ایجاد واحدهای صادراتی جدید راهکاری برای افزایش صادرات

    کیوان کاشفی در افتتاحیه رویداد شتاب‌دهی صادرات کرمانشاه

    0
    55
    واحدهای صادراتی جدید

    عضو هیئت رئیسه اتاق ایران با اشاره به ثبات نسبی ارزش صادرات در سال‌های اخیر، یکی از راهکارهای افزایش صادرات را ایجاد واحدهای صادراتی جدید عنوان کرد که البته با شرایط کنونی اقتصاد و بروکراسی پیچیده اداری، کار دشواری است.

    کیوان کاشفی، عضو هیئت رئیسه اتاق ایران در آیین افتتاحیه اولین رویداد شتاب‌دهی صادرات در اتاق کرمانشاه، با بیان اینکه صادرات سه میلیارد دلاری کرمانشاه به‌طورمعمول شامل سه بخش است، افزود: حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار از این رقم توسط خود واحدهای استان تولید و صادر شده و رقمی نزدیک به یک میلیارد دلار نیز سهم فعالیت تجار و بازرگانان بوده که کالای تولیدی سایر استان‌ها را صادر کرده‌اند.

    به گفته رئیس اتاق کرمانشاه، مابقی صادرات استان مربوط به کالاهایی است که در استان‌های دیگر تولید و اظهار شده و فقط از کرمانشاه خدمات مرزی و پایانه‌ای می‌گیرد.

    وی با بیان اینکه روند صادرات سه میلیارد دلاری کرمانشاه و ترکیب آن تقریباً طی چند سال گذشته ثابت بوده، یادآور شد: اگرچه در سال‌های ۱۳۸۴ به بعد شیب مناسب افزایش صادرات را داشتیم، اما این روند طی سه سال اخیر ثابت مانده است.

    واحدهای صادراتی جدیدافزایش صادرات با ایجاد واحدهای صادراتی جدید

    رئیس اتاق کرمانشاه جهش در صادرات استان را ضروری دانست و عنوان کرد: یک راهکار افزایش صادرات استان ایجاد واحدهای صادراتی جدید است که با شرایط کنونی اقتصاد کشور، نرخ ارز ۴۵ هزار تومانی، بروکراسی اداری و … کار دشواری است.

    کاشفی راهکار دیگر را استفاده از ظرفیت واحدهای تولیدی کنونی و همچنین تمرکز بر تجار آینده خصوصاً دانشجویان دانست و گفت: لازم است این بخش‌ها را با ادبیات صادرات آشنا کنیم که متأسفانه در این زمینه دچار خلأ هستیم.

    وی خاطرنشان کرد: آموزش ادبیات صادرات، رفتارها و قوانین صادراتی و… می‌تواند به بنگاه‌های اقتصادی که به هر دلیلی در سال‌های گذشته نتوانسته‌اند صادرات انجام دهند، کمک کند.

    عضو هیئت رئیسه اتاق ایران به مزایای صادرات هم اشاره کرد و افزود: صادرات زمینه حضور و رقابت یک واحد را در فضای بین‌المللی فراهم می‌کند، به پایداری اشتغال و حفظ سرمایه بنگاه اقتصادی کمک کرده و برای کشور ارزآوری خواهد داشت.

    بیشتر بخوانید: ضرورت افزایش فعالیت صادراتی در حوزه چاپ

    کاشفی برپایی رویداد شتاب‌دهی صادرات را گامی برای آموزش راه و روش صادرات به بنگاه‌های اقتصادی، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان و … دانست که حدود یک سال برای برگزاری آن تلاش شده و یکی از چند برنامه مهم تقویم سالیانه اتاق بازرگانی کرمانشاه بوده است. واحدهای صادراتی جدید

    مقاله قبلیسمینار آموزشی چشم انداز چاپ دیجیتال و فرصت ‌های پیش رو برگزار می شود
    مقاله بعدیترندهای اصلی بازاریابی و فروش در ۲۰۲۳

    یک پاسخ بدهید

    لطفا نظر خود را وارد کنید
    لطفا نام خود را اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.