مجتمع چاپ نقش الماس؛ کربن تحت فشار و حرارت بسیار زیاد الماس می شود. الماس سختی بیش از حدی کشیده تا در عین زیبایی شگفت انگیز، سخت ترین جسم جهان باشد؛ وه که چه زیباست نقشی که الماس می زند.
یک بنر تبلیغاتی در فضاهای مجازی دست به دست می چرخید و توجه ما را به خود جلب کرد. یک مجموعه چاپ نام آشنا و خوشنام، ماشین های آخرین مدل (هایما S7، پژو ۲۰۶ و ۲۰۷ هر کدام یک دستگاه)، چند دستگاه موتورسیکلت (۱۰ دستگاه آپاچی ۱۵۰) و گوشی موبایل (۷ دستگاه آیفون ۷) هدیه می دهد!
این اولین بار بود که یک فعال صنعت چاپ اینچنین جوایز ارزنده ای را به مشتریان خود ارائه می داد و از این رو برای ما جای سؤال داشت. می دانستیم که مجتمع چاپ نقش الماس برای ارتباط بهتر با مخاطبانش که مشتریانی از اقصی نقاط کشور آنها را تشکیل می دهند، سری جوایزی را تعبیه کرده که هر ماه به قید قرعه به آنها اعطا می کند، اما یک قرعه کشی سالانه با جوایزی فراتر از معمول که نمونه آن را تنها در مراکزی دولتی چون بانک ها سراغ داریم، حرکت نوینی بود که در تاریخ چاپ کشور بی سابقه بوده است.
وقتی مدیری مدبر تدبیر کند مهم نیست که مجموعه اش در چه جایگاهی باشد، او با خوش فکری به زودی رکوردها را جا به جا خواهد کرد. باور کنید حجم توفیق این افراد بالاتر از آن است که قابل تحصل باشد، هیچ درس و دانشگاهی این جهش را منتج نمی شود، این یک استعداد است. برای این شماره به سراغ سعید حاجیلو رفتیم، یکی از آن مدیران مستعدی که ذکرش رفت (در شماره های بعدی که به کار خاص آنها و مجتمع چاپ شان پرداخته خواهد شد دلیل این مدعا مستدلاً بررسی خواهد شد)، تا در مورد چگونگی این طرح و تفکری که پشتوانه آن بوده است سخن بگوییم.
کنجکاوی ما را بر آن داشت که در کسب و کار نقش الماس سرک بکشیم تا شاید راز موفقیت آنها را بهتر درک کنیم. خوش رویی، خوش قولی و کیفیت والای کار آنها از جمله شاخص هایی هستند که اعتماد و اعتبار نقش الماس را نزد مشتریان و بازار خلق کرده اند. صحبت ما با سعید حاجیلو به درزا کشید و طی آن از زیر و بم کارهایش پرسیدیم و ریزه کاری هایی که باعث شده نقش الماس از یک کار به ظاهر ساده موفقیتی اینچنینی کسب کند را جویا شدیم.
سؤالات زیادی پیرامون کارت ویزیت به شیوه های فرم عمومی و خصوصی مطرح شد و بازدیدی از خط تولید و مجتمع فوق العاده مدرن چاپ نقش الماس داشتیم که شرح همه آنها در یک شماره امکان نداشت از این رو تصمیم داریم در پیوستاری خاص این مجتمع به پوشش این مطالب بپردازیم. در این شماره تمرکز ما روی فصل های جوایزی نقش الماس قرار داشت که در ادامه خاستگاه و هدف آن و همچنین مشروح جزئیات آن را از زبان مدیر این مجموعه می خوانیم.
مشتری مداری نقش الماس
ما از ابتدا مشتری را رئیس خود دانسته و به خواسته های او توجه لازم را مبذول کرده ایم. به اصطلاح با روی غلتک افتادن کار نقش الماس و زیاد شدن روز به روز مشتریانش، ما برای کسب اعتماد آنها تا جایی که تکنولوژی اجازه می داد کیفیت را بالا بردیم و پس از آن باید راهی دیگر برای اقناع بیشتر مشتری پی می گرفتیم. مخاطب ما از ما راضی بود و ما را تبلیغ می کرد و حالا وظیفه ما بود که از او تقدیر کنیم، طرح های تخفیفی راهی بود که به نظرمان رسید و آن را در دستور کار قرار دادیم، تا مدتی هم بر این منوال گذشت.
نقش الماس از آغاز راه و همواره گوش شنوای انتقادات و پیشنهادات مشتریانش بوده و علت بالندگی آن هم احترام بی چون و چرا به درخواست های مخاطبانش بوده است. نقش الماس احساس می کرد که مشتریانش به تشویق بیشتری نیاز دارند و از این رو و برای قدردانی بیشتر طرحی را تحت عنوان قرعه کشی های ماهیانه در نظر گرفت. این طرح از سال ۱۳۹۳ راه اندازی شد و طی آن هر ماهه به قید قرعه به مشتریان هدایای تقدیم شد.
هیچ پاداشی توان جبران مهر و محبت، خلوص و پشتیبانی یاران ما را ندارد اما نقش الماس وظیفه خود دید تا با این کار کوچک بخشی از محبت و توجه مشتریان خود را جبران کند و هدایایی که انتخاب می کند در شأن والای این عزیزان باشد.
نقش الماس از شروع این روند ۳۴ دوره قرعه کشی و اهدای جوایز خود را بدون هیچ خللی هر ماهه برگزار کرد و چون همانطور که اشاره شد به نیاز مشتری توجه داشته و شنوای حرف های او بوده با توجه به تعدد آنها باز این خصیصه را حفظ کرده و بنا به درخواست اکثریت، قرعه کشی امتیازی را نیز در دستور کار خود قرار داد تا به خواسته آن عزیزان هم جامه عمل بپوشاند.
نقش الماس با طرح جوایز ماهیانه خود سعی داشت به تمامی مشتریان به یک چشم نگریسته و کمال احترام را رعایت کند اما از طرفی برخی مشتریان عمده ما هم محق بودند، آن ها می خواستند طبق سایر قرعه کشی های معمول یک امتیاز ویژه داشته باشند. با بررسی های بیشتر نقش الماس تصمیم گرفت در پانزدهمین سالگرد شروع فعالیتش یک قرعه کشی امتیازی به راه بیندازد تا به درخواست مشتریان عمده اش هم احترام بگذارد.
بر اساس این تصمیم علاوه بر قرعه کشی های معمول ماهیانه یک طرح اهدای جوایز دوره ای هم طراحی شد که طی آن مشتریان ما که از ۱۵ تیر تا ۱۵ اسفندماه از ما خرید داشته باشند در قرعه کشی بزرگ پایان سال ما شرکت کرده و عید ۹۷ را با هدایای نقش الماس خوش تر خواهند بود.
مطابق این طرح هر یک میلیون تومان خرید مساوی است با یک امتیاز؛ ناگفته پیداست که هرچه خرید بیشتر باشد امتیاز بالاتر رفته و شانس برنده شدن افزایش می یابد. علاوه بر این به خاطر احترام به نظر مشتریان عمده خود قرار گذاشته شد که تنها کسانی که ۳۰ امتیاز (که با خرید حداقل ۳۰ میلیون تومان به دست می آید) کسب می کنند در قرعه کشی یک دستگاه هایما S7 شرکت داده شده و به همین منوال افراد ۲۵ امتیازی و ۲۰ امتیازی می توانند به ترتیب در قرعه کشی یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه پژو ۲۰۶ شرکت کنند.
افرادی که ۱۰ امتیاز کسب کنند در قرعه کشی ۵ دستگاه موتورسیکلت آپاچی ۱۵۰ شرکت داده خواهند شد و برای مشتریانی که تنها یک امتیاز به دست بیاورند ۷ عدد گوشی موبایل آیفون ۷ در نظر گرفته شده است.
نقش الماس در پی خشنودسازی مشتریان و مخاطبان خود طرح های تشویقی را بنا نهاده تا بهانه ای باشد برای حفظ ارتباط تنگاتنگ مجموعه با سایر عزیزانی که از اقصی نقاط کشور او را برگزیده اند. ما به پاس اعتماد آنها فصول متفاوت اهدای جوایزی را تعبیه کرده ایم که به زودی شما را از آنها آگاه می کنیم.
این عقیده و مرام نقش الماس است که اقبال عمومی را پاس داشته و برای هرچه بهتر شدن کیفیت کالا و خدماتش بکوشد. آموزش های پیوسته ارتباطی و فنی برای کارکنان، نوسازی های مداوم خط تولید و استفاده از دستگاه های مدرن، راه اندازی سایت و سایر شبکه های اجتماعی برای سهولت دسترسی مشتریان، کنترل قیمت در حین بالا بردن کیفیت، ایجاد تنوع در اجناس بخشی از کارهایی هستند که ما برای جبران اعتماد یاران نقش الماس مدنظر قرار داده ایم.
نقش الماس سعی کرده همواره با ایده های نو در بازار خود اولین بوده و پاسدار اعتماد مشتریانش باشد. سال ۹۴ بود که یک دستگاه چاپ یو وی (UV) جنیوس به مجموعه اضافه شد که اثر شگفتی بر تنوع سفارشات ما داشت و برای تشویق و آشنایی بیشتر مشتریان با این ماشین یک طرح تخفیفی و تشویقی هم برای آن تعبیه کردیم که در کوتاه مدت جواب گرفتیم و امروز این دستگاه به خوبی در حال بهره وری است. این روند تا روزی که نقش الماس انتخاب اول برترین های کسب و کار کشور باشد ادامه خواهد داشت؛ بجا است که مژده دهم به زودی خبرهای خوش بیشتری از ما به گوش تان خواهد رسید.
بخش ارتباط با مشتریان در کنار سایت مجتمع چاپ نقش الماس به آدرس www.naghshealmas.com پاسخگوی تمامی سؤالات احتمالی شما در این زمینه خواهد بود. گفتنی است که این سایت در کنار اپراتورهای این مجتمع در زمینه سفارشات آنلاین و پیگیری سفارشات و سایر همکاری های از این دست مددرسان مخاطبان نقش الماس در سراسر کشور عزیزمان خواهد بود.
در آینده منتظر شرح گشت و گذار ما در مجتمع چاپ نقش الماس و همچنین توضیحات مدیر مدبر این مجتمع در مورد کسب و کار موفقش، باشید.
نویسنده: میلاد حاتمی لندی
منتشر شده در شماره ۱۵۰ نشریه چاپ و نشر- مرداد ۹۶