شبکه اجتماعی غالب برای تبلیغات

    0
    10
    شبکه اجتماعی

    اینستاگرام در طول یک دهه اخیر شبکه اجتماعی غالب در اغلب کشورها بوده است. این سلطه محض در طول 3 سال اخیر با ظهور برخی شبکه های اجتماعی تازه به چالش کشیده شده است. تیک تاک به عنوان یک شبکه اجتماعی نوظهور دامنه وسیعی از کاربران را به عضویت پلتفرمش درآورده است.

    این امر مدیران ارشد شبکه اجتماعی اینستاگرام را نسبت به افزایش میزان رقابت آگاه نموده است. استفاده تبلیغاتی و تجاری از شبکه های اجتماعی پدیده تازه ‎ای نیست. بسیاری از برندها و اینفلوئنسرها در شبکه های اجتماعی به دنبال جلب نظر مخاطب هدف و بارگذاری محتوای تبلیغاتی هستند.

    شبکه اجتماعی اینستاگرام در طول سال‎ های اخیر ابزارهای متنوعی در اختیار برندها به منظور بارگذاری محتوای تبلیغاتی قرار داده است. یکی از انتظارات کاربران در شبکه های اجتماعی مشاهده ماهیت تبلیغاتی محتواهاست. این امر در قالب مفهوم «محتوای تجاری» یا «محتوای مربوط به برندها» معنا پیدا می ‎کند. اینستاگرام در همین راستا گزینه تازه ‎ای برای استفاده تجاری از پلتفرمش رونمایی کرده است. بر این اساس برندها و دیگر افراد علاقه ‎مند برای استفاده تجاری از اینستاگرام امکان استفاده از بخش لایو با تیک محتوای تجاری را خواهند داشت.

    تگ جدید در بخش لایو به معنای فرمول ‎بندی همکاری میان برندها و اینفلوئنسرها در زمینه تولید محتوای تبلیغاتی است. این امر آگاهی مناسبی در اختیار مخاطب هدف پیرامون ماهیت محتوای پیش روی ‎اش قرار خواهد داد. مدیران ارشد اینستاگرام امید بسیار زیادی به اقدام تازه ‎شان در راستای کاهش تمایل برندها برای همکاری با تیک تاک دارند. یکی از اقدامات جالب تیک تاک در طول یک سال اخیر نمایش تیک مربوط به همکاری میان اینفلوئنسرها و برندهای مختلف است. کاربران با مشاهده تیک موردنظر به صورت آزادانه امکان تصمیم ‎گیری برای ادامه مشاهده محتوای موردنظر خواهند داشت.

    تعیین وضعیت همکاری میان اکانت های مختلف با برندهای تجاری یکی از اهداف شبکه اجتماعی اینستاگرام در طول ماه ‎های اخیر بوده است. این امر علاوه بر مشخص ساختن همکاری میان اکانت های مختلف امکان پیگیری مشکلات احتمالی را هم ساده ‎تر خواهد کرد. بسیاری از کاربران نسبت به همکاری اکانت های مختلف در راستای اهداف تجاری شکایت ‎های جدی دارند، اما در عمل توانایی پیگیری ادعای ‎شان به دلیل نامشخص بودن میزان تعامل موردنظر را پیدا نمی ‎کنند. این امر پیش از اینستاگرام به طور گسترده ‎ای مدنظر تیک تاک قرار گرفت. همین امر در میان مدیران ارشد اینستاگرام اساس خطر گسترده‎ ای ایجاد کرد.

    اینستاگرام در ادامه فرآیند واضح ساختن فرآیند همکاری میان برندها در زمینه بارگذاری محتوای تبلیغاتی، علاوه بر کسب سود، به دنبال مشخص ساختن ارتباط کمپین موردنظر با برندهای مختلف نیز هست. این امر طبقه ‎بندی محتوای تبلیغاتی و ارائه اطلاعات معتبر به برندها را نیز ساده ‎تر خواهد کرد. یکی از انتقادهای همیشگی به فعالیت اینستاگرام دقت پایین اطلاعات ارائه ‎شده برای برندهاست. شاید اقدام جدید این برند میزان نارضایتی‎های مربوط به اطلاعات را تا حد زیادی کاهش دهد.

    بیشتر بخوانید:

    فنون سخنرانی برای کارآفرینان

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    شش + نه =