۳ نکته مهم در بازاریابی دنیای امروز

    0
    28
    بازاریابی

    بازاریابی در دنیای امروزی تفاوت های زیادی با بازار یابی در گذشته دارد. در گذشته در دنیای بازاریابی وسایل ارتباطی که امروز وجود دارد وجود نداشت. بازاریابی از طریق فضای مجازی رقابت در این زمینه را به مراتب بیشتر کرده است و علاوه بر آن میزان رقبا نیز نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشته اند. در این بین برند ها باید رقابت شدیدی با یکدیگر داشته باشند و بهترین آن ها در زمینه بازاریابی و تبلیغات خواهد درخشید. بازاریابی در این دنیای پر از رقابت اصولی دارد که باید به آن توجه کرد.

    1.  در بازاریابی های جدید همکاری با سایر برندها را در خاطر داشته باشید

    بسیاری از برندها همیشه در تلاش برای ساماندهی مراسم های ویژه هستند. این امر با توجه به محدودیت بودجه اغلب آنها موجب سرمایه گذاری بر روی همایش های کوچک می شود. یکی از راهکارهای ساده برای جلب موفقیت بیشتر اقدام به همکاری با سایر برندهاست.

    به این ترتیب ما توان برگزاری همایش های بزرگ تر و جلب توجه بیشتر را خواهیم داشت. همکاری در زمینه برگزاری همایش های تخصصی همیشه گزینه مناسبی محسوب می شود. بسیاری از برندهای بزرگ نیز از چنین شیوه ای استفاده می کنند. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی برای استفاده از این شیوه وجود ندارد.

    علاوه بر تلاش برای برگزاری همایش های مشترک، حضور در جمع برندها و کسب و کارهای مرتبط نیز اهمیت دارد. گاهی اوقات برخی از برندها به دلیل عدم ارتباط با دیگر همکاران شان مورد بی توجهی قرار می گیرند. وقتی ما در جمع برندهای فعال در حوزه کسب و کارمان حاضر نباشیم، به تدریج از یاد تمام مشتریان و سایر همکاران خواهیم رفت.

    به این ترتیب شانس حضور در همایش های مشترک را نیز از دست می دهیم. بدون تردید هدف من در اینجا حضور بیش از حد در مراسم های مختلف برندها نیست. نکته مهم تعامل سازنده با دیگر برندها به منظور ایجاد فرصت همکاری مناسب است. گاهی اوقات چنین همکاری های ساده ای حتی موجب ترکیب برخی از شرکت ها نیز می شود بنابراین ما نباید شانس های موجود برای برندمان را به سادگی از دست دهیم.

    1. تمرکز بر روی محصولات و خدمات برند

      یکی از نکات مهم در بازاریابی تعریف خود مشتریان از برندی است که از آن استفاده می کنند. برای مثال یک مشتری از برند خاصی احساس رضایت می کند و آن را برای دوستان و فامیل توصیه می کند. این مسئله بر روی موفقیت یک برند بیشترین تاثیر را دارد. مسلما اگر برادر شما از یک برند احساس رضایت کند شما بیشتر خواستار استفاده از آن خواهید شد تا یک بازاریاب ناشناس، به همین منظور باید با  مشتریان برند خود بهترین ارتباط را داشته باشید تا همواره از شما احساس رضایت داشته باشند.

    بازاریابی مبتنی بر تعریف و تمجید مشتریان از محصولات و خدمات برند تاثیر بسیار قدرتمندی دارد. بسیاری از برندها نسبت به این امر توجه لازم را ندارند، بنابراین بخش قابل توجهی از بودجه شان را صرف کمپین های عجیب و غریب می کنند و توصیه من در این بخش کاملا روشن و واضح است؛ تلاش برای تولید محصولات و ارائه خدمات تاثیرگذارتر به منظور موفقیت در زمینه جلب نظر مشتریان.

    وقتی مشتریان به محصولات برند ما توجه بیشتر داشته باشند، به طور ناخودآگاه انگیزه بیشتری برای معرفی آنها به دوستان و اعضای خانواده خواهند داشت. به این ترتیب به سادگی نام برند ما از طریق مشتریان توسعه خواهد یافت. نکته مهم در این میان اعتماد بسیار بیشتر مردم به گفته های یکدیگر در مقایسه با ادعاهای برندهاست، بنابراین سرمایه گذاری بر روی این شیوه بازاریابی علاوه بر هزینه کمتر همراه با تاثیرگذاری بیشتر نیز هست.

    تلاش برای بازاریابی از طریق مشتریان برند بدون توجه به کیفیت محصولات و خدمات امکان ناپذیر است. برند ما باید تمایز معناداری با سایر رقبا برای جلب نظر مخاطب هدف داشته باشد.

    یکی از بهترین نمونه های تمایز با دیگر رقبا در زمینه کیفیت محصولات است، بنابراین با تولید محصولات با کیفیت امکان تاثیرگذاری برند ما در مقایسه با دیگر رقبا افزایش چشمگیری خواهد یافت. همچنین باید به روز رسانی مداوم کیفیت محصولات مان را مدنظر داشته باشیم. محصولات یک برند هر سال نیاز به تغییر و تحول دارند. در غیر این صورت توان رقابت با محصولات تازه را از دست خواهند داد.

    براساس گزارش موسسه Invesp Cro ارزش بازاریابی مبتنی بر مشتریان به طور میانگین ۶ تریلیون دلار در سال تخمین زده می شود. به این ترتیب در اینجا ما با الگوی بازاریابی بسیار مهمی مواجه هستیم. نکته جالب اینکه بهره مندی از سهم مناسب در میان بازار ۶ تریلیون دلاری بازاریابی مشتری محور نیازمند صرف هزینه گزاف نیست. به همین خاطر اغلب برندهای بزرگ در تلاش برای ترغیب مشتریان هدف شان برای تبلیغ به جای خود هستند. به این ترتیب آنها توان تاثیرگذاری بیشتری به دست خواهند آورد.

    1. انعطاف پذیری در عین دقت نظر

    یکی از مهم ترین وظایف هر برند در حوزه بازاریابی و تبلیغات استفاده از آخرین ترندهای موجود در عرصه بازاریابی است. امروزه رقابت بسیار زیادی بر سر استفاده از ترندهای جدید و تولید محتوای بازاریابی براساس رویدادهای تازه وجود دارد. این امر تا حدی برنامه ریزی برای بازاریابی را دشوار خواهد داشت.

    بدون تردید بسیاری از برندها در تلاش برای برنامه ریزی دقیق به منظور بازاریابی بهتر هستند. این امر نیازمند توجه به عملکرد رقبا و همچنین رویدادهای تازه است. اگر برندها علاقه مند به استفاده از ترندهای روز هستند، باید اندکی انعطاف پذیری به استراتژی شان اضافه کنند. در غیر این صورت همیشه برنامه های شان بر هم خواهد خورد.

    وقتی صحبت از انعطاف پذیری کمپین های بازاریابی می شود، باید تفاوت آن با فقدان برنامه و دقت را مدنظر داشت. برنامه ریزی دقیق شامل پیش بینی بخش ویژه ای برای اتفاق های غیرمنتظره نیز هست. به این ترتیب کمپین بازاریابی ما توان تاثیرگذاری بیشتری بر روی مخاطب هدف خواهد داشت. یکی از اشتباهات برندها در این عرصه تقلید صرف از رقباست.

    به این ترتیب ما بدون توجه به نیاز برندمان اقدام به الگوبرداری از عملکرد رقبا یا برخی برندها بزرگ می کنیم. اگر رقبای ما بر روی بازاریابی در اینستاگرام یا توییتر سرمایه گذاری می کنند، معنای این امر ضرورت اقدام مشابه از سوی ما نیست. ما باید همیشه به ضرورت های اصلی کسب و کارمان توجه داشته باشیم. در غیر این صورت تمام هزینه های مان بی نتیجه باقی می ماند.

    بدون تردید برندهای بزرگ نیاز چندانی برای تبلیغات گسترده ندارند. برندی مانند نایک به دلیل سابقه درخشان در زمینه تولید محصولات با کیفیت بدون تبلیغات نیز فروش گسترده کسب خواهد کرد. نکته مهم در این میان نمایش مداوم تصویری جذاب از برندمان است. به همین خاطر حتی برندهای بزرگ نیز از تبلیغات و بازاریابی صرف نظر نمی کنند. نکته مهم در این عرصه ترکیب انعطاف پذیری برندمان برای اخذ ترندهای برتر با دقت نظر در یافتن الگوهای بازاریابی مناسب است. در غیر این صورت برند ما توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را از دست می دهد.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    سیزده + 8 =