دلایل شکست برندهای بزرگ جهانی

    0
    12
    برند

    در طی دو دهه اخیر در دنیا اتفاقات شگرفی در زمینه کسب و کار رخ داده است. این مسئله درباره تمامی حوزه های کسب و کار صدق می کند. به وجود آمدن اینترنت و حضور گسترده آن در تمام جهان معیارها و رموز موفقیت کسب و کار ها را دگرگون کرده است. برند های موفقی در این بین سقوط کرده اند که باور کردنی نیست.

    به گزارش چاپ و نشر به نقل از فرصت امروز، تنها کسانی قادرند خود را همچنان در این دنیا حفظ کنند که قابلیت ارتجاعی بالایی داشته باشند. به این معنا که خود را با تغییرات روز هماهنگ کنند. امروزه شاهد این مطلب هستیم که برند های بزرگ جهانی در دینای کسب و کار سقوط می کنند و ستاره شان افول کرده است. یکی از دلایل مهم این واقعه عدم توجه مدیران برتر این برند ها به تغییرات پیرامون است، به این معنا که همچنان به راه ها و سنت های پیشین خود بازمی گردند بدون آنکه به بارنگری و اصلاح روش های قدیمی اقدام کنند.

    بدون شک توماس کوک یکی از مهم ترین افراد در زمینه رواج صنعت گردشگری محسوب می شود. درواقع تلاش های او برای امکان سفر برای همگان بوده و به همین خاطر او را می توان به نوعی هنری فورد صنعت گردشگری به حساب آورد.

    وی موسس اولین شرکت ارائه دهنده خدمات گردشگری و مسافرتی در جهان بوده و انقلابی را در این عرصه ایجاد کرده است، با این حال شرکت او پس از ۱۷۸سال فعالیت اعلام ورشکستگی کرد تا میراث وی کاملا نابود شود. درواقع تلاش ها برای دریافت وام ۲۵۰ میلیونی از دولت انگلستان نیز با مخالفت جدی مواجه شده و همه چیز دست به دست هم داد تا این برند برای همیشه به فعالیت خود پایان دهد. درواقع از میان رفتن یکی از باسابقه ترین برندهای جهان، به دلیلی تبدیل شده است تا نگاهی به دلایل این موضع بیندازیم.

     برند توماس کوک

    ۱-اینترنت

    این شرکت همچنان بر روی سنت های خود تاکید داشته است، با این حال همه گیر شدن تکنولوژی تمامی برندهای قدیمی را تهدید کرده است. درواقع جهان به سرعت در حال تغییر است و اینترنت ضرورتی برای تمامی کسب و کارها است. به همین خاطر نیز عدم توجه درست به این موضوع و ظهور برندهای جدید، زمینه را برای نابودی این برند مهیا کرد. درواقع با ظهور یک انقلاب جدید، هر شرکت قدیمی باید در تلاش برای به روز کردن و انطباق خود با شرایط جهانی باشد که بدون شک مدیران این شرکت کاملا ناموفق عمل کرده اند.

    ۲-ایربی ان بی

     در دنیای کنونی معیار های گردشگری اندکی دگرگون شده. عده ای ممکن است حتی زمینی سفر کردن را ترجیح دهند و یا حتی راحت تر باشند که در یک هاستل تر و تمیز اقامت کنند نه در یک هتل شش ستاره! واقعیت این است که نوع گردشگر نسبت به چندین سال گذشته بسیار متفاوت شده است.

    به همین خاطر دیگر صرفا پروازهای لوکس و اقامت در بهترین هتل ها مورد توجه نبوده و گردشگران تمایل دارند تا ارتباط خود با جوامع محلی را به بالاترین حد ممکن برسانند. همین امر نیز باعث می شود تا اقامتگاه های بوم گردی و سکونت در منزل افراد کاملا محبوب شده باشد. همچنین میزان اشتیاق ها به پکیج های سفر کاهش پیدا کرده و این امر موضوعی است که اگر سایر برندهای فعال در زمینه گردشگری به آن توجه نداشته باشند، بدون شک سرنوشتی نظیر برند توماس کوک را تجربه خواهند کرد.

    ۳-عدم درس گرفتن از گذشته

    در سال ۲۰۱۱ نیز این شرکت تا مرز ورشکستگی پیش رفت، با این حال با تلاش های صورت گرفته این شرکت موفق شد تا خود را از شرایط بحرانی دور سازد، با این حال دلایل بروز این اتفاق به درستی توسط مدیران این شرکت مورد بررسی قرار نگرفت و این امر باعث شد تا زخمی کهنه در نهایت جان این شرکت را بگیرد.

    ۴-برگزیت

    خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا اقدامی است که به برگزیت مشهور شده است. ریشه مطرح شدن این اقدام در سال ۲۰۱۵ توسط دیوید کامرون رقم خورد تا مانعی برای ورود آسان مهاجران فقیر اروپایی شکل گیرد، با این حال این دلیل را تنها علت مطرح شدن این موضوع نباید دانست.

    توجه داشته باشید که الزام گردشگری وجود امنیت است، مسئله برگزیت تاثیر بسیار منفی ای را بر روی این برند انگلیسی داشته و ناامنی های ترکیه نیز به بدتر شدن اوضاع افزود. به همین خاطر این شرکت نه تنها موفق نشد تا بخشی از بدهی های قبلی خود را پرداخت کند، بلکه با بدهی های جدیدی نیز مواجه شد. همچنین دلایلی دیگر نظیر گرمای بی سابقه انگلستان را نیز به عنوان یکی از دلایل برشمرده اند. با این حال می توان آن را به اندازه مسئله برگزیت مهم تلقی کرد.

    در نهایت سقوط برندی که به عنوان امپراتور صنعت گردشگری معرفی می شد، این پیام را برای تمامی برندها در سرتاسر جهان در پی دارد که حتی ممکن است آسمان نیز به زمین برخورد کند. به همین خاطر هیچ چیز به اندازه شناخت زمان درست تغییر، نمی-تواند ضامن بقای شما باشد.

    بیشتر بخوانید:

    برند های جهانی در رقابت با گوگل

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    4 × 5 =