فضای مجازی جایگزین نمایشگاه ها در شرایط بحران

    گفت و گو با امید گنجگاهی، مدیر فروش شرکت همتا

    0
    50
    فضای مجازی

    مدیر فروش شرکت همتا گفت: شرایط کرونا به ما یاد داد تا از قابلیت های فضای مجازی برای معرفی کالا و خدمات استفاده کنیم. با استفاده از این فضای حتی می توان هزینه های مربوط به حضور در نمایشگاه ها را نیز حذف کرد.

    امید گنجگاهی، مدیر فروش شرکت همتا درباره کیفیت و چگونگی برگزاری بیست و هفتمین نمایشگاه چاپ و بسته بندی به خبرنگار چاپ و نشر آنلاین گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تعداد شرکت کنندگان نمایشگاه اندک بود و جای خالی بسیاری از بزرگان صنعت چاپ مشهود است. غرفه های سال های گذشته به مراتب بیشتر و مجلل تر از امسال بود.

    وی درباره الزام برگزاری نمایشگاه در شرایط سخت دوران کرونا بیان داشت: بیماری کرونا سبک زندگی و تجارت انسان ها را در چند ماه اخیر دگرگون کرده است. همان طور که می دانید چند نمایشگاه مربوط به صنعت چاپ، مانند نمایشگاه دروپا و اینترپک کنسل شد. مجموعه ما نیز قرار بود تا در نمایشگاه دروپا حضور داشته باشد که به دلیل بیماری کرونا همه ی برنامه عوض شد؛ با این وجود اروپاییان با استفاده از فضای مجازی توانستند کارهایی را که در نمایشگاه های فیزیکی انجام می‌شد به صورت اینترنتی انجام دهند.

    گنجگاهی اظهار کرد: این موقعیت اضطراری به ما نشان داد که می توانیم از قابلیت های فضای مجازی برای معرفی کالا و خدمات استفاده کنیم. با استفاده از این فضای حتی می توان هزینه های مربوط به حضور در نمایشگاه ها را نیز حذف کرد.

    مدیر فروش شرکت همتا همچنین تصریح کرد: درست است که فضای مجازی به خصوص در دوره کرونا ظرفیت های خود را به فعالان حوزه های مختلف صنعتی نشان داد؛ اما همان طور که می دانید هر کشور به فراخور فرهنگ و سنت هایش نیز عمل می کند. کشور ما به خصوص در زمینه صنعت چاپ هنوز به صورت سنتی عمل می کند و شاید یکی از دلایلش نیز این باشد که در این حوزه همچنان دانش از پدر به پسر منتقل شده است. به روز رسانی آنگونه که باید در این بخش صورت نگرفته؛ صنعت چاپ نیاز به جوانان تازه نفسی دارد تا تغییرات جدید و دانش نوین فضای مجازی را به این بخش منتقل کنند.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    هجده − 11 =