مقابله با کروناویروس با فناوری چاپ سه‌بعدی در ایتالیا

    0
    59
    شهرهای نارنجی

    یک استارتاپ ایتالیایی برای تامین تجهیزات مورد نیاز بیماران مبتلا به کروناویروس ، از فناوری چاپ سه‌بعدی کمک گرفته است.

    کروناویروسبه گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، مدیرعامل یک استارتاپ ایتالیایی که در حوزه چاپ سه‌بعدی فعالیت دارد، در اوایل این ماه در یافت، بیمارستانی که در نزدیکی مرکز شیوع کروناویروس در ایتالیا قرار گرفته، به کمبود تجهیزاتی کوچک اما مهم دچار شده است. این تجهیزات، دریچه ‌هایی هستند که دستگاه تنفس را به ماسک ‌های اکسیژن متصل می ‌کنند.

    شرکتی که این دریچه‌های کوچک را می ‌سازد، نمی ‌توانست از عهده میزان تقاضا برآید؛ به همین دلیل پزشکان تصمیم گرفتند تا راه ‌حل‌ های جدیدی ارائه دهند.

    «کریستین فراکاسی» (Cristian Fracassi)، مدیر عامل این استارتاپ در مصاحبه‌ ای گفت: ما در مورد این کمبودها شنیدیم و به سرعت با بیمارستان تماس گرفتیم تا نمونه‌ های دریچه تهیه شده با فناوری چاپ سه‌بعدی را به آن ها معرفی کنیم. بیمارستان، فناوری ما را آزمایش کرد و کارآیی آنها را مورد تایید قرار داد. ما پس از این آزمایش، 100 دریچه تولید کردیم و آن ها را به افراد مورد نیاز رساندیم.

    این استارتاپ، تنها جایی نیست که پژوهشگران در آن برای مقابله با کروناویروس تلاش می ‌کنند. «آیزاک بودمن» (Isaac Budmen) و «استفانی کیف» (Stephanie Keefe)، دو پژوهشگر اهل نیویورک نیز طی پروژه ‌ای به چاپ سه‌بعدی بیش از 300 سپر حفاظتی صورتی پرداختند تا کسانی که در مراکز آزمایش کروناویروس مشغول کار هستند، از آن ها استفاده کنند.

    تلاش برای ارائه فناوری ‌هایی که به مقابله با کروناویروس کمک می ‌کنند، در سراسر جهان ادامه دارد و شرکت ‌ها و استارتاپ ‌های گوناگون برای ابداع و ارائه فناوری ‌های جدید تلاش می‌ کنند.

    توسعه دریچه دستگاه احیا با کمک فناوری چاپ سه‌بعدی در ایتالیا

    بنابر گفته پژوهشگران ایتالیایی آنها جان بیماران مبتلا به بیماری “کووید-۱۹ “را با کمک دریچه‌های توسعه داده شده توسط فناوری چاپ سه بعدی تا حد زیادی نجات داده‌اند.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ایسنا، چند ماهی است که یک ویروس کشنده به نام کرونا در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است و افراد بسیاری نیز به این بیماری که کووید-۱۹ نام گرفته مبتلا شده‌اند. ایتالیا یکی از کشورهایی است که بسیاری از افراد در آن به این ویروس مبتلا شده‌اند. حال پژوهشگران ایتالیایی اعلام کرده‌اند توانسته‌اند جان افراد مبتلا به این بیماری را با دریچه‌های ساخته شده با فناوری چاپ سه‌بعدی نجات دهند.

    یکی از بیمارستان‌های شمال ایتالیا در شهر «برشا» که بسیاری از مردم آن به این ویروس مبتلا شده‌اند و در آن دریچه‌های جایگزینی دستگاه احیا که از کار افتاده بودند، وجود نداشت و پژوهشگران با کمک فناوری چاپ سه بعدی موفق به توسعه این دریچه‌ها شده‌اند.

    از آنجا که کروناویروس ریه‌های بیمار را مورد هدف قرار می‌دهد، اکسیژن رسانی و مراقبت‌های شدید برای برخی از بیماران بستری شده مورد نیاز است. استفاده از اکسیژن به بیمار امکان زندگی طولانی‌تر را می‌دهد تا بتوانند با ویروس مبارزه کنند. دستگاه‌های احیا برای کار به قطعات مختلفی احتیاج دارند و هنگامی که یکی از این دریچه‌ها یا شیرها از کار بیفتد دیگر پزشکان نمی‌توانند از آن استفاده کنند.

    به همین منظور پژوهشگران ایتالیایی فرصت را غنیمت شمردند و در این زمان با کمک یک شرکت به نام «ایسینوا» (Isinnova) با آوردن پرینتر سه‌بعدی به بیمارستان موفق به طراحی مجدد دریچه و چاپ آن درست در همان زمان و همان جا شدند. تا عصر روز ۱۴ مارس تأیید شد که پزشکان از آن دستگاه‌های تنفسی که به کمک این دریچه چاپ سه‌بعدی توسعه یافته بود، در حال درمان ۱۰ بیمار در بیمارستان بودند.

    مطلب قبلیحمایت از مودیان مالیاتی صنعت چاپ در شرایط خاص
    مطلب بعدیحمید غفاری : امید به آینده بهتر با تلاشی مضاعف

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید
    این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.

    The reCAPTCHA verification period has expired. Please reload the page.