طراحی استراتژی بازاریابی در شبکه های اجتماعی

    0
    8
    استراتژی بازاریابی

    شبکه ‎های اجتماعی یکی از ابزارهای مهم ارتباطی در دوران معاصر محسوب می‎ شود. تا پیش از ظهور شبکه‏ های اجتماعی کمتر کسی توانایی برقراری ارتباط سریع و مستقیم تصویری با دوستان و اعضای خانواده اش در فاصله‎ های مکانی طولانی را داشت. امروزه استفاده از شبکه‎ های اجتماعی بدل به عادت معمولی برای اغلب کاربران شده است. برندها نیز در این میان استفاده ‎های قابل توجهی از شبکه‎ های اجتماعی دارند. بازاریابی در این فضا یکی از نکات مهم برای موفقیت بلند مدت محسوب می ‎شود. ما در ادامه نگاهی کوتاه به مسیر طراحی استراتژی بازاریابی در شبکه ‎های اجتماعی خواهیم انداخت.

    استراتژی بازاریابی

    شناخت مخاطب هدف

    نخستین گام برای تاثیر گذاری کمپین ‎های بازاریابی شناخت درست مخاطب هدف است. امروزه بسیاری از برندها توانایی تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف را ندارند. دلیل این امر ناتوانی برای شناخت و سپس پیش ‎بینی درست سلیقه مشتریان است. اگر شما در تلاش برای ساماندهی کمپین بازاریابی برندتان هستید، نخستین گام استراتژی بازاریابی شناخت درست مشتریان است.

    وقتی ما شناخت درستی از مخاطب هدف‎ مان داشته باشیم، فرآیند تولید محتوا بسیار ساده ‎تر خواهد شد. امروزه اغلب مشتریان انتظار پیش ‎بینی درست سلیقه‎ شان از سوی برندها را دارند بنابراین ما باید عملکرد قابل توجهی در این حوزه داشته باشیم.

    استراتژی بازاریابی

    آگاهی از تفاوت پلتفرم های مختلف

    بازاریابی در شبکه ‎های اجتماعی همیشه به یک شکل نیست. ما باید همیشه تفاوت ‎های شبکه‎ های اجتماعی با یکدیگر را مدنظر قرار دهیم. این امر به معنای طراحی یک استراتژی بازاریابی و پرداختن به وضعیت هر شبکه اجتماعی خاص در دل آن است. بسیاری از برندها به هنگام طراحی استراتژی بازاریابی نسبت به تفاوت‎های شبکه‎ های اجتماعی با هم آگاهی ندارند. این امر در بلندمدت تاثیر منفی قابل ملاحظه ‎ای بر روی مخاطب هدف خواهد داشت.

    یکی از واضح‎ ترین تفاوت‎ ها در مورد شبکه ‎های اجتماعی مربوط به تفاوت میان تیک تاک و یوتیوب است. هر دو پلتفرم در نگاه نخست ویدئومحور هستند، اما یوتیوب با ویدئوهای بلند و تیک تاک با ویدئوهای کوتاه و فانتزی سازگاری بیشتری دارد.

    بیشتر بخوانید: 9 تکنیک ‎مناسب برای به‌روزرسانی بازاریابی برند

    تحلیل نتایج را فراموش نکنید

    مهمترین بخش پس از پایان هر کمپین بازاریابی تحلیل نتایج است. وقتی ما در تلاش برای ارزیابی و نتیجه‎ گیری از فرآیندهای بازاریابی قبلی‎ مان هستیم، معیارهای معتبر مهمترین نقش را ایفا می‎ کند. استراتژی بازاریابی ما باید شامل معیارهای مشخص و واضح برای اندازه ‎گیری میزان موفقیت برندمان و همچنین فراهم ‎سازی شرایط مناسب در راستای تحلیل نتایج کلی باشد. در غیر این صورت تلاش‎ های مداوم ما در زمینه بازاریابی نتیجه دلخواه را در پی نخواهد داشت.

    منبع: فرصت امروز

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    13 + چهارده =