برگزاری نمایشگاه چاپ با برنامه ریزی بیشتری باشد

    0
    13
    نمایشگاه چاپ

    بیست و ششمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی در آذر ماه امسال و در محل نمایشگاه های بین المللی برگزار شد. این نمایشگاه با هدف رشد و ارتقاء این صنعت و همکاری فعالان این حوزه دایر شد. شهاب عباس‌پور یکی از فعالان این حوزه درباره کیفیت نمایشگاه با چاپ و نشر آنلاین به گفت و گو نشست.

    شهاب عباس‌پور، مدیرعامل شرکت نماپرچم درباره نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی تهران گفت: چندین سال است که به‌طور مستمر در این نمایشگاه حضور داشته‌ایم. ازنظر من نمایشگاه بیست و ششم بد نبود ولی استقبال از آن چشمگیر و گسترده نبود؛ شاید این مسئله به شرایط آلودگی هوا و یا گرانی بنزین و اغتشاشات اخیر مرتبط می‌شود.

    وی افزود: این دوره از نمایشگاه نیز مانند سال‌های گذشته بود و بیشتر به دیدوبازدید گذشت البته من توقع بیشتری داشتم ولی باز هم از حضور در این دوره از نمایشگاه راضی بودم.

    در نمایشگاه چاپ  اطلاع رسانی ضعیف عمل کرد

    عباس‌پور درباره عملکرد مجری برگزاری نمایشگاه گفت: ما از ابتدای سال در این نمایشگاه ثبت‌نام کرده بودیم ولی دقیقه نود به ما گفتند جا نداریم! اگر مسئولان برگزاری در سال‌های آینده با برنامه‌ی بیشتری اقدام به ثبت‌نام کنند و از پیش متراژ و جانمایی غرفه را تعیین کنند، خیلی بهتر می‌شود.

    مدیرعامل شرکت نماپرچم تصریح کرد: یکی از ضعف‌های دیگر این دوره از نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی عدم حضور بسیاری از فعالان صنف هدایای تبلیغاتی بود، علاوه بر آن این نمایشگاه از تبلیغات محیطی و اطلاع‌رسانی ضعیفی برخوردار بود.

    با توجه به مشکلات پیش آمده  در زمینه صادرات نفت ایران این حوزه می تواند با توان بالایی که در بخش های مختلف دارد جای خالی درآمدهای نفتی را پر کند اما نیاز به حمایت و پشتیبانی از جانب دولت در این حوزه به شدت احساس می شود.

    با سیاست های صحیح و سرمایه گذاری های لازم این صنعت می تواند در زمینه ایجاد اشتغال و از بین بردن مشکلات اقتصادی یار دولت باشد و اندکی از بار سنگین تحریم های ظالمانه را پر کند.

    در این میان نمایشگاه های اینچنینی می تواند راهشگای  فعالان این حوزه باشد، یعنی هم فعالان این صنعت می توانند با یکدیگر هر چه بهتر تعامل برقرار کرده و از زمینه های فعالیت یکدیگر مطلع شوند و هم باب رقابت و هم اندیشی ایجاد شود.

    این صنعت یک صنعت مادر است، صنعتی است که تولیدات محصولات دیگر به طور مستقیم و غیر مستقیم با آن درگیر است. برای مثال در صنایع دارویی و غذایی، بسته بندی هایی که برای صادرات انواع کالاها به جهان باید طراحی و چاپ شود همگی به صورت مستقیم با این صنعت در ارتباط است. بنابر این با توجه به گردش مالی فراوان این رشته و پتانسیل هایش برای ایجاد شغل می توان گفت صنعتی است که اگر توجهات لازم را به آن مذول داریم مسلما نتایج مطلوبی خواهیم گرفت.

    بیشتر بخوانید:

    نمایشگاه چاپ بهترین در نوع خود

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    5 × پنج =