حمایت از تولیدات نوآور داخلی در راستای کاهش نیازهای وارداتی

    گفت و گو با محمدمهدی برادران؛ معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت

    0
    37
    تولیدات نوآور داخلی برادران

    معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیاست محوری دولت سیزدهم در بخش صنعت را حمایت از تولیدات نوآور داخلی در راستای کاهش نیازهای وارداتی اعلام کرد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی برادران اظهار کرد: میزان تحقق اهداف «سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار» طی دوسال اخیر از ۵۰درصد به بیش از ۷۰درصد رسیده و با برنامه‌‌‌ریزی هم‌‌‌راستا با سند راهبردی صنعت نوشت‌افزار، امیدواریم بازدهی کارگروه ملی این صنعت را که تاکنون دو جلسه فصلی داشته است به حداکثر برسانیم.

    وی با تاکید بر حمایت دولت از تولیدات نوآور داخلی تصریح کرد: در حال حاضر هم‌‌‌زمان با افزایش تنوع تولیدات داخلی نوشت‌افزار، سطح انتظارات مصرف‌کنندگان نیز رشد داشته، از این رو باید برای ارتقای بیش از پیش کیفیت محصولات نیز تلاش کنیم. معاون وزارت صمت، مساله اصلی حال حاضر صنعت نوشت‌افزار داخلی را مواد اولیه دانست و اظهار امیدواری کرد که با رفع آن شاهد افزایش تصاعدی حجم تولید و اشتغال در این بخش باشیم.

    برادران با بیان اینکه در دولت سیزدهم، توجه ویژه‌‌‌ای به صنایع جدید و تولیدات نوآور داخلی داریم، گفت: در این راستا حتی اقدامات کوچک از سوی دولت نیز تاثیر قابل‌توجهی بر رشد تولید داخلی دارد. به عنوان مثال، سالانه شاهد ورود ۵۵۵ میلیون دلار اسباب‌بازی قاچاق به کشور بودیم که با اقدامات ابتدایی صورت‌گرفته در صنعت اسباب‌‌‌بازی و توسعه تولید داخلی طی دوسال اخیر، این رقم در حال حاضر به سالانه ۳۵۰میلیون دلار کاهش یافته که دال بر ضرورت حمایت ما از این صنعت و دیگر صنایع نوپاست.

    بیشتر بخوانید: تولید ۱۱۰ هزار تن کاغذ چاپ و تحریر در سال آینده

    وی ادامه داد: در ابتدای دولت سیزدهم، تنها کاغذ ۱۰‌درصد کتاب‌های درسی از محل تولیدات داخلی تامین می‌‌‌شد که این رقم در سال گذشته به ۶۷درصد و امسال به ۱۰۰درصد رسید. از سال آینده، به مصارف فرهنگی نیز کاغذ تولید داخل اختصاص می‌‌‌یابد. در کاغذ A۴ نیز تا انتهای دولت سیزدهم ۱۰۰‌درصد نیاز کشور را از محل تولید داخلی تامین خواهیم کرد.

    تولیدات نوآور داخلی

    مقاله قبلیراه‌اندازی کارخانه تولید کیسه‌ های پلاستیکی دوستدار محیط زیست
    مقاله بعدیضرورت درک چهار P در آمیخته بازاریابی برای بازاریابان

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.