نمایشگاه بسته بندی و چاپ با حضور فعال بازدیدکنندگان

    0
    24
    نمایشگاه بسته بندی و چاپ

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین، بیست و ششمین نمایشگاه بسته بندی و چاپ در آذر ماه امسال در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار شد. در این نمایشگاه فعالان حوزه چاپ و بسته بندی حضور داشتند و به معرفی کالاها و محصولات خود مشغول بودند. این شرکت کنندگان درباره برگزاری نمایشگاه نظراتی داشتنتد که با خبرنگار چاپ و نشر آنلاین در میان گذاشتند.

    سید هاشم احمدی، مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا درباره نمایشگاه بسته بندی و چاپ گفت: نمایشگاه بیست و ششم از باب مقایسه با نمایشگاه قبل فعال‌تر، شلوغ‌تر و پر بازدیدتر بود.

    وی افزود: شاید علت شلوغی و استقبال از نمایشگاه  بسته بندی و چاپ بیکاری چاپخانه‌داران و صنایع وابسته باشد که برای بازدید از نمایشگاه وقت بیشتری را صرف کردند.

    احمدی ادامه داد: تفاوت اجرایی چندانی را نسبت به قبل در این دوره ندیدم ولی نقاط ضعف این نمایشگاه بیشتر عدم تبلیغات آن است. بیشتر مشتریان که تلفنی با ما صحبت می‌کنند از عدم اطلاع‌رسانی عمومی این نمایشگاه گله‌مند هستند که ضعف بسیار بزرگی برای یک نمایشگاه با سابقه به شمار می‌آید.

    مدیرعامل شرکت افق قطعات آسیا تصریح کرد: زمانی که از نمایشگاه‌های برون‌مرزی بازدید می‌کنیم کل شهری که در آن نمایشگاه برگزار می‌شود، مطلع هستند و آن نمایشگاه همه شهر را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، ولی متأسفانه بحث مهم اطلاع‌رسانی مطلوب نکته‌ای بود که در این نمایشگاه مغفول مانده بود.

    لزوم برنامه ریزی بیشتر برای نمایشگاه بسته بندی و چاپ

     

    وی در ادامه توضیح داد: مجری برگزاری نمایشگاه بسته بندی و چاپ برای ارتقای آن در سال‌های آینده باید بر مبحث اجرا، عمیق‌تر بیندیشد. با توجه به اینکه دوستان از نمایشگاه‌های برون‌مرزی نیز بازدید می‌کنند اگر از آن‌ها الگوبرداری داشته باشند به پیشرفت این نمایشگاه کمک شایانی می‌شود. در انتها نیز جا دارد از نشریه چاپ و نشر بابت زحمات فراوانی که متقبل می‌شود، تشکر کنم.

     

    صنعت چاپ یک صنعت مادر است، این صنعت می تواند در شرایط بحرانی اقتصاد کشور جایگزین خوبی برای تحریم نفت ایران باشد. این صنعت می تواند در خاورمیانه حرف اول را بزند اما باید سیاست های درستی در جهت ارتقاء این صنعت از جانب مسئولان مربوطه اتخاذ شود.

     همچنین باید در منطقه دست به بازاریابی های گسترده زده شود و کشورهایی همچون افغانستان و هندوستان که می توانند بازارهای خوبی برای منطقه باشند شناسایی و جذب گردند، یعنی بخش مارکتیگ نمایشگاه باید قوی عمل کند.

    مکان نمایشگاه در ایران بسیار مکان بزرگ و خوبی است اما آن چه بیش از همه باید به آن توجه کرد بازاریابی برای چنین این صنعت است تا بتواند جایگاه خود را در منطقه پیدا کند و نقطه اتکا خوبی برای مردم و دولت شود. در کشور هایی همچون کشور ترکیه این مهم به خوبی دریافته شده است و مسئولان و فعالان صنعت چاپ توانسته اند در این میان با ذکاوت عمل کرده و قدرت را در این بخش در دست بگیرند. نمایشگاه بسته بندی و چاپ یکی از مهمترین رویداد های نمایشگاهی تهران است.

     

    بیشتر بخوانید: 

    ساخت اعضای بدن با کمک چاپ سه بعدی

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    چهارده + چهارده =