سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران از رفع برخی ایرادات پلیس به اجرای طرح ترافیک پایتخت خبر داد.
به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایسنا، یوسف حجت در واکنش به اظهارات رئیس پلیس تهران مبنی بر اینکه احتمال تغییر در اجرای طرح ترافیک وجود دارد، گفت: پلیس تهران در پی اجرای طرح های ترافیکی در سال جاری نظراتی داشته است که تلاش کردیم در سال آینده بتوانیم با اعمال نظرات کارشناسی پلیس در اجرای طرح های ترافیکی موفقتر عمل کنیم.
وی با بیان اینکه یکی از ایرادهای پلیس عدم تعیین سقف ورود به محدودههای طرح ترافیک بود، گفت: پلیس معتقد است که عدم تعیین سقف ورود به محدوده طرحهای ترافیکی در سال ۹۸ موجب شده است که تعداد خودروهای ورودی به محدوده بیشتر شود.
حجت با بیان اینکه بر اساس مصوبات بالادست سقف ۱۰۳ هزار ورود برای ورود به محدوده طرح ترافیک تعیین شده است که برای سال آینده افراد میبایست حتما روز ورود خود را از قبل رزرو کنند، گفت: یکی از ایرادات پلیس این است که در حلقه دوم طرح، عدم تعیین سقف سبب شده است که شاهد افزایش ترافیک در حلقه دوم اجرای طرح باشیم
وی تاکید کرد: بررسیهای معاونت حمل و نقل نشان داده است که به طور متوسط حدود ۴ درصد افزایش ترافیکی در حلقه دوم اجرای طرح داشتهایم که بر همین اساس پلیس درخواست داشت که برای حلقه دوم نیز فارغ از ۲۰ روز تردد رایگان در هر فصل، سقف ورود در نظر بگیریم که در حال حاضر در حال بحث هستیم چرا که باید این موضوعات در شورای ترافیک به تصویب برسد.
وی گفت: یکی از ایرادات پلیس، ساعت اتمام طرح ترافیک بود که در سال جاری توانستیم در نیمه دوم سال با کاهش یک ساعته اجرای طرح، زمان اتمام آن را به ساعت ۱۸ کاهش دهیم و در سال جدید در جلسات کارشناسی با پلیس به این جمعبندی رسیدیم که در نیمه اول سال، زمان اتمام اجرای طرح ترافیک ساعت ۱۹ و در نیمه دوم سال ساعت ۱۸ باشد.
سرپرست معاونت حمل و نقل شهرداری تهران در مورد درخواست پلیس مبنی بر عدم اجرای طرحهای ترافیکی در روز پنجشنبه، گفت: این درخواست رد شد چراکه اگر طرحهای ترافیکی به خصوص در رینگ دوم (زوج و فرد سابق) اجرایی نشود قطعا شاهد ترافیک بیشتر در روزهای پنجشنبه خواهیم بود و در سال آینده به مانند گذشته طرحهای ترافیکی در روز پنجشنبه اجرایی میشود.
دستاوردهای جدید طرح ترافیک
سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با اجرای طرح ترافیکی جدید توانستیم ترافیک را از ساعات پیک به غیر پیک سوق دهیم، گفت: طرح ترافیک فعلی یکی از پیشرفتهترین طرحهایی است که در دنیا اجرایی شده است و به همین دلیل نیاز به تغییر اساسی ندارد بلکه تنها با انجام اصلاحات کوچکی میتوانیم این طرح را در شهر تهران اثرگذارتر کنیم.
حجت در تشریح دستاوردهای اجرای این طرح با بیان اینکه اجرای طرح ترافیک موجب شده است که ۳۱ درصد از خودروهای پایتخت در سال جاری برای استفاده از تخفیف معاینه فنی برتر اخذ کنند، گفت: این دستاورد بزرگی است که ما توانستیم با اجرای طرح کاهش آلودگی هوا و طرح جدید ترافیکی به دست بیاوریم چرا که پیش از این شهروندان میل و رغبتی برای دریافت معاینه فنی معمولی نداشتند اما حالا آنها را مجاب کردیم که معاینه فنی برتر اخذ کنند.
بیشتر بخوانید: آلودگی هوا و سرطان برای تهرانی ها
حجت در پاسخ به این سوال که سرانجام اختلاف شهرداری تهران و پلیس در مورد عدم ارائه کد تخلف به دوربین های شهرداری و پلیس به کجا رسید؟ گفت: علیالوصول این مشکل باید حل شود چراکه این دوربین ها ابزار پلیس هستند و پلیس میتواند با استفاده از ظرفیت این دوربینها مدیریت بهتری بر ترافیک و شهر داشته باشد.