نمایشگاه چاپ ، چرا و چگونه

    گفت و گو با رضا رضایی، فعال صنفی از مدیران چاپ آپادانا و رئیس سابق اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ  و بسته بندی ایران

    0
    38
    نمایشگاه چاپ

    رضایی در گفت و گو با چاپ و نشر آنلاین گفت: ما مطمئنا اگر قبل از نمایشگاه چاپ به دو سئوال چرا و با چه هدفی نمایشگاه را برگزار کنیم و اینکه چگونه باید به اهداف تعیین شده برسیم، جواب دهیم، حتما نمایشگاهی موفق خواهیم داشت.

    رضا رضایی پیشکسوت صنعت چاپ و فعال صنفی در دیدار از بیست و ششمین نمایشگاه چاپ، بسته بندی و ماشین آلات وابسته آن را نسبت به دوره های پیش پر بارتر دانست و افزود: اگر بیش از هر چیزی به دو سئوال چرایی و چگونگی نمایشگاه پاسخ داده شود و برنامه ریزی ها از این وجه انجام بپذیرند، حتما هر دوره ار نمایشگاه پر بارتر از دوره قبل برگزار خواهد شد.

    رضا رضایی افزود ما باید به نامی که برای نمایشگاه چاپ انتخاب می کنیم ، توجه داشته باشیم. وقتی شما نمایشگاه خود را با پیشوند ماشین آلات چاپ و بسته بندی معرفی می کنید باید به فکر پوشش به نیاز چاپخانه دار و فعال حوزه بسته بندی باشید. خوشبختانه نمایشگاه ما از حیث بین المللی بودن و تکامل، سایر جنبه های نمایشگاهی را پوشش داده است. ما هم عرضه کننده ماشین آلات و هم خدمات رسانان حوزه چاپ و بسته بندی را در نمایشگاه تهران داریم پس باید برنامه ریزی هایی همه جانبه برای پوشش هر چه بهتر نیازهای دنیای چاپ داشته باشیم.

    وی درهمین باره اذعان داشت: ما باید برای چاپخانه دارن و فعالان حوزه بسته بندی فناوری های جدید را به نمایش بگذاریم و از طرف دیگر برند های دنیای خدمات رسانی چاپ را به بازار هدف آن در صنایع دیگر معرفی کنیم. من معتقدم صنعت چاپ یک بخش پر رنگ فرهنگی است که می تواند تصور جهانیان را نسبت به کشور ما و توانایی های آن تغییر دهد.

    رئیس سابق اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ در ادامه گفت و گو به هماهنگی مجری نمایشگاه، غرفه گذاران و مسئولان دولتی در بخش رسانه ملی و فراملی اشاره کرده و افزود: نمی توان تمامی انتظارات را از یک وجه نمایشگاه که مجری آن باشد، داشت. باید برای اعتلای صنعت چاپ کشور، مجری نمایشگاه تلاش خود را برای هر چه بهتر برگزاری و تبلیغات بهینه و هدفمند به خرج دهد. غرفه گذاران نیز باید به فکر ارائه نو آوری باشند، خدمات رسانان کار جدید و خلاقانه ارائه دهند و عرضه کنندگان ماشین آلات نیز به ارائه کاتالوگ بسنده نکنند. همچنین سایر غرفه ها خود نیز باید برای تبلیغ و برجسته سازی نمایشگاه تلاش کنند. از سوی دیگر رسانه های ملی نیز باید صنعت چاپ را درک کرده و برای شناساندن آن به دیگر کشورها، علی الخصوص کشورهای همسایه که صنعتی ضعیف تر و وابسته تر دارند، سعی کنند.

    رضایی این دوره از نمایشگاه را  غنی تر از پیش خواند و گفت: نمایشگاه چاپ باید از آوردگاه های موفق جهان الگو برداری کند. نمایشگاه چین توانست با الگو برداری از آوردگاه هایی چون دروپا و لیبل اکسپو امروز به برندی جهانی و پر بازدید تبدیل شود، مطمئنا نمایشگاه بین المللی تهران نیز می تواند با الگو برداری درست به جایگاهی جهانی که مستحق آن است برسد.

    بیشتر بخوانید:

    توجهی جدی به صنعت چاپ

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    13 − سیزده =