بازاریابی ویدئویی و جذب مخاطب

    0
    20
    بازاریابی ویدئویی

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از فرصت امروز، بازاریابی ویدئویی یکی از آیتم هایی است که در کسب و کارهای کوچک مورد توجه قرار گرفته است. کسب و کارهای کوچک در مواجه با دنیای دیجیتال اندکی گیج شده اند. آن ها برای موفقیت در دنیای دیجیتال برنامه ریزی کرده و سایت راه اندازی می کنند، و بلاگ می زنند و انتظار دارند تا در شبکه های اجتماعی به موفقیت و مقبولیت دست پیدا کنند.  آن ها تلاش می کنند با بازرایابی و تلاش در این حوزه برند خود را به بازار و مشتریان معرفی کنند.

    اما این کسب و کار های کوچک بی تجربه اغلب اوقات با شکست مواجه می شوند. آن ها می توانند با کمک گرفتن از یکسری آیتم هایی که فضای مجازی برایشان اهمیت قائل است و در ضمن مخاطبان را نیز جذب می کنند موقعیت خود را دگرگون کنند. فرمت ویدئو یکی از همین آیتم ها است اما یکسری اصولی دارد که باید در نظر گرفته شود. امروزه بسیار از بازرایاب ها در کمپین های مختلف با فرمت ویدئو ظاهر می شوند.در بازاریابی ویدئویی این نکات بسیار مهم هستند.

    بدون تردید بازاریابی ویدئویی به هیچ وجه ساده نیست. این امر تلاش زیادی طلب می کند. ما باید علاوه بر آگاهی از سلیقه مخاطب به کار با ابزارهای ضبط و ویرایش ویدئو نیز عادت کنیم. این امر به طور ویژه برای برندهای تازه کار یا تیم های بازاریابی ناآشنا با بازاریابی ویدئویی دشوار است. به همین خاطر بسیاری از برندها در عمل اقدامی برای ساماندهی کمپین های بازاریابی ویدئویی نمی کنند.

    وضعیت کسب و کارهای کوچک در این میان بسیار دشوارتر است. آنها به طور معمول هیچ تجربه ای در زمینه بازاریابی ویدئویی ندارند. به همین خاطر علی رغم آماده سازی پیش نیازهای اصلی از نقطه شروع آگاهی ندارند. هدف اصلی ما در این مقاله بررسی گام به گام طراحی و اجرای کمپین بازاریابی ویدئویی برای کسب و کارهای کوچک است.

    1. شروع کار با برنامه ای منسجم

     برای موفقیت در دنیای کسب و کار نیازمند  برنامه ریزی دقیق هستیم.. این نکته درباره حوزه بازاریابی نیز صادق است بنابراین نخستین گام ما برای حضور موفق در دنیای عرصه بازاریابی ویدئویی طراحی برنامه ای منسجم است. اشتباه اصلی کسب و کارهای کوچک تلاش برای یادگیری نکات پیرامون برنامه ریزی در فرآیند ساماندهی کمپین است. اگرچه این امر در ابتدا امکانپذیر به نظر می رسد، اما نتیجه مناسبی در پی نخواهد داشت. به همین خاطر توصیه اصلی من در این مقاله استفاده از برنامه ای دقیق برای ساماندهی کارهاست.

     در یک ویدئوی بازاریابی باید به یکسری نکات توجه شود، شخصیت هایی که در این ویدئو ظاهر می شوند و محیطی که ویدئو در آن ضبط می شود. در این مدل ویدئو ها بهتر است در فضای باز فیلم برداری صورت بگیرد و صحنه ها اتفاق بیوفتد چرا که نور مناسب تر است. 

     از طرف دیگر مطلب بسیار مهم دیگری که باید به آن توجه شود مسئله مخاطبی است که ویدئو برای او ساخته می شود. وقتی هدف از ساخت ویدئو و مخاطب شناسایی شود حدود نصف کار انجام شده چرا که باید سلیقه مخاطبان شناخته شود و بر اساس آن ویدئو ساخته شود آنگاه است که می توان به موفقیت کار امیدوار شد. در غیر این صورت ممکن است ویدئویی که ساخته می شود هیچگونه جذابیتی برای مخاطب ایجاد نکند.

    1. استفاده از کپشن مناسب

     نکته دیگری که در تولید محتوای ویدئویی باید مد نظر ما قرار داشته باشد استفاده از زیر نویس است. بسیاری از کسانی که ویدئو های تبلیغاتی تماشا می کنند این ویدئو ها را در گوش های دستی خود تماشا می کنند و ممکن است در اتوبوس مترو و یا محیط کار این کار را انجام دهند و صدای ویدئو را قطع می کنند در نتیجه این زیر نویس است که ویدئوی شما را برای آن ها قابل فهم می کند.محتوای ویدئویی به طور معمول در تلویزیون یا شبکه های اجتماعی پخش می شود. راهکار مدنظر در این بخش استفاده از زیرنویس واضح است. به این ترتیب حتی کاربران بی علاقه به افزایش صدای دستگاه شان نیز پیام برند ما را مشاهده خواهند کرد.

    1. بازنشر محتوای قدیمی با اندکی ویرایش

    یکی از تکنیک های هوشمندانه در زمینه بازاریابی محتوایی استفاده دوباره از محتوای قدیمی برند است. اغلب شرکت های بزرگ از این تکنیک در سطحی گسترده استفاده می کنند. به این ترتیب امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب بدون نیاز به صرف هزینه برای تولید محتوای تازه فراهم می شود. نکته مهم درخصوص استفاده دوباره از ویدئوهای قدیمی تغییر هدف اصلی آنهاست. تکنیک موردنظر با بازنشر ساده محتوای قدیمی تفاوت دارد بنابراین شاید به ویرایش جزئی ویدئو نیز نیاز پیدا کنیم.

    اگر با نرم افزارهای ویرایش ویدئو کار کرده باشید، این مرحله دشواری چندانی برای شما نخواهد داشت.اگر نسبت به بازنظر محتوای برندتان تردید دارید، باید ایده ای جزئی تر را نیز مدنظر قرار دهید. امروزه اغلب برندها در پلتفرم های مختلف فعالیت دارند.  ویدئوی خود را در فضاهای مجازی مختلف باز نشر کنید. از توئیتر گرفته تا اینستاگرام، باز نشر این این گونه مطالب به شدت تاثیر گذار است.

    1.  ویدئوی خود را معرفی کنید

    ویدوئی شما حتی اگر جذاب ترین ویدئو هم باشد اما به درستی معرفی نشده باشد ممکن است هرگز به چشم نیاید. بنابر این یک ویدئو نیاز به معرفی دارد درنتیجه نیازمند آن است که با یک کپشن مناسب به مخاطبان فضای مجازی معرفی شود و پس از آن دیده شودجذاب ترین ویدئوها نیز بدون معرفی درست تاثیرگذاری چندانی نخواهند داشت، بنابراین ما باید متن کوتاه و مناسبی برای معرفی ویدئوی مان به مخاطب طراحی کنیم.

    نکته مهم دیگری که در این میان مطرح می شود آن است که جان کلام در ثانیه های اول ویدئو به نمایش گذاشته شود چرا که مخاطبان پس از دقایقی از دیدن ویدئو خسته می شوند. پیام در همان دقایق اولیه باید رسانده شود و مخاطب از محتوا آگاهی پیدا کند.

    امروزه تمام شبکه های اجتماعی امکان عبور راحت از تبلیغات را برای مخاطب فراهم می سازند. نمونه واضح این امر در یوتیوب قابل مشاهده است. کاربران این پلتفرم پس از چند ثانیه مشاهده ویدئوی تبلیغاتی امکان کلیک بر روی گزینه «عبور» به منظور مشاهده محتوای اصلی را دارند. در چنین فضایی تولید ویدئوهای جذاب براساس سلیقه مخاطب حرف نخست را خواهد زد.

    1. ویدئوی آنلاین بارگذاری کنید

    تازه ترین ترند حوزه بازاریابی ویدئویی استفاده از گزینه پخش زنده است. بسیاری از برندها مراسم های مهم را آنلاین پخش می کنند. این امر فرصت مناسبی در اختیار برندها به منظور تعامل سازنده با مخاطب می دهد. نکته جالب اینکه اغلب شبکه های اجتماعی از این امکان پشتیبانی می کنند، بنابراین محدودیت خاصی پیش روی کسب و کار شما برای بارگذاری ویدئو آنلاین نخواهد بود.

    کسب و کارهای کوچک اغلب مشکل یافتن ایده مناسب دارند. در این زمینه توصیه من برگزاری جلسات پرسش و پاسخ زنده با مخاطب هاست. بسیاری از مخاطب ها تمایل به گفت وگو با برندها دارند، اما موقعیت مناسب پیدا نمی کنند. اجرای برنامه پرسش و پاسخ به صورت آنلاین کمک قابل توجهی به تحقق این هدف خواهد کرد.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    10 − نه =