معرفی بازاریابی در لحظه

    0
    4
    بازاریابی در لحظه

    بازاریابی در دهه گذشته تحولات بسیار زیادی را پشت سر گذاشته است. بسیاری از برندهای بزرگ در این فرآیند    نقش اساسی را بازی کرده اند. رونمایی از گوشی ‎های هوشمند و معرفی نسل تازه ‎ای از شبکه ‎های اجتماعی در به روزرسانی مداوم شیوه‎ های بازاریابی موثر بوده است. یکی از الگوهای بازاریابی مشهور در سطح جهان بازاریابی در لحظه است.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز؛ براساس گزارش موسسه مونتیت در انگلستان استفاده از شیوه بازاریابی در لحظه موجب افزایش 26 درصدی توجه کاربران به برندها می‎ شود. امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای استفاده از الگوی بازاریابی در لحظه هستند. نکته مهم در این میان عدم آگاهی بسیاری از بازاریاب‎ ها و کسب و کارها نسبت به ماهیت و چیستی این الگوی بازاریابی است. در ادامه الگوی موردنظر به صورت گذرا و کوتاه مورد بررسی و معرفی قرار خواهد گرفت.

    بازاریابی در لحظه به معنای واکنش سریع کسب و کارها در قالب تولید محتوای بازاریابی به رویدادهای مختلف است. تلقی رویدادهای مختلف در این تعریف شامل هرگونه حادثه و اتفاق مهم برای کسب و کارها می ‎شود. برخی از برندها در طور سال به غیر از رویدادهای به نسبت مهم در حوزه کسب و کارشان به هیچ رویداد دیگری توجه ندارند. نکته مهم در این میان ضرورت واکنش به رویدادهای مهم غیرمرتبط به حوزه کاری برندهاست. این امر توجه قابل ملاحظه‎ ای از سوی مخاطب هدف جلب خواهد کرد.

    امروزه کسب و کارها دارای هویت حقوقی قابل ملاحظه‎ ای هستند. واکنش‎ های آنها در بازار کسب و کار دارای اهمیت بالایی برای مخاطب هدف است بنابراین توجه به نحوه فعالیت آنها از سوی مخاطب هدف امری طبیعی محسوب می ‎شود. هدف اصلی از بازاریابی در لحظه بهبود ارتباط میان برند با مخاطب هدف است. بسیاری از برندها در تلاش برای افزایش دامنه مخاطب هدف ‎شان هستند. نکته مهم در این میان استفاده از الگوی بازاریابی در لحظه برای جلب نظر مخاطب هدف در حوزه‎ های مختلف است.

    برخی از بازاریاب‎ ها برای طراحی محتوای جذاب نیاز به زمان بسیار طولانی دارند. این امر شاید در نگاه نخست ایراد چندانی نداشته باشد، اما وضعیت بازاریابی در لحظه را دشوار خواهد کرد. واکنش سریع از سوی کسب و کارها نیازمند توانایی تولید محتوا در کمترین زمان ممکن است. یکی از بهترین برندها در این زمینه نایک است. این برند به طور مداوم نسبت به رویدادهای مختلف و مهم اعلام موضع رسمی می ‎کند. محتوای بازاریابی نایک برای واکنش در قبال رویدادهای مختلف اغلب اوقات مورد توجه گسترده مخاطب هدف قرار می ‎گیرد. با این حساب مشاهده طرفدارهای میلیونی این برند در سراسر جهان امری طبیعی خواهد بود.

    سازگاری با شرایط بازاریابی در لحظه نیازمند صبر و شکیبایی قبال توجهی است. این امر به طور ویژه در مورد تیم‎ های بازاریابی ناآشنا با این حوزه صحت دارد. برخی از بازاریاب ‎ها تجربه حضور در این عرصه را ندارند، بنابراین نیاز به افزایش آگاهی و مهارت‎ شان برای تولید محتوای جذاب در کوتاه ‎ترین زمان ممکن خواهند داشت.

    بیشتر بخوانید:  5 توصیه برای بازریابی و فروش در بازارهای رقابتی

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    سه + دوازده =