6 نکته مهم در بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهای کوچک

    0
    43
    بازاریابی ایمیلی

    بسیاری از برندها به طور قابل ملاحظه ای روی عرصه بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری می کنند. شاید این امر موجب تصوری مبنی بر فقدان کارآمدی در برخی از الگوهای بازاریاب قدیمی شود. یکی از مظنون‎ های همیشگی در این میان الگوی بازاریابی ایمیلی است. این الگو از زمان توسعه شبکه اینترنت در اختیار بازاریاب ها قرار داشته است. گذر زمان موجب تردیدهایی مبنی بر تداوم تاثیرگذاری این شیوه بر روی مخاطب هدف شده است. همچنین سرمایه گذاری عظیم برندها بر روی حوزه بازاریابی دیجیتال با محوریت شبکه های اجتماعی نیز در این مسئله بی ‎تاثیر نبوده است.

    کسب و کارهای کوچک اغلب توانایی رقابت با برندهای بزرگ در مسیر سرمایه گذاری هنگفت بازاریابی را ندارند. همین امر گزینه ‎ای مانند بازاریابی ایمیلی را در میان برندهای کوچک محبوب کرده است. هدف اصلی در ادامه مقاله کنونی بررسی برخی از اهمیت های بازاریابی ایمیلی در کسب و کارهای کوچک است. این دلایل به طور محکمی در دفاع از کارایی بازاریابی ایمیلی نقش آفرینی خواهند کرد.

    بازاریابی ایمیلی، درست به نقطه هدف

    بازاریابی با ارسال ایمیل ماهیت شخصی سازی شده و همچنین فراتر از تبلیغات پرهیاهو را دارد. بسیاری از کاربران دست ‎کم ایمیل های تبلیغاتی را باز می کنند. بنابراین برندها شانسی هرچند اندک برای تعامل و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهند داشت.

    بسیاری از مردم ابتدا و انتهای روزشان اقدام به چک کردن دقیق لیست ایمیل های شان می کنند. این امر به معنای حضور مردم در خانه به هنگام بررسی ایمیل هاست. این نکته دارای اهمیت بسیار زیادی از نقطه نظر بازاریابی و تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف است. یکی از ایرادات همیشگی بازاریابی در شبکه های اجتماعی مربوط به مشاهده محتوای موردنظر از سوی کاربران در میانه روز و هنگام کار است بنابراین نباید انتظار تاثیرگذاری بی‎ حد و مرز بر روی مخاطب هدف را داشته باشیم.

    تقویت واکنش های احساسی

    استفاده از عنصر نوستالژی در عرصه بازاریابی امر تازه‎ ای نیست، اما در طول سال‎ های اخیر به طور قابل ملاحظه ای شدت یافته است. بسیاری از برندها با اتکا به سابقه ‎شان در عرصه کسب و کار در تلاش برای بیان داستان‎ های جذاب هستند. بیان داستان در قالب متن یا حتی ویدئو نیازمند بستری مناسب است. اغلب کاربران سرویس های ایمیل علاقه بالایی برای مطالعه محتوای متنی ایمیل ها دارند بنابراین داستان سرایی جذاب و استفاده از المان‎ های نوستالژیک به خوبی موجب جلب نظر مخاطب هدف خواهد شد. این امر حتی موجب تعامل بهینه مخاطب هدف و ارائه واکنش ‎های احساسی نیز می‎ شود.

    بدون شک بازاریابی با داستان های جذاب کار ساده ‎ای نیست. شاید در تلاش ‎های ابتدایی کیفیت محتوای بازاریابی به طور قابل ملاحظه ای پایین باشد، اما پس از چند بار اصلاح از سوی افراد حرفه ‎ای کیفیت بازاریابی برند به طور قابل ملاحظه ای افزایش خواهد یافت.

    فراهم سازی بستر تعامل با مخاطب هدف

    تعامل با مخاطب هدف در بستر ایمیل بسیار ساده ‎تر روی می ‎دهد. امروزه بسیاری از برندها نسبت به دریافت پاسخ ایمیل های شان حساس نیستند. اگر در محتوای ایمیلی به خوبی از المان ‎های جذاب استفاده کنیم، شانس بسیار بیشتری برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف خواهیم داشت. امروزه مشتریان تمایل به ارتباط و تعامل پایدار با برندها دارند بنابراین هر کسب و کار باید در این راستا فعال باشد.

    جلب نظر مخاطب هدف با بیان دستاوردها

    استفاده از اینفوگرافی برای بازاریابی کار ساده ‎ای نیست. یکی از مشکلات اساسی در این میان بارگذاری اینفوگرافی‎ ها در بستر مناسب است. ایده اساسی در این میان استفاده از سرویس ایمیل برند برای انتشار اینفوگرافی‎ های جذاب است. این امر موجب تاثیرگذاری بهتر بر روی مخاطب هدف خواهد شد. شاید در ابتدا استفاده از شبکه های اجتماعی گزینه جذاب ‎تری باشد، اما به دلیل محدودیت‎ های نمایش محتوای دارای عرض و طول زیاد نتیجه نهایی چندان مناسب نخواهد بود.

    عدم رقابت گسترده

    رقابت در عرصه بازاریابی در شبکه های اجتماعی بسیار زیاد است. حضور برندهای متعدد در شبکه های اجتماعی و همچنین تولید محتوا به طور مداوم کار هر بازاریابی را سخت خواهد کرد. امروزه برخی از برندها در تلاش برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف بدون دردسرهای ناشی از رقابت گسترده به سراغ الگوی ایمیلی می ‎روند. این امر موجب پرهیز از رقابت‎ های گسترده و صرف هزینه‎ های گزاف از سوی کسب و کارهای کوچک می ‎شود.

    امکان ارائه ارزش اضافی

    گاهی اوقات کسب و کارها برای توسعه آگاهی پیرامون برندشان اقدام به استفاده از الگوی بازاریابی ایمیلی می کنند. این امر در عین جذابیت‎ های مختلف همراه با سختی‎ هایی نیز هست. تولید محتوا در قالب ایمیل نیازمند استفاده از خلاقیت بسیار زیادی است. شاید برندها در نگاه نخست اعتماد بالایی به توانایی‎ شان داشته باشند، اما در این میان بحث بر سر ارائه ارزش اضافی است.

    الگوی بازاریابی ایمیلی باید ارزش اضافی به مخاطب هدف عرضه کند. در غیر این صورت کاربران توجه چندانی به محتوای موردنظر نخواهند داشت. وقتی از ارزش اضافی صحبت می‎ کنیم، باید به داده‎ های ارزشمند، انواع تخفیف و همچنین معرفی محصولات به صورت گسترده و مقایسه ‎شان با دیگر نمونه‎ ها توجه نماییم. این امر به بهترین شکل ممکن در سرویس های ایمیلی امکان اجرا دارد.

    بیشتر بخوانید: اهمیت تبلیغات دیجیتال در عرصه کسب و کار

    امکان صرفه جویی در هزینه ها

    بازاریابی ایمیلی در صورت دسترسی به ایمیل مخاطب هدف کار پرهزینه ‎ای نیست. پس از تولید محتوا باید آن را در قالب جذاب برای مخاطب هدف ارسال کرد. این امر شاید ساده نباشد، اما باید نسبت به سختی ‎های بازاریابی در تمام الگوها توجه داشته باشیم.

    یکی از مزیت‎ های مهم بازاریابی ایمیلی برای کسب و کارهای کوچک امکان صرفه ‎جویی در هزینه‎ هاست. این نکته شاید مهمترین معیار برای انتخاب الگوهای بازاریابی از سوی بازاریاب ها باشد بنابراین باید به طور قابل ملاحظه ای نسبت به اجرای درستش توجه نشان داد. الگوی بازاریابی ایمیلی به بهترین شکل ممکن صرفه‎جویی در هزینه ‎ها را امکان ‎پذیر می‎ سازد.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    دوازده − 5 =