نمایشگاه نیازمند اطلاع‌رسانی سراسری است

    گفت‌وگو با فرید عزت‌پور، رئیس اتحادیه چاپ و نشر مرکز کردستان

    0
    21
    نمایشگاه

    رئیس اتحادیه چاپ و نشر مرکز کردستان گفت: نمایشگاه نیازمند اطلاع‌رسانی سراسری در کشور است تا مخاطب بیشتری را جذب کند.

    فرید عزت پور، رئیس اتحادیه چاپ و نشر مرکز کردستان در گفت‌وگو با روابط عمومی بیست و ششمین نمایشگاه چاپ، بسته‌بندی و ماشین‌آلات وابسته با ابراز بی‌اطلاعی از تاریخ برگزاری نمایشگاه گفت: یکی از مشکلاتی که در رابطه با نمایشگاه چاپ و بسته‌بندی وجود دارد اطلاع‌رسانی ضعیف آن است.

    وی ادامه داد: باید قبل از برگزاری نمایشگاه یک مرجع معتبر مانند متولیان برگزاری نمایشگاه یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، توسط دعوت‌نامه‌ای تمام اتحادیه‌های سراسر کشور را دعوت کرده و آن‌ها را از تاریخ و زمان برگزاری  مطلع کند. با چنین روندی ما هم می‌توانیم از طریق همان نامه معتبر و انعکاس آن به‌تمامی افرادی که در حوزه‌ی چاپ و بسته‌بندی در استانمان فعال هستند هرچه زودتر دست به اقدام بزنیم.

    وی افزود: اخبار برگزاری نمایشگاهها در استان‌ها دهان‌به‌دهان می‌چرخد و یا از طریق تبلیغ در مجلات چاپی این صنعت باخبر می‌شویم که آن هم در دسترس همگان نیست. چند دوره قبل خود من از طریق پیامک یکی از دوستان که چند سال قبل از غرفه آن‌ها بازدید کرده بودم دعوت و باخبر شدم، در غیر این صورت ممکن بود اصلاً متوجه نمی‌شدم.

    عزت‌پور در ادامه مختصری در مورد صنعت چاپ و بسته‌بندی منطقه کردستان توضیح داد و گفت: متأسفانه در منطقه کردستان مجموعه‌های مربوط به حوزه چاپ، تولیدات چندانی ندارند که بخواهند غرفه‌ای برای عرضه در نمایشگاه چاپ تهیه کنند و آن را در معرض دید همگان قرار دهند، تنها یکی از دوستان که کار ساخت ماشین‌های شماره‌زنی را انجام می‌دهد در نمایشگاه شرکت می‌کند که آن هم از استان مجاور آذربایجان غربی و شهرستان بوکان است.

    وی با اظهار ناراحتی به تشریفات نمایشگاه اشاره کرد و گفت: در هر نمایشگاهی باید تیم تشریفاتی وجود داشته باشد تا از مهمانان دعوت کنند و آن‌ها را از لحظه ورود مورد استقبال قرار دهند، باید فرقی بین رئیس اتحادیه یک استان و یک بازدیدکننده عادی وجود داشته باشد. این اتفاق برای من به‌شخصه افتاده است که زمانی از طریق تلگرام به‌عنوان رئیس اتحادیه صنفی به نمایشگاه دعوت شدم، ولی در نمایشگاه نه استقبالی از من به عمل آمد و اصلا انگارنه‌انگار که دعوت شده بودیم. وقتی استقبال درخوری از مهمان نشود؛ مهمان هم دیگر دوست ندارد آنجا بماند.

    وی در انتها به عدم کیفیت در محصولات ارائه شده  پرداخت و گفت: اگر در فضای مجازی، ماهواره، شبکه‌های بازاریابی و امثال اینها دقت کنید، می‌بینید که صنعت چاپ بسیار گسترده و رو به پیشرفت است ولی آنچه که در نمایشگاه‌های ایران عرضه می‌شود آن‌چنان چشمگیر، جالب و به روز نیست. نمایشگاه‌های خارجی که در حوزه‌ی چاپ برگزار می‌شود مانند نمایشگاه آلمان، امارات و دیگر کشورها در حقیقت از زمین تا آسمان با نمایشگاهی که در ایران برگزار می‌شود تفاوت دارد، از دید بنده کیفیت این نمایشگاه بالا نیست و احتیاج به بازنگری دارد.

    بیشتر بخوانید:

    نمایشگاه چاپ و بسته بندی ؛ تحریم‌ ها ، فرصتی برای رونق تولید ملی

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    1 × 2 =