه چاپ طراحان در حوزه خدمات رسانی چاپ فعال است و این بدان معنی است که ابتدا باید سفارشی اخذ شود و بر پایه آن تولیدات صورت بگیرد. برای من به عنوان مدیر مجموعه چاپ طراحان این مسئله مطرح بود که در حوزه کاری خود ایده ناب و جدید و محصول نوآورانه ارائه بدهیم.
کارت ویزیت لمینیت کتان ما به مصرف کننده اجازه می دهد حس خوب لمس کتان را داشته باشد و از مواهب آن بهره مند شود و درعین حال نقاط ضعفی چون شکننده بودن این کارت ها برطرف شده باشد. یا محصول دیگر ما که با نام پاکت بروشور شناخته می شود و به شما به عنوان صاحب یک کسب وکار امکان می دهد که ضمن برقراری مراسلات، یک معرفی جامع از خود داشته باشید و یا به کمک آن به راحتی از مشتریان خود بازخورد دریافت کنید.
بازدیدکنندگان غرفه مجموعه چاپ طراحان به خوبی از محصولات جدید استقبال کردند و ما سفارش های زیادی در بازه نمایشگاه اخذ کردیم. این نشان داد مشتری همواره به دنبال تجدد است چراکه می خواهد در بازار رقابتی متفاوت باشد و از طرفی دیگر معلوم شد که گرفتن بازخورد خوب یا بد تا حدود زیادی بستگی به شیوه عملکرد خود غرفه گذار و مجموعه دارد. نمایشگاه می تواند با تبلیغات افراد را به بازدید از نمایشگاه ترغیب کند اما این هنر مدیران غرفه ها است که از این فرصت چگونه استفاده کنند.
پا به پای دنیا
مجموعه چاپ طراحان احساس کرد که برای توسعه کار خود باید ابتدا به فکر روزآمد کردن وب سایت خود و درخشیدن در دنیای مجازی باشد. مجموعه ما در قدم اول به طورکلی سایت خود را متحول کرد و با لوگو و رنگ سازمانی جدید رخنمون شد، تمامی مراحل کار و ارتباط گیری با مجموعه خود را به صورت مکانیزه در آورد و برای اولین بار ارسال تقریباً رایگان سفارش ها به اقصی نقاط تهران (و حمل رایگان سفارش های استانی تا محل بارگیری) را فراهم کرد.
مجموعه چاپ طراحان نمی خواست از پیشرفت های اتفاق افتاده عقب بماند از این رو پا به پای تکنولوژی روز دنیا پیش رفت و به ارتقاء سیستم کاری خود پرداخت. در سیستم جدید مشتری ما به راحتی می تواند تنها در چهار مرحله ی ساده ثبت سفارش کند و روز و بازه زمانی مشخصی را برای تحویل انتخاب نماید.
سایت ما از امنیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مهم تر از آن کاملاً ساده است و مراجعه کننده به سادگی می تواند به انتخاب اصلح رسیده و به راحتی ثبت سفارش کند. او می تواند با مبلغ بسیار ناچیزی به راحتی سفارش خود را در محل موردنظرش تحویل بگیرد و جالب اینکه تمامی کارها را تنها در یک وهله ی چهار مرحله ای به ثبت می رساند و ازآن پس دیگر نیازی به ارتباط گیری و پیگیری سفارش ندارد.
این کارها هزینه های زیادی را متوجه مجموعه چاپ طراحان کرد و از طرفی به روزرسانی مداوم، پشتیبانی و سرویس دهی ارزان هزینه های جاری را به کار تحمیل می کند که ما تمامی این مسائل را به قیمت رضایتمندی مشتری به جان خریده ایم.
مجموعه چاپ طراحان نسبت به دیگر مجموعه های این حوزه، تازه تأسیس محسوب می شود اما خدماتی که ارائه می دهد و قیمت هایی که عرضه می کند کاملاً قابل رقابت با بهترین های این صنف است. ما خرسندیم که امروز طراحان را بسیاری باکیفیت کارش به خاطر می آورند و هرکس را که به دنبال کیفیت همراه با بهترین قیمت بازار می گردد را به آدرس ما رهنمون می شوند.
بخش دیگری که واقعاً در تطمیع مشتری ما نقش پررنگی داشته است گارانتی واقعی محصولات و پاسخگویی همیشگی طراحان است. ما هرگز مشتری خود را چه در تهران باشد و چه در شهرستان، بی پاسخ نمی گذاریم و به مشکل او در اسرع وقت رسیدگی می کنیم. چاپ یک کار حساس است که دقت زیادی می طلبد و نیاز به آگاهی دوجانبه ی سفارش دهنده و پذیرنده دارد. اختلاف سلیقه و یا مشکلات درآوردن رنگ و نشناختن جنس تحت چاپ در این حوزه به راحتی می تواند رضایت را از کار سلب کند.
مشکلات در این حوزه مانند هر کار این چنینی دیگری بدیهی است اما آنچه مهم است نوع برخورد مجموعه ها در این وضعیت است. اتفاق افتاده که مشتری ما در شهرستان از سفارش خود راضی نبوده و به طور مثال عکس محصول سفارش داده خود را فرستاده است و وقتی اشتباه محرز شده، ما دوباره به صورت کاملاً رایگان آن سفارش را مطابق با میل او آماده و ارسال کرده ایم.
مجموعه چاپ طراحان به معنی واقعی به حق وحقوق مشتری خود احترام می گذارد و این را بارها در تعاملات خود با سفارش دهنده ها به اثبات رسانده است. یکی از اهداف ما از شرکت در بیست و پنجمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی و ماشین آلات وابسته هم معرفی بهتر طراحان و شیوه کار و عملکرد او به بازار چاپ بود.
طلایی از جنس کتان
کارت هایی از جنس کتان همواره موردتوجه و دوست داشتنی بوده اند، بسیاری دوست دارند روی کارت ویزیت یادداشت کنند یا شماره ای بنویسند، این مزیت در کارت هایی با جنس کتان وجود دارد.
کارت های کتان اما به خاطر شکننده بودن و ظرافتشان عمدتاً ماندگاری بالایی نداشتند و همین نکته باعث شد که طراحان به فکر راهی برای عبور از این نقاط ضعف باشد. ما توانستیم با فناوری کاملاً شخصی کارت کتانی با گرماژ ۶۰۰ تولید کنیم که تمام مزیت های کارت های کتان را دارا است و نقاط ضعف پیش گفته در آن برطرف شده اند.
علاوه بر تمام این محسنات این کارت ها به شیوه ای تولید می شوند که کاملاً دوستدار محیط زیست بوده و قابل بازیافت هستند که این مسئله برای ما که داعیه پا به پای دنیا حرکت کردن را داریم بسیار مهم و قابل توجه بود.
قیمت مناسب هم یکی از مزیت های دیگر این ابداع طراحان بوده است. این کارت ها که قطرشان با کارت های ویزیت لمینیت شده برابری می کند کاملاً توسط ما و از مواد اولیه داخلی تولید می شود و از همین رو قیمت آن کنترل شده و میزان قابل قبولی دارد. کارت های کتان لمینت ما در چند مدل ساده و طلاکوب قابل عرضه هستند و در کنار زیبایی و کیفیت قیمتی مناسب تر از نمونه های همانند لمینت و پی وی سی (PVC) دارند.
ما در نمایشگاه اخیر بیش از پنج هزار پاکت حاوی نمونه ی کارت تهیه کردیم که با استقبال غیرقابل پیش بینی روبرو شد به شکلی که در روز آخر نمونه ای برای عرضه به مشتریان نبود و ما مجبور به چاپ و آماده سازی دوباره تعدادی از آن ها شدیم.
یک تیر و چند هدف
پاکت بروشور یکی دیگر از محصولات نوینی بود که توسط مجموعه چاپ طراحان برای نخستین بار در نمایشگاه بیست و پنجم به بازار چاپ عرضه شد. این محصول بیشتر به خاطر خاص بودن قالبش موردتوجه قرار گرفت. این محصول از لحاظ ظاهری بسیار زیبا و شکیل است؛ وقتی این پاکت بسته است آن قدر ظرافت دارد که اصلاً به نظر نمی آید حاوی یک بروشور (و یا پرسشنامه و برگه هایی برای یادداشت و ابراز نظر) است.
شما با استفاده از پاکت بروشورهای مجموعه چاپ طراحان می توانید ضمن برقراری مراسلات با مشتریانتان، بروشور و کاتالوگی از محصولات خود را به منظور معرفی بیشتر کسب وکارتان ارائه دهید. همچنین امکان ارسال پرسشنامه و بازخورد گیری برای شما مقدور می شود. مشتری شما پیامتان را دریافت کرده و بعد از پاسخگویی و درج نظر می تواند آن را در پاکتی که (آدرس شما در آن قیدشده و) با پرفراژ از بروشور و برگه نظرخواهی جدا می شود، قرار داده و فقط اطلاعات آدرس فرستنده را تکمیل کرده و به پست بسپارد.
امروزه همه از مواهب برند شدن آگاه هستند و هر کس به فراخور حال به دنبال برند سازی درزمینه ی کاری خود است. می دانیم که یکی از ارکان برند سازی تبلیغات مکرر به نیت جا انداختن نام و نشان تجاری کسب وکار است و در این میان پاکت بروشوری با لوگو و حتی رنگ سازمانی شما می تواند در این مهم کارگشا و یاری رسان باشد.
تبلیغ به شیوه ی پخش تراکت، بروشور و کاتالوگ دیگر بازخورد زیادی ندارد و این شیوه ها از شدت تکرار، عدم تنوع و نوآوری دیگر در جلب توجه موفق نیستند. شما وقتی با یک تبلیغ در صندوق پستی خانه یا زیر برف پاک کن ماشین روبه رو می شوید با این فکر که تکراری است و مثلاً این رستوران هم مانند دیگران فهرستی از قیمت های متغیر خود و عکس هایی غیرواقعی از غذاهای آرمانی ارائه داده است، آن را دور می اندازید.
از طرفی عدم جذابیت هم مزید بر علت می شود؛ تبلیغ باید در وهله اول جاذب باشد و بیننده تشویق شود آن را در دست بگیرد و به آن نگاه موشکافانه بیندازد. پاکت بروشورهای ارائه شده توسط طراحان شکل بسیار جذابی دارند و چون نسبت به دیگر شیوه ها کار نوینی محسوب می شود توجه زیادی را به خود جلب می کند. مطمئن باشید بیننده چنین پاکتی حتماً به آن توجه نشان می دهد و بارها آن را وارسی کرده و این به منزله دیدن مکرر لوگوی شما و هک شدن نام تجاریتان در ذهن مخاطب است.
بازار رقابتی امروز عرصه تبلیغ است و در این میان آن کسی موفق است که بتواند نسبت به دیگران خود را متمایز جلوه دهد. این ایجاد تفاوت مسئله ی مهمی است که در تصمیم سازی مشتری بسیار اثرگذار است؛ همه دوست دارند با مقولات خاص دیده و شناخته شوند. پاکت های زیبایی طراحان که روی هر بخش آن بارها فکر شده و آزمون و خطا صورت گرفته است به خوبی می تواند شما را به هدفی که در ذهن دارید برساند و مجموعه تان را تافته جدا بافته از بازار رقبا نشان دهد.
شما اگر به دنبال پیشرفت و ایجاد درآمد متفاوت هستید باید دیدگاهی متفاوت اتخاذ کنید؛ بازار امروز تشنه نوآوری است و شما با ایجاد تمایز است که می توانید خود را پیشرو نشان داده و در چشم مشتری به اثبات برسانید. مشتری ابتدا باید تفاوت را در شما احساس کند سپس به امتحان شما رغبت نشان دهد. آنچه مشخص است، کسانی در این بازار ماندگار هستند که دائماً کارهای جدید و نوین ارائه دهند.
کاغذهایی برای حمل آهن!
یکی دیگر از محصولات جدید ما ساکهای دستی است که به راحتی تحمل ۳۰ تا ۵۰ کیلو بار را دارند و در حین کار دچار تغییر شکل و یا پارگی نمی شوند. جالب اینکه این ساک ها از جنس کاغذی هستند که کاملاً هم بازیافتی است. این نوع محصول تا به حال در ایران تولید نشده و برای اولین بار است که در این شکل و طرح توسط مجموعه چاپ طراحان به بازار داخلی عرضه می شود.
عمده ی ساک های دستی در کنار بار تبلیغاتی و برند سازی که به دوش می کشند برای حمل اجناس مورد استفاده قرار می گیرند و به همین خاطر باید از یک سطح کیفی قابل قبول برخوردار باشند. در نمونه های معمولی این محصولات برای بالا بردن مقاومت آن ها از پوشش های سلفونی استفاده می شود که این مورد علاوه بر اینکه میزان مقاومت را فقط تا مقدار کمی افزایش می دهد و در اصل ناکارآمد است، مسئله قابل بازیافت بودن این محصول را نیز از بین می برد.
بگ شاپ هایی که توسط مجموعه چاپ طراحان ارائه می شود ضمن قدرت بالا و شکیل بودن و داشتن تنوع در سایز و طرح، کاملاً بازیافتی و دوستدار محیط زیست هستند.
اسکرچ در تیراژ کم
کارت های قرعه کشی شماره دار اسکرچ یکی دیگر از محصولات ارائه شده از سوی طراحان در نمایشگاه بود که البته محصولی نوین به حساب نمی آید اما ازآن رو که عمدتاً تهیه آن ها در تیراژهای بالا صورت می گرفت ما شگردی را به کار بردیم که چاپ با تیراژ کم را هم برای ما مقدور می کند. این کارت برای نخستین بار است که تحت فرم های عمومی به چاپ می رسد و این امکان را به شما می دهد که با تیراژ کم و درعین حال قیمت کنترل شده و ثابت دست به سفارش بزنید.
یکی از مزیت های مجموعه چاپ طراحان در نمایشگاه بیست و پنجم چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته هم ارائه لیست ثابت قیمت گذاری خدمات و محصولات بود. ما نمونه های تقویمی را به چاپ رساندیم که جدید بود و قابلیت استفاده داشت و همین طور سایر کارهای دیگری که توسط مجموعه ما قابلیت ارائه داشتند با نمونه کار و لیست قیمتی به علاقه مندان ارائه می شد.
ما این را وظیفه خود می دانستیم درحالی که بسیاری از اینکه طراحان کار معمول و همیشگی خود را انجام داده بود از ما تشکر می کردند که با روشنگری دست به بازاریابی و سفارش گیری می زنیم. میزان اعتمادی که این شیوه ی کار به مشتری می بخشد بسیار بالا است چراکه او هم زمان کار را می بیند، لمس می کند و بعد با دریافت قیمت ها دست به مقایسه زده و به این شیوه به انتخاب احسن می رسد.
از طرفی مشتری در این شیوه قیمت پایانی کار را متوجه می شود و می داند که بعد از آماده سازی سفارش خود دقیقاً چه چیزی را با چه کیفیت و قیمتی دریافت می کند، به عبارتی این یک قرارداد است که بین ما و مشتری منعقد می شود و مثل برخی از کارها نیست که چیزی دیگر نشان داده شود و بعد از سفارش گیری به شکل دیگری تحویل شود و یا در هنگام حسابرسی به بهانه های مختلف قیمت بالاتر محاسبه شود.
خودتان را هدیه بگیرید
مجموعه چاپ طراحان نماینده رسمی شرکت آلمانی دووب (doob)، عرضه کننده تکنولوژی سه بعدی (اسکنر و پرینتر) در ایران است. ما اسکنر سه بعدی داریم که به شکل یک اتاقک بزرگ با تعداد زیادی دوربین است و وقتی فرد وارد آن می شود به طورکلی اسکن شده و از روی آن الگوی دقیق به دست آمده یک مجسمه باکیفیت در مقیاس ۱۰ تا ۳۵ سانتی متری ساخته می شود که شباهت بی نظیری به خود فرد دارد. این شرکت آلمانی از معروف ترین برندهایی است که در این رسته فعالیت می کند و در سراسر جهان هم شناخته شده است.
این حوزه از کار ما به صورت تخصصی دنبال می شود و ما یک دفتر جداگانه در پالادیوم (خیابان مقدس اردبیلی، مرکز خرید پالادیوم، طبقه اول، واحد ۱۰۹) داریم که به طور مستقل در بازاری خارج از صنف چاپ به فعالیت می پردازد منتها ما از این پتانسیل برای مشتری مداری بیشتر و ایجاد تنوع در محصولات خود استفاده کرده ایم. از افراد عادی گرفته تا هنرمندان، شخصیت های سیاسی و افراد معروف و سرشناس به ما مراجعه کرده و خود را به اصطلاح دووب می کنند.
«خودتان را از ما هدیه بگیرید» درواقع شعار ما برای بازاریابی این محصول است. چه هدیه ای بهتر، ماندگارتر و حس آمیز تر از اینکه یک مجسمه درست با شکل خود شما به عنوان هدیه تقدیمتان شود؟
بسیاری از شرکت های بزرگ به ما مراجعه کرده اند و این محصول را برای مدیران ارشد خود سفارش داده اند و یا افراد زیادی با دووب کردن خود و یا عزیزانشان خاطره ی آن برهه از زمان را ماندگار و همیشگی کرده اند.
مجموعه چاپ طراحان در غرفه خود مجسمه علی دایی و سعید معروف را به عنوان نمونه قرار داده بود که بسیار جالب توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت و بخشی از زمان باجه های اطلاعاتی ما صرف توضیح پیرامون این مقوله شد. مجموعه چاپ طراحان علاوه بر سفارش گیری برای پرینت این مجسمه های سه بعدی، آن ها را به عنوان یک هدیه تبلیغاتی برای مشتریان خوب خود در نظر گرفته است که بهره مندی از آن متعاقباً در سایت ما اطلاع رسانی خواهد شد.
نویسنده: میلاد حاتمی
منتشر شده در شماره ۱۶۸ نشریه چاپ و نشر – دی ماه ۱۳۹۷