ارزیابی موفقیت کسب و کار با 4 معیار

    0
    11
    موفقیت کسب و کار

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین؛ فعالیت در دنیای کسب و کار همیشه همراه با تلاش برای توسعه برند و بهبود وضعیت در بازار است. اغلب کسب و کار ها در این مسیر به دنبال راهکارها و تکنیک ‎های تازه هستند. مسئله مهم در این میان نحوه ارزیابی پیشرفت و موفقیت کسب و کار در بازار است. بسیاری از برندها با صرف هزینه‎ های گزاف توانایی ارزیابی دقیق میزان موفقیت ‎شان در بازار را ندارند.

    با این حساب امکان برنامه‎ ریزی هرچه بهتر برای توسعه مداوم سخت خواهد شد. ما در دنیای کسب و کار همیشه به معیارهای مشخص برای ارزیابی میزان موفقیت کسب و کارمان نیاز داریم. شاید این امر در ابتدا بسیار ساده به نظر برسد، اما یافتن یا ایجاد معیارهای مناسب برای ارزیابی وضعیت کسب و کار به هیچ وجه کار ساده ‎ای نیست.

    امروزه معیارهای بسیار زیادی برای ارزیابی وضعیت کسب و کار مورد استفاده قرار می‎گیرد. همین امر سردرگمی بسیار زیادی برای صاحبان کسب و کار ایجاد کرده است بنابراین شما باید در تلاش برای یافتن معیارهای مطمئن و مورد توصیه کارشناس ‎های حرفه ‎ای باشید. در غیر این صورت امکان توسعه پایدار و بی ‎دردسر کسب و کارتان را نخواهید داشت.

    معیارهای مهم برای ارزیابی موفقیت کسب و کار

    ما در این مقاله به بررسی برخی از مهمترین معیارها برای ارزیابی وضعیت موفقیت کسب و کار خواهیم پرداخت. این امر با بررسی توصیه‎ های مختلف و تجربه کارشناس‎ های کسب و کار گوناگون همراه است بنابراین ما در ادامه نتیجه بررسی‎ های مختلف کارشناس ‎ها در سایت Business.com را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

    موفقیت کسب و کار

    رتبه باز کردن ایمیل ها از سوی کاربران

    بازاریابی ایمیلی یکی از راهکارهای قدیمی و مطمئن برای موفقیت در دنیای بازاریابی محسوب می ‎شود. بسیاری از کسب و کارها در این مسیر اعتماد بسیار زیادی به توانایی‎ های ‎شان دارند. نتیجه این امر عدم تلاش برای تغییر الگوی بازاریابی یا حتی به روز رسانی آن است.

    وقتی نحوه بازاریابی ما در طول مدت زمانی طولانی بدون تغییر باشد، توجه مخاطب هدف به آن کاهش خواهد یافت. معیار مورد بحث ما در این بخش برای ارزیابی میزان موفقیت کسب و کارها رتبه باز کردن ایمیل‎ ها از سوی کاربران است. این امر به طور معمول از طریق خدمات سرویس‎ های ایمیل برای برندها قابل دسترسی است.

    بدون شک هرچه رتبه باز کردن ایمیل ‎ها از سوی کاربران بیشتر باشد، برند ما موفقیت بیشتری برای جلب نظر مخاطب هدف دارد. این امر باید همیشه مدنظر برندها قرار داشته باشید. البته باز کردن ایمیل به معنای مطالعه دقیق آن نیست. بنابراین ما باید به معیارهای جانبی نظیر مراجعه کاربران به سایت برند نیز توجه داشته باشیم.

    بسیاری از برندها پس از هزینه‎ های گزاف امکان تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف از طریق محتوای ایمیلی را ندارند. این نکته بار مالی بسیار زیادی برای کسب و کارها به همراه دارد بنابراین پیش از ساماندهی کمپین تازه بازاریابی ‎تان اقدام به ارزیابی وضعیت مشاهده ایمیل‎ های قبلی از سوی کاربران نمایید. چنین اطلاعاتی فرصت مناسبی در اختیار برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف قرار خواهد داد.

    کیفیت بازخوردهای کاربران

    فعالیت در شبکه ‎های اجتماعی و مدیریت سایت رسمی برند همیشه همراه با دریافت بازخوردهای مختلف از سوی کاربران است. اغلب برندها همیشه به دنبال بازخوردهای مثبت از کسب و کارشان هستند. این امر موجب واکنش شدید و منفی آنها در برابر نظرات منفی می ‎شود. اگرچه مشاهده نظرات منفی دشوار است، اما بیانگر برخی از واقعیت‎ های کسب و کار شما خواهد بود.

    موفقیت کسب و کارها در جلب نظر مخاطب هدف اهمیت بسیار ویژه ‎ای دارد. یکی از معیارهای مهم در این زمینه میزان تمایل کاربران برای ارائه بازخورد به هر برند است. شاید این امر عجیب باشد، اما حتی ارائه بازخورد منفی نیز بیانگر اهمیت برند شما در نگاه مشتریان است. شمار بالایی از مشتریان بدون ارائه هرگونه نظری اقدام به نادیده گرفتن برندها می ‎کنند بنابراین شما باید بر روی نظرات کاربران سرمایه گذاری قابل توجهی نمایید.

    استفاده از نظرات کاربران برای به روز رسانی فرآیندهای کاری اهمیت دارد. ما همیشه نیازمند اطلاعات تازه برای ارزیابی وضعیت کسب و کارمان و ایجاد تغییرات کاربردی هستیم. هیچ منبع اطلاعاتی بهتر از مشتریان هدف امکان بهبود وضعیت کسب و کار را ندارد بنابراین شما باید در وهله نخست کانال ‎های ارتباطی مناسبی بین برندتان و مشتریان ایجاد نمایید. گام بعد استفاده از نظرات مشتریان برای بهبود عملی وضعیت کسب و کار است.

    هرچه تعداد بازخوردهای دریافتی یک برند بیشتر باشد، بیانگر اهمیت کسب و کار آن برای مشتریان است. امروزه بسیاری از برندها در تلاش برای دریافت بازخوردهای بیشتر هستند بنابراین اگر شما بازخوردهای زیادی پیرامون کسب و کارتان دارید، مسیر کسب موفقیت را به خوبی طی کرده ‎اید.

    موفقیت کسب و کار

    منابع مراجعه به سایت

    مراجعه به سایت رسمی برند به شیوه‎ های مختلفی صورت می‎ پذیرد. اغلب برندها برای تاثیرگذاری بر روی مخاطب هدف اقدام به بازاریابی و تبلیغ سایت رسمی‎ شان به شیوه‎ های مختلف می ‎کنند. یکی از نکات مهم برای ارزیابی موفقیت کسب و کار در زمینه بازاریابی و تبلیغات دسترسی به منابع مراجعه کاربران به سایت است. معنای این امر مشاهده میزان تاثیرگذاری هر کدام از کمپین های بازاریابی و تبلیغات بر روی مراجعه کاربران به سایت رسمی است.

    گوگل به عنوان بزرگترین موتور جست ‎وجو در سراسر دنیا امکانات بسیار زیادی برای برندها فراهم کرده است. یکی از امکانات جذاب در این میان بررسی وضعیت مراجعه کاربران به سایت است بنابراین شما به عنوان مدیر یک کسب و کار امکان مشاهده نحوه دسترسی کاربران به سایت ‎تان را خواهید داشت. اگر شبکه‎ های اجتماعی نقش مهمی در هدایت کاربران به سوی سایت شما دارد، باید سرمایه ‎گذاری ‎تان در این بخش را بهبود بخشید. این امر نقش مهمی در موفقیت کسب و کارها خواهد داشت.

    مدیریت رتبه سایت در گوگل اهمیت بسیار زیادی در افزایش ترافیک دارد. بسیاری از کاربران فقط نتایج صفحه نخست جست ‎وجوی‎شان را مشاهده می ‎کنند. این امر به معنای ضرورت کاربست شیوه ‎های مختلف برای بهبود رتبه سایت است. آگاهی استفاده از تکنیک‎ های مدیریت سئو نقش مهمی در بهبود رتبه سایت‎ ها دارد بنابراین شما باید آگاهی هرچه بهتر از این حوزه کسب نمایید.

    مدت زمان حضور کاربران در سایت

    معیار نهایی برای ارزیابی وضعیت برندها مربوط به میزان حضور کاربران در سایت‎ شان است. بدون شک هر برندی تمایل به حضور کاربران برای مدت زمانی طولانی در سایت‎ شان دارد، با این حال در عمل کاربران برای حضور در سایت ‎ها بسیار سختگیر هستند. شما به عنوان مدیر یک کسب و کار باید محتوای جذاب و هیجان ‎انگیزی برای مخاطب هدف حاضر نمایید. در غیر این صورت کاربران مدت زمانی اندک در سایت شما حضور خواهند داشت.

    امروزه گوگل برای رتبه‎ بندی سایت ‎ها به معیارهای مختلفی توجه دارد. یکی از معیارهای مهم برای گوگل مدت زمان حضور کاربران در سایت‎ هاست. هرچه کاربران حضور بیشتری در سایت شما داشته باشند، الگوریتم گوگل رتبه بهتری به شما خواهد داد. این امر یک گرایش طبیعی از سوی برندها برای رتبه ‎بندی سایت شما محسوب می ‎شود بنابراین باید وضعیت برندتان را با توجه به این نکته ساماندهی نمایید.

    مدت زمان حضور کاربران در سایت با ارزیابی سلیقه ‎شان و تلاش برای تولید محتوا براساس آن افزایش می ‎یابد. متاسفانه بسیاری از برندها حوصله کافی برای ارزیابی سلیقه مخاطب هدف را ندارند بنابراین مشاهده بازدید اندک از سایت برندها امری طبیعی در چنین شرایطی خواهد بود. هرچه توانایی شما برای تولید محتوای جذاب برای مخاطب هدف بیشتر باشد، میزان و مدت زمان حضور کاربران در سایت ‎تان افزایش خواهد یافت.

    منبع: فرصت امروز

    بیشتر بخوانید: بایدها و نبایدهای شروع یک کسب و کار موفق

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    2 × 1 =