مجموعه Hi-Pack در بیست‌ و دومین سالن و بیست ‌و سومین نمایشگاه

گفت‌وگو با مهندس صالحی، مدیرعامل شرکت Hi-Pack

0
127
مجموعه Hi-Pack

در ویژه‌نامه‌ای که برای نمایشگاه تهیه دیده بودیم، گفت‌وگویی با مدیران مجموعه Hi-Pack داشتیم(اینجا بخوانید). قرار بود آنها سالنی اختصاصی داشته باشند، مجموعه پرشماری از دستگاه‌های برند Hi-Pack را نصب و راه‌اندازی کنند و خط تولیدشان را به نمایش بگذارند. گفتند کلاس‌های آموزشی می‌گذاریم و مهندسین چینی را دعوت می‌کنیم تا پاسخگوی سوالات بازدیدکنندگان باشند. مجموعه Hi-Pack خوش‌قول بود.

صبح یکشنبه ۵ دی‌ماه همزمان با افتتاح بیست‌وسومین نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی و ماشین‌‌آلات وابسته، سالن بیست‌ودوم، غرفه اختصاصی مجموعه Hi-Pack توسط وزیر محترم ارشاد و هیات همراه ایشان افتتاح شد.

سالنی با بیش از ۷۰۰ متر مساحت که بیش از ۱۵ دستگاه مختلف چاپ را در خود جای داد بود. همه دستگاه‌ها نصب و راه‌اندازی شده بود و عموم بازدید‌کنندگان می‌توانستند روند کار آنها را از نزدیک شاهد باشند.

مجموعه Hi-Packرونق صنعت چاپ

جناب وزیر به درستی اشاره کردند که صنعت چاپ، امروز رونقی گرفته و در حال خروج از رکود است. یک زمان با توجه به وضع اقتصاد ما نمی‌توانستیم آخرین مدل دستگاه‌ها را بیاوریم، استقبال خوبی نمی‌شد و فروش خوبی نداشت، قیمت اولویت داشت و دستگاه‌های به‌روز و به تبع گران درخواست زیادی نداشتند؛ اما امروز می‌بینیم مشتریانمان ماشین‌های مدرن‌تر می‌خواهند و دیگر دستگاه‌های قبلی اقناع‌شان نمی‌کند. در این نمایشگاه رویکرد ما هم تغییر داشت، ماشین‌های مجموعه Hi-Pack همگی مدرن و جدید بودند و از آخرین تکنولوژی‌ها برخوردار بودند که طبق پیش‌بینی با استقبال بسیار عالی هم روبه‌رو شدند.

 

مدیریت بحران

در خلال این نمایشگاه بود که قیمت دلار و ارز تغییر کرد اما ما با مدیریت بحران توانستیم طوری برنامه‌ریزی کنیم که قیمت هیچکدام از دستگاه‌ها تغییر پیدا نکند. ما با کارخانه‌هایی که تحت لیسانس ما تولیدات دارند و سفارش‌هایمان را پوشش می‌دهند وارد مذاکره شدیم، وضعیت را کاملاً برایشان شرح دادیم؛ آن‌ها سال‌ها است که ما را می‌شناسند و به ما اعتماد دارند، ما توانستیم آنها را قانع کنیم که با حفظ کیفیت قیمت‌ها را پایین‌تر بیاورند.

این کنترل قیمت به هیچ وجه روی کیفیت محصولات مجموعه Hi-Pack تأثیر نگذاشته است. ما در این سال‌ها خودمان را ثابت کرده و برند Hi-Pack را مترادف اعتبار و اعتماد تعریف کرده‌ایم. برای ما اول کیفیت مهم است، دوم کیفیت و در وهله سوم بحث قیمت پیش می‌آید؛ همه تلاش مجموعه ما این بوده که وقتی دستگاهی را به صنعتگر می‌دهیم تنها دغدغه او تولید باشد. ما با تکیه بر خرید و میزان سفارشاتمان توانستیم آنها را به نحوی تحت فشار بگذاریم که با قیمتی پایین‌تر و با همان کیفیت سفارشات ما را آماده کنند.

سعی مجموعه Hi-Pack این بود که تغییری در قیمت به وجود نیاید تا این روند رو به رونق با مشکل خاصی روبه‌رو نشود که از این آزمون هم به سلامتی عبور کردیم و با همت کلیه مجموعه توانستیم قیمت‌ها را کاملاً ثابت نگاه داریم.

 

استقبال، بیش از انتظار

استقبال از غرفه ما بیش از حد انتظار بود. تمامی دستگاه‌هایی که در سالن بودند به فروش رسیدند و با سیل سفارشات روبه‌رو شدیم. جالب این بود که با توجه به اینکه ما آنها را از عدم تغییر قیمت بعد از نمایشگاه مطمئن ساختیم و حتی حاضر به بستن قرارداد بودیم اما همه مشتریان دستگاه خود را به سرعت می‌خواستند و حتی برخی تا انتهای نمایشگاه هم به ما فرصت ندادند! این استقبال و بازخورد گواهی بر خوش‌نامی ما در بازار و نزد مشتری و از طرفی تأیید رونق وضع بازار است.

مجموعه Hi-Packنمایشگاه هماهنگی‌ ها

هماهنگی نمایشگاه بسیار راضی‌کننده بود و جا دارد از سایر مسئولان به خصوص آقای غفاری و جناب ابوالحسنی تشکر کنم که نهایت همکاری را با مجموعه ما داشتند. قبل از برگزاری نمایشگاه هر شرکت‌کننده ۲ روز فرصت غرفه‌آرایی و نصب دستگاه دارد که با هماهنگی و همکاری این عزیزان با توجه به وسعت کار و تعدد ماشین‌ها این زمان برای ما افزایش یافت. تلاش مجموعه ما این بود که سایر دستگاه‌ها علاوه بر نصب در طول مدت نمایشگاه فعال باشند تا شرکت‌کنندگان و علاقه‌مندان بتوانند کارکرد آنها را از نزدیک مشاهده کنند که با هماهنگی‌های لازم توانستیم این مهم را به اجرا درآوریم.

 

نمایشگاه اگر…

برخی ماشین‌های چاپ عریض و طویل هستند و حجم زیادی را اشغال می‌کنند که اگر نمایشگاه در فصل تابستان برگزار می‌شد نصب و راه‌اندازی آنها در فضای باز بسیار راحت‌تر بود. برخی دستگاه‌ها، به طور مثال، ماشین‌های UV موقع کار تولید بوی ناخوشایندی می‌کنند که تهویه خاصی لازم دارند و در صورتی که در فضای باز نصب و راه‌اندازی بشوند به نمایش گذاشتن آنها بسیار ساده‌تر است. این بحث جابه‌جایی زمان نمایشگاه (چاپ و بسته‌بندی و ماشین‌‌آلات وابسته) سال‌ها است که مطرح می‌شود و با توجه به تلاش دوستان دست‌اندرکار امیدواریم به زودی شاهد تغییر آن و حل مشکلات سایر صنعتگران این حوزه باشیم.

مجموعه Hi-Pack کمال تشکر را از برگزار‌کنندگان و بازدید‌کنندگان نمایشگاه دارد که در طول این مدت ما را در اجرای هرچه بهتر برنامه‌ها و پیاده‌سازی ایده‌های بلندپروازانه این مجموعه یاری رساندند. شدن بدون آن‌ها نمی‌شد. تنها درخواست من از مسئولان برگزاری این است که سعی کنند زمان نمایشگاه را تغییر بدهند.

این تغییر باید با توجه به تقویم نمایشگاه انجام بشود و هماهنگی‌های چندجانبه‌ای می‌خواهد که کمی کار را پیچیده کرده است، به هر حال طبق پیگیری‌های ما و تلاش‌هایی که تا به امروز انجام شده (هر چند که خبرهایی از تغییر زمان آن و موکول کردنش به فصل تابستان شنیده شد) گویا در نهایت قرار بر این شده است که زمان آن به آذرماه یا آبان‌ماه تغییر یابد. مصادف شدن این نمایشگاه با کریسمس استقبال کشورهای خارجی را تحت‌الشعاع قرار داده است که امیدواریم با هماهنگی‌هایی که انجام می‌شود و تلاش دوستان دست‌اندرکار هرچه زودتر بر این مشکل نیز فائق شویم.

مجموعه Hi-Pack

بازدید آموزشی

در مدت برگزاری نمایشگاه در سالن ۲۲ خط تولید مجموعه Hi-Pack همواره فعال بود و طبق برنامه‌ریزی قبلی که با ستاد برگزاری انجام شده بود کارگاه‌های مدون آموزشی برای علاقه مندان و دانشجویان حوزه چاپ که از سراسر کشور حضور یافته بودند برقرار شد. در این کارگاه‌ها علاوه بر اینکه سایر شرکت‌کنندگان توانستند روند کار دستگاه‌ها و خط تولید چاپ را از ابتدا تا انتها ملاحظه کنند، موقعیتی پیش آمد که بتوانند از تولید‌کنندگان و مهندسین خبره و سازنده ماشین‌ها پاسخ سوالاتشان را جویا شوند.

مجموعه Hi-Pack با هماهنگی و برنامه‌ریزی دقیق، ۲۵ تن از مدیران، تولید‌کنندگان و مهندسین ارشد کارخانه‌هایی که تحت لیسانس او تولیدات دارند را به نمایشگاه بیست‌وسوم دعوت کرد تا ضمن حضور در سالن اختصاصی مجموعه Hi-Pack جوابگوی سوالات بازدید‌کنندگان باشند. آن‌ها به همراه مترجمان در کنار دستگاه‌ها حضور داشتند که باعث پویایی سالن شده و بازدید از سالن ۲۲ را ویژه و متفاوت کرده بود.

مهمانان چینی ما بعد از نمایشگاه از هوش و نکته‌سنجی کاربران و دانشجویان ایرانی تعریف کردند و سوالات آنها را چالشی یافتند. آن‌ها متوجه شدند ایرانی‌ها بهترین‌ها را می‌خواهند و به کم راضی نمی‌شوند؛ اگر مقتضیاتی دست و بالشان را بسته دلیل نمی‌شود انتخاب اشتباه کنند، آگاهند و هوشیار، آن‌ها جنس بی‌کیفیت را پس می‌زنند و آنها هم اگر علاقه‌مند به ادامه تجارت با ما هستند باید همواره کیفیت‌شان را حفظ کنند و دائم در پی بهبود و پیشرفت تکنولوژی‌هایشان باشند.

مجموعه Hi-Packنویسنده: میلاد حاتمی لندی

منتشر شده در شماره ۱۴۵نشریه چاپ و نشر – بهمن ماه ۱۳۹۵

مقاله قبلیتولید واکسن کروناویروس روسیه با ۹۵ درصد بهبود
مقاله بعدیجهت‌دادن فیلم‌های پلیمر (ORIENT)

یک پاسخ بدهید

لطفا نظر خود را وارد کنید
لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.