نیاز جشنواره ملی چاپ؛ برگزاری تخصصی است

    گفت و گو با سعید حاجیلو مدیرعامل مجتمع چاپ نقش الماس

    0
    55
    جشنواره ملی چاپ

    مدیرعامل مجتمع چاپ نقش الماس درباره جشنواره ملی چاپ گفت: موافق استفاده از زبان فارسی برای محصولات داخلی هستم، ولی باید دست چاپخانه ‌ها و طراحان برای صادرات محصولات باز باشد.

    به گزارش چاپ و نشر آنلاین به نقل از ستاد خبری نخستین دوسالانه چاپ و نشر، سعید حاجیلو، فعال حوزه چاپ با اشاره به برگزاری جشنواره چاپ گفت: روند برگزاری جشنواره ملی چاپ در دوره‌ های گذشته چندان جنبه آموزشی نداشته و معمولا به تقدیر و تشکر از یک چاپخانه‌، پیشکسوت، نوآور یا خلاقان حوزه بسته ‌بندی بسنده شده است. به نظرم این جشنواره بسیار تخصصی برگزار شده و قدرت تغییری را که یک جشنواره باید ایجاد کند نداشته است.

    مدیرعامل مجتمع چاپ نقش الماس درباره مشکلات کنونی صنعت چاپ عنوان کرد: در حال حاضر شرایط حاکم به دلیل کرونا، اوضاع بد اقتصادی و تحریم‌ها منجر به رکود کل صنایع شده است و تنها متوجه صنعت چاپ نیست. به دلیل تحریم‌ها مواد اولیه به سختی وارد ایران می‌شود، اکثر چاپخانه‌ها خدمات و سرویس به مراکز دیگر ارائه می‌دهند و متاسفانه دچار بحران شدیدی شده‌اند. امیدواریم این صنف نیز توسط مراجع ذی‌صلاح حمایت شود تا بتواند از بحران عبور کند و سرپا بماند.

    جشنواره ملی چاپحاجیلو درباره اهمیت پاسداشت زبان فارسی در جشنواره ملی چاپ نیز یادآور شد: ما در ایران زندگی می‌ کنیم و این بد نیست که زبان مادری و کشور‌مان را روی محصولات تولید خودمان پاس بداریم ولی امیدوارم این شرایط برای بسته ‌بندی محصولات خارجی برداشته شود و بتوانیم آزادانه روی طراحی جعبه‌ های خارجی جهت صادرات کار کنیم.

    بیشتر بخوانید: توجه ویژه به چاپِ بسته‌ بندی در بیستمین جشنواره چاپ

    مدیرعامل مجتمع چاپ نقش الماس بیان کرد: استفاده از زبان فارسی روی محصولاتی که به کشورهای عربی و کشورهایی زبانشان فارسی نیست قطعا هیچ مزیتی برای ما نخواهد داشت. من موافق استفاده از زبان فارسی برای محصولات داخلی هستم باید ولی دست چاپخانه‌دارها و طراحان برای صادرات محصولات باز باشد. یعنی آن شرایط 70 درصد فارسی و 30 درصد لاتین برای محصولات صادراتی برداشته شود و ما بتوانیم 100 درصد از زبان انگلیسی برای صادرات استفاده کنیم.

    وی اضافه کرد: امیدوارم برگزاری جشنواره ملی چاپ در این شرایط بد اقتصادی، کرونا و تحریم‌ها انگیزه‌ای هر چند کوچک برای فعالان صنعت چاپ باشد که کمی امیدوارانه‌تر ادامه دهند.

    ارسال یک پاسخ

    لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
    لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

    پنج × 5 =