توصیه های کارآفرینان جوان در حوزه کسب و کار

    نویسنده: انجمن کارآفرینان جوان (YEC)   مترجم : علی ‌آل ‌علی 

    0
    38
    حوزه کسب و کار

    بسیاری از کارآفرینان جوان پس از راه اندازی کسب و کار به دنبال توصیه های حرفه ای برای مدیریت بهتر موسسه شان هستند. این امر شاید در نگاه نخست بسیار ساده به نظر برسد. امروزه توصیه های بسیار زیادی برای اهالی کسب و کار در حوزه های مختلف قابل جست وجو است. فضای آنلاین دامنه وسیعی از محتوا را در اختیار مخاطب هدف قرار می دهد بنابراین جست وجو برای توصیه های مناسب در حوزه کسب و کار امر سختی نخواهد بود.

    چالش مهم در این میان مسئله کیفیت توصیه های دریافتی از سوی کارشناس هاست. بسیاری از افراد دارای صلاحیت لازم برای ارائه توصیه های کارآفرینی نیستند بنابراین استفاده از توصیه این افراد برای بهبود وضعیت کسب و کار نتیجه مطمئنی به همراه نخواهد داشت. این بحث موضوع اصلی مقاله کنونی را شکل می دهد. در ادامه برخی از کارآفرینان جوان به بررسی این مسئله و راهکارهای حل و فصل‎ آن خواهند پرداخت.

    مراجعه به دیگر کارآفرینان

    کاران براون: موسسه لید کاورج

    کارآفرینان دیگر در عرصه کسب و کار به طور معمول دارای توصیه هایی کاربردی برای افراد جوان هستند. اگر شما در حوزه کسب و کار به تازگی موسسه تان را راه اندازی کرده اید، با مراجعه به برخی از کارآفرینان باسابقه امکان دریافت برخی از توصیه های کاربردی را خواهید داشت.

    بدون تردید همیشه امکان شروع کسب و کار و توسعه اش بدون استفاده از کمک دیگران وجود دارد. نکته مهم در این میان تلاش برای ساده سازی مسیر پیش روی کسب و کارمان است. اگر این امر مدنظر کارآفرینان تازه کار قرار داشته باشد، امکان استفاده از توصیه های حرفه ای سایر کارآفرینان فراهم خواهد شد. در غیر این صورت شاید به جای استفاده از چرخ مجبور به اختراعش از ابتدا شوید.

    امروزه زمان اهمیت بسیار زیادی در حوزه کسب و کار دارد. کارآفرینان دارای توانایی برای مدیریت بخش های مختلف کسب و کار در کوتاه ترین زمان همیشه برتری قابل ملاحظه ای نسبت به دیگر رقبای شان دارند. یکی از راهکارهای اساسی برای بهبود وضعیت برند و توسعه اش در کوتاه ترین زمان ممکن استفاده از توصیه دیگر کارآفرینان است. مسئله اساسی در این میان استفاده از توصیه های کارآفرینان گوناگون و موفق است. این امر تاثیر بسیار مطلوبی بر روی وضعیت کسب و کارهای تازه تاسیس خواهد داشت.

    بیشتر بخوانید: عادات کارآفرینان موفق

    کمک گرفتن از مربی های حوزه کسب و کار

    دیگو اورجوئلا: موسسه Cables & Sensors

    مربی های کسب و کار در بسیاری از بازارهای مهم هنوز به عنوان افرادی شناخته شده و دارای جایگاهی مناسب محسوب نمی شوند. برندهای مختلف در بازارهای بزرگ و بین المللی به طور معمول برای بهبود وضعیت شان اقدام به استفاده از کمک این افراد می کنند. وظیفه اصلی چنین مربی هایی ارزیابی کلی وضعیت کسب و کار و ارائه برخی از توصیه ها و راهکارهای کاربردی برای بهبود بهره وری و کارایی نهایی برند است.

    شاید در نگاه نخست استفاده از مربی های حوزه کسب و کار چندان منطقی نباشد. بسیاری از کسب و کارها از نقطه نظر مالی تحت فشار هستند بنابراین صرفه جویی در هزینه ها همیشه ایده جذابی خواهد بود. نکته مهم در این میان تلاش برای ارزیابی وضعیت به طور دقیق است. بهبود وضعیت برند در بازار باید با نگاه دقیق صورت گیرد. اگر یک کسب و کار با سرمایه گذاری در حوزه دریافت توصیه های حرفه ای توانایی توسعه کسب و کارش در مدت زمان محدودی را داشته باشد، صرف نظر از سود مقطعی برای دستیابی به سود بلندمدت ایده جذابی خواهد بود.

    خوشبختانه امروزه مربی های کسب و کار به سرعت در حال توسعه هستند. اگر کسب و کار شما علاقه مند به همکاری با برخی از این افراد است، امکان مراجعه به هر کدام یا همکاری با یک آژانس مشاوره کسب و کار وجود خواهد داشت. این امر به بهترین وجه نیازهای کسب و کارتان را رفع خواهد کرد. البته اگر به توصیه ها و ارزیابی های مربی های مورد نظر توجه نکنید، هیچ تغییری در وضعیت کسب و کارتان ایجاد نخواهد شد بنابراین تلاش برای استفاده از توصیه های آن ها ضروری خواهد بود.

    باشگاه های کسب و کار محلی

    جردن کونراد: موسسه Writing Explained

    باشگاه های کسب و کار همیشه محل مناسبی برای آگاهی از وضعیت بازار و دریافت برخی از توصیه های معتبر است. مزیت اصلی حضور در چنین باشگاه هایی امکان تعامل با برندهای مختلف و استفاده از تجربه های گوناگون است. اشتباه برخی از کارآفرینان جوان تلاش برای اکتفا به توصیه های برخی از برندها و کارآفرینان است. این امر آن ها را نسبت به تنوع جاری در عرصه کسب و کار و توصیه های مختلف بی توجه خواهد ساخت.

    حضور در باشگاه های کسب و کار به طور معمول برای یک رویداد یا درخواست مهمی صورت می گیرد. برخی از برندهای بزرگ به منظور همکاری با دیگر کسب و کارها یا کسب سرمایه موردنیاز برای پیشبرد برخی از طرح های شان اقدام به برگزاری جلسه در باشگاه های کسب و کار می کنند.

    مهمترین نکته در مورد باشگاه کسب و کار محلی مربوط به مالکیت اشتراکی اش است بنابراین هیچ برندی به تنهایی مالک یا صاحب امتیاز باشگاه موردنظر نیست. این امر امکان حضور گسترده برندها و تعامل شان به ساده ترین شکل ممکن را به همراه خواهد داشت. بسیاری از برندها برای توسعه کسب و کارشان اقدام به نامه نگاری به منظور تنظیم قرار ملاقات با تیم مدیریت برندهای بزرگ می کنند. بدون تردید این الگوی مناسبی برای کسب تجربه است، اما زمان زیادی از برندها خواهد گرفت بنابراین باید نسبت به استفاده درست از باشگاه های کسب و کار اقدام نماییم.

    حضور در باشگاه های کسب و کار برای موسسه های تازه تاسیس همیشه دشوار است، با این حال پس از مدت زمانی اندک تجربه کافی برای تعامل با برندهای مختلف را پیدا خواهید کرد. مهمترین مسئله تلاش برای حضور مداوم در چنین باشگاه هایی است. در غیر این صورت سایر برندها نسبت به حضورتان در عرصه کسب و کار اطلاعی پیدا نخواهند کرد.

    مطالعه وبلاگ مدیران موفق

    جان ترنر: موسسه سید پراد

    کارآفرینان و مدیران موفق همیشه داستان ها و نکات طلایی برای بیان دارند. شاید نکات موردنظر آن ها بسیار ساده یا بدیهی باشد، اما اغلب اوقات کارآفرینان به آن توجهی نشان نمی دهند. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای یافتن وبلاگ رسمی مدیران موفق است. خوشبختانه اغلب مدیران موفق دارای وبلاگ های رسمی هستند. آن ها نکات بسیار مهمی در وبلاگ شان برای دیگران بارگذاری می کنند. شاید تمام محتوای موجود در وبلاگ مدیران موفق به درد کسب و کارهای تازه تاسیس نخورد، اما بخشی از آن کاربردی خواهد بود.

    مهمترین مزیت استفاده از محتوای تولیدی مدیران موفق در وبلاگ شان عدم نیاز به پرداخت هزینه است. همچنین در صورت طرح پرسش های مفهومی نسبت به مطالب شان امکان ملاقات یا دست کم گفت وگوی تلفی فراهم خواهد شد. بسیاری از مدیران پس از مشاهده علاقه دیگر کارآفرینان، به ویژه تازه کار، نسبت به مطالب شان تمایل به بیان برخی از نکات به صورت خصوصی نیز پیدا می کنند. این امر باید به اندازه کافی مدنظر کارآفرینان تازه کار قرار داشته باشد. در غیر این صورت تعامل با مدیران حرفه ای بدل به چالش انکارناپذیری خواهد شد.

    بیشتر بخوانید: حفظ کارمندان در دنیای کسب و کار

    رویدادهای مجازی

    جیکوب تانور: موسسه Click Play Films

    امروزه رویدادهای آنلاین بسیار زیادی در زمینه مدیریت و توسعه کسب و کار برگزار می شود. این رویدادها کاربرد بسیار زیادی برای کارآفرینان دارد. نکات طرح شده در اغلب رویدادهای آنلاین دارای اهمیت فراوانی است. یکی از مثال های مناسب در مورد رویدادهای مجازی مربوط به تد تاکس (TED Talks) است. این رویداد به طور کامل متوجه حوزه کسب و کار نیست، اما نشست های مرتبط با دنیای کسب و کارش با حضور برخی از مدیران و کارآفرینان موفق دارای جذابیت بسیار زیادی است.

    نکات مورد بحث در رویدادهای آنلاین اغلب مسائل اساسی و پایدار حوزه کسب و کار را شامل می شود بنابراین امکان آگاهی از نظرات کارآفرینان برجسته در مورد مسائل دنیای کسب و کار برای شما فراهم خواهد شد. گاهی اوقات مدیران برجسته عرصه کسب و کار به نکاتی فراتر از چشم ‎انداز کارآفرینان تازه کار اشاره می کنند. این امر مزیت اصلی حضور در رویدادهای مجازی را شامل می شود.

    شمار بالایی از رویدادهای مجازی پیش از این به طور حضوری برگزار می شد. با این حال شیوع ویروس کرونا وضعیت را به طور کامل تغییر داده است. اکنون اغلب رویدادهای موردنظر به صورت مجازی برگزار می شود. این امر مزیت مهمی برای کارآفرینان محسوب می شود، چراکه دیگر بعد مکانی را از بین خواهد برد. با این حساب کارآفرینان از هر نقطه ای در جهان امکان حضور در مراسم های مجازی مهم در حوزه کسب و کار را خواهند داشت.

    پلتفرم Bunch.ai

    کالین دارتا: موسسه Innovation Department

    ارائه توصیه های کاری و ارزیابی وضعیت برندها دیگر یک راهکار مناسب برای مدیران بزرگ به منظور نمایش اعتبارشان نیست. امروزه برخی از کسب و کار به طور تخصصی در این راستا فعالیت دارند. استارت آپ  Bunch.ai یکی از نمونه های موفق در این زمینه محسوب می شود. این استارت آپ با هدف ارائه توصیه های کاربردی و در عین حال معتبر به کارآفرینان راه اندازی شده است. اغلب توصیه های این پلتفرم از سوی کارآفرینان حرفه ای ارائه می شود بنابراین تردید در اعتبارشان وجود نخواهد داشت.

    وقتی از Bunch.ai صحبت می کنیم، بدون تردید گزینه هایی مانند لینکدین را مد نظر نداریم. این پلتفرم به سادگی ارتباط میان کارآفرینان با محتوای ارزشمند برای توسعه کسب و کار را ایجاد می کند. البته مدیران این استارت آپ در تلاش برای شخصی سازی خدمات شان در راستای ارزیابی منحصر به فرد وضعیت هر برند هستند، با این حال اکنون تمرکز اصلی آن ها بر روی ارائه توصیه های کاربردی به کاربران قرار دارد.

    عضویت اولیه در این پلتفرم رایگان است، با این حال دسترسی به برخی از توصیه ها و محتوای آموزشی Bunch.ai نیازمند خرید حق عضویت خواهد بود. بدون تردید استفاده از چنین ابزاری در میان بسیاری از کارآفرینان هنوز ایده رایجی نیست، اما به زودی نمونه های مشابه دیگری از این استارت آپ توسعه خواهد یافت.

    استفاده از کورا

    اندرو شاراژ: موسسه مانی کرشرز

    پلتفرم کورا (Quora) یک شبکه اجتماعی ساده و کاربردی برای پاسخگویی به پرسش های مختلف کاربران است. این امر به معنای مواجهه با یک سامانه پرسش و پاسخ بزرگ است. بدون شک تمام پرسش های طرح شده در این پلتفرم در حوزه کسب و کار نیست، اما گاهی اوقات نکات بسیار مهمی از سوی کسب و کارها و چهره های مطرح حوزه کارآفرینی ارائه می شود. دلیل این امر تلاش کارآفرینان و برندهای بزرگ برای تاثیرگذاری بر روی بازار است.

    این امر با ارائه توصیه های کاربردی به کارآفرینان تازه کار صورت می گیرد. وقتی یک برند به سطح مشاور سایر کسب و کارها ارتقا پیدا کند، به طور خودکار به عنوان مرجع اصلی در حوزه تخصصی اش شناخته خواهد شد. این امر دامنه وسیعی از مشتریان را نسبت به کسب و کار آن برند جلب خواهد کرد.

    بسیاری از برندها و کارآفرینان بزرگ در کورا حضور فعالی دارند بنابراین در صورت مواجهه با چالش یا مشکلی مهم باید به سادگی آن را در کورا مطرح نمایید. نکته اساسی در این میان جست وجو برای پرسش های مشابه است. اگر سوال تکراری مطرح کنیم، ویرایشگرهای کورا آن را تایید نخواهند کرد. همچنین در صورت ارائه پرسشی شبیه به نمونه های دیگر امکان جلب نظر کارآفرینان بزرگ برای ارائه پاسخ از میان خواهد رفت.

    تمرکز بر روی تیک تاک

    دیزی جینگ: موسسه بانیش

    شاید مطرح ساختن نام تیک تاک به عنوان یک پلتفرم مناسب برای یافتن توصیه های حرفه ای کسب و کار عجیب به نظر برسد. اغلب مردم تیک تاک را پلتفرمی جذاب برای سرگرمی می دانند بنابراین حضور کارآفرینان با هدفی به غیر از بازاریابی در آن عجیب خواهد بود. مهمترین مزیت تیک تاک حضور شما بالایی از برندها و کارآفرینان در آن است.

    این امر به تنهایی هنوز هم دلیل کافی برای نگاه به آن به عنوان یک پلتفرم مناسب برای دریافت توصیه های کاربردی نیست. نکته بعد مربوط به امکان جست وجوی محتوای مختلف در تیک تاک و دریافت ایده های تازه است. این امر اهمیت بسیار زیادی برای کسب و کارها دارد. بنابراین با مشاهده ایده های تازه در این پلتفرم امکان فعالیت مناسب برای برندها فراهم خواهد شد.

    بسیاری از برندهای تازه تاسیس برای پیگیری وضعیت فعالیت شان در تیک تاک اقدام به الگوبرداری از برندهای بزرگ می کنند. شاید این امر در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما کاربردهای فراوانی برای برندها به همراه دارد. کسب و کارهای بزرگ همیشه ایده های تازه و کاربردی برای بازاریابی و مدیریت کسب و کار دارند بنابراین الگوبرداری از آن ها ایده بسیار جذابی خواهد بود. مهمترین مسئله در این میان تلاش برای ایجاد تغییراتی اساسی در ایده اولیه برندهای بزرگ است. در غیر این صورت عملکردمان نوعی کپی برداری ناشیانه خواهد بود.

    مراجعه به کتاب ها

    سید بلخی: موسسه WPBeginner

    مطالعه کتاب اهمیت بسیار زیادی برای افزایش دانش و مهارت افراد دارد. این امر در تمام حوزه ها دارای مصداق مشخص است. امروزه کتاب های کاربردی بسیار زیادی در حوزه کسب و کار نگاشته می شود. دانشکده های کسب و کار و کارآفرینی در سراسر دنیا محتوای علمی و معتبر بسیار زیادی برای استفاده تخصصی در اختیار علاقه مندان قرار می دهد بنابراین مراجعه به کتاب های مختلف برای بهبود سطح توانایی و دانش کاربردی در حوزه کسب و کار ضروری خواهد بود.

    اگر در مورد گزینه های مناسب برای شروع مطالعه تان تردید دارید، باید ابتدا به سراغ افراد حرفه ای در این حوزه بروید. شاید این امر در ابتدا بسیار سخت باشد، اما پس از یافتن چند کتاب مناسب دیگر روند یافتن منابع مهم را یاد خواهید گرفت بنابراین مشکل دیگری در مسیر بهبود کیفیت کاری تان وجود نخواهد داشت.

    کتاب های صوتی

    ماریا تیموتی: موسسه OneIMS

    استفاده از کتاب های فیزیکی همیشه مشکلاتی را به همراه دارد. بسیاری از افراد توانایی مطالعه کتاب به طور مرسوم را ندارند بنابراین باید به دنبال گزینه های دیگری باشند. یکی از گزینه های مناسب در این میان مربوط به کتاب های صوتی است. این گزینه دارای جذابیت های بسیار زیادی از اهالی کسب و کار است. اگر در مسیر خانه به محل کار یا برعکس هستید، کتاب های صوتی فقط با استفاده از یک هدست قابل گوش دادن است.

    برخی از کارآفرینان برای گوش دادن به کتاب های صوتی از یک تکه کاغذ برای یادداشت نکات مهم استفاده می کنند. این امر نقش مهمی در یادآوری نکات مهم کتاب موردنظر در روزهای بعد دارد. همچنین گاهی اوقات یادداشت های موردنظر بدل به منبع مهمی برای بهبود عملکرد برند می شود. بسیاری از کسب و کارها برای تقویت حضورشان در بازار اقدام به ترغیب کارمندان شان برای استفاده از کتاب های صوتی می کنند بنابراین کسب و کار شما نیز باید این نکته مهم را مدنظر قرار دهد.

    پادکست ها

    جارد آتکینسون: موسسه WPForms

    کارآفرینان سبک زندگی پرتنش و دارای رقابت زیادی را تجربه می کنند. همین نکته موجب علاقه شان برای استفاده از توصیه های کاربردی و معتبر می شود. یکی از منابع بسیار جالب برای گوش دادن به توصیه های کاربردی در حوزه کسب و کار شامل پادکست های مختلف است. شاید این گزینه در نگاه نخست بسیار عجیب به نظر برسد، اما مجموعه پادکست های بسیار کاربردی در حوزه های مختلف کسب و کار در دسترس قرار دارد. این امر منبع مهمی از اطلاعات و توصیه های معتبر را در اختیار کارآفرینان قرار می دهد.

    نکته مهم درخصوص پادکست های محبوب در حوزه کسب و کار حضور مهمان های مهم است. مهمان های چنین پادکست هایی اغلب اوقات مدیران و کارآفرینان موفق را شامل می شود بنابراین گوش دادن به گفت وگوی چنین شخصیت هایی در عرصه کسب و کار دارای اهمیت بسیار زیادی خواهد بود.

    استفاده از تجربیات شخصی 

    کوین لیز: موسسه رسانه ای لیز

    من پیش از شروع کسب و کار مستقلم در بسیاری از شرکت های حوزه رسانه کار کرده ام. همین امر تجربه مناسبی در اختیارم به منظور راه اندازی کسب و کار مستقل قرار داد. بسیاری از کارآفرینان بدون هیچ گونه تجربه مشخصی در حوزه کسب و کار شروع به فعالیت می کنند. اگرچه سبک زندگی کارآفرینانه دارای جذابیت های بسیار زیادی است، اما در صورت فقدان تجربه مناسب بدل به کابوسی برای بسیاری از افراد خواهد شد بنابراین باید تجربه اندوزی در سال های نخست ورود به بازار کسب و کار را مدنظر قرار دهیم. در غیر این صورت شانسی برای موفقیت در عرصه کسب و کار نخواهیم داشت.

    بسیاری از کارآفرینان بزرگ نزدیک به یک دهه در دیگر کسب و کارها مشغول فعالیت بوده اند. این امر ذهنیت مناسبی از بازار کسب و کار و همچنین فرصت های نوآوری ایجاد می کند. اگر شما نیز در صدد راه اندازی کسب و کار مستقل تان هستید، شاید اندکی تأمل بیشتر گزینه بهتری در مقایسه با راه اندازی سریع باشد.

    امروزه عرصه کسب و کار پیچیدگی و چالش های متعددی پیش روی کارآفرینان قرار می دهد. استفاده از توصیه های کاربردی برای بهبود وضعیت کسب و کار اهمیت بسیار زیادی در این میان خواهد داشت. منابع مورد بحث در این مقاله شروع مناسبی برای کسب توصیه های معتبر خواهد بود.

    منبع: فرصت امروز

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    شش + 6 =